Εγκαίνια στον “Άκτιο-Αμβρακία”: “Θα προσελκύσει επενδύσεις και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας”

 Εγκαίνια στον “Άκτιο-Αμβρακία”: “Θα προσελκύσει επενδύσεις και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας”

«Η κυβέρνηση θα εξακολουθεί να δρομολογεί το σημαντικό έργο της ενίσχυσης των υποδομών της πατρίδας μας με όρους συνέπειες και ειλικρίνειας και δεν θα υποσχόμαστε έργα που θα μένουν στα χαρτιά και στη φαντασία μας», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στα εγκαίνια παράδοσης του οδικού άξονα «Άκτιο – Αμβρακία», ο οποίος θα δοθεί σε κυκλοφορία το προσεχές σαββατοκύριακο.

Στην αρχή της ομιλίας του ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι οι προοπτικές της χώρας είναι θετικές και δη στα δημόσια έργα, κάνοντας συγκεκριμένη αναφορά στο εν λόγω έργο που παραδίδεται στους πολίτες, ένας δρόμος σύγχρονος και ασφαλείς, όπως τόνισε που «θα αλλάξει την όψη της δυτικής Ελλάδας, θα ξεκλειδώσει νέες αναπτυξιακές προοπτικές και θα εξυπηρετεί τους πολίτες που θα μπαίνουν στο αυτοκίνητό τους χωρίς να τρέμει το φυλλοκάρδι τους».

Εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση του έργου σημειώνοντας πως «όλοι αναλάβαμε ένα στοίχημα όταν βρεθήκαμε στη θέση να ξαναμιλήσουμε για το έργο αυτό και έπρεπε να τηρήσουμε τα χρονοδιαγράμματα», διαβεβαιώνοντας πως η κυβέρνηση θα εξακολουθεί να δρομολογεί το σημαντικό έργο της ενίσχυσης των υποδομών αντιμετωπίζοντας και απρόβλεπτες καταστάσεις όπως ο Daniel και παραμένοντας συνεπείς και εξασφαλίζοντας χρηματοδοτική ωριμότητα.

Σημείωσε ότι έχουμε κατασκευαστικές εταιρείες που μπορούν να εξάγουν το έργο και είναι ανταγωνιστικές σε παγκόσμια κλίμακα και χαρακτήρισε το 2024 σημαντική χρονιά  για την παράδοση των δημοσίων έργων που κατασκευάζονται, αναφερόμενος στο Μετρό Θεσσαλονίκης που θα παραδοθεί το Νοέμβριο, στον οδικό άξονα Πάτρας – Πύργου που θα δοθεί σε κυκλοφορία στα μέσα του 2025 και σε άλλα έργα.

Η κυβέρνηση θα εξακολουθεί να δρομολογεί το σημαντικό έργο της ενίσχυσης των υποδομών της πατρίδας μας με όρους συνέπειες και ειλικρίνειας και δεν θα υποσχόμαστε έργα που θα μένουν στα χαρτιά και στη φαντασία μας, ξεκαθάρισε.

Ο οδικός άξονας 

Ο οδικός άξονας αποτελεί ένα σημαντικό έργο τόσο για τη συγκοινωνιακή ασφάλεια όσο και για τη μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης σε Αμφιλοχία και Βόνιτσα, καθώς πρόκειται για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο διεθνών προδιαγραφών. Ο πρωθυπουργός εγκαινιάζει ένα έργο πνοής όχι μόνο για τις γύρω περιοχές αλλά και για οδηγούς και επιβάτες.

O αυτοκινητόδρομος, ο οποίος ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο «Α52», συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό (από τον Α.Κ Αμβρακίας) με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της οδού Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας) και τον κόμβο προς Λευκάδα παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας.

Μειώνεται κατά 45 λεπτά η διαδομή Αθήνα-Λευκάδα 

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε δήλωσή του τονίζει ότι «διασφαλίζουμε την επιτάχυνση των μετακινήσεων, αλλά κυρίως, την οδική ασφάλεια των πολιτών. Με την κατασκευή των νέων σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων, όπως του άξονα Άκτιο – Αμβρακία, αλλάζει ο οδικός χάρτης της Δυτικής Ελλάδας, η οποία αποκτά ένα σημαντικό αναπτυξιακό πρόσημο, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, αλλά και της εθνικής οικονομίας.

Με την παράδοση του έργου μειώνεται κατά 45 λεπτά ο χρόνος διαδρομής από την Αθήνα έως τη Λευκάδα και, πλέον, οι οδηγοί θα μπορούν να φτάνουν στο νησί του Ιονίου σε 3 ώρες και 20 λεπτά. Μέσα στο 2025 πρόκειται να ολοκληρωθεί και η κατασκευή του νέου οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος. Με αποτελεσματικότητα, σχέδιο και σκληρή δουλειά, επιταχύνουμε και υλοποιούμε έγκαιρα τα μεγάλα έργα της χώρας μας».

Ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία χωροθετείται εξ’ ολοκλήρου μέσα στον νομό Αιτωλοακαρνανίας, ενώ λόγω του γεγονότος ότι συνδέει δύο τόσο μεγάλα και σημαντικά έργα (Ιόνια οδό – Υποθαλάσσια Σήραγγα Ακτίου) της Δυτικής Ελλάδας, η σπουδαιότητα του είναι τέτοια που, μετά την παράδοση του έργου, η επηρεαζόμενη περιοχή θα αποτελεί μια μεγάλη γεωγραφική ενότητα, η οποία θα περιλαμβάνει την Ήπειρο, την Αιτωλοακαρνανία και τη Λευκάδα, ενώ θα αυξηθεί η εμβέλεια του λιμανιού της Ηγουμενίτσας σε ολόκληρη την περιοχή.

Βελτίωση ποιότητας ζωής για Αμφιλοχία & Βόνιτσα – Μείωση Ατυχημάτων

Η αποτίμηση των ωφελειών συνοψίζεται, κυρίως, στην αύξηση του επιπέδου προσφερόμενης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης και ασφάλειας, με άμεσες επιπτώσεις στη:

  • Μείωση των ατυχημάτων και ιδίως των σοβαρών, λόγω του γεγονότος ότι το οδικό μεταφορικό έργο θα γίνεται, πλέον, σε αυτοκινητόδρομο.

Σημαντικό είναι το κοινωνικό όφελος που αναμένεται να προκύψει από τη μείωση των ατυχημάτων στο σημερινό οδικό δίκτυο Στάνος – Αμφιλοχία -Σπάρτο – Λουτράκι – Δρυμός – Παλιάμπελα -Βόνιτσα, που είναι Επαρχιακές Οδοί μιας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ενιαίο οδόστρωμα, ισόπεδους κόμβους και χωρίς έλεγχο προσβάσεων.

Το όφελος αυτό έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για τις αστικές περιοχές της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας αλλά για και τις λοιπές αστικοποιημένες περιοχές διέλευσης της σημερινής Επαρχιακής Οδού, που πλέον παρακάμπτονται.

  • Μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, λόγω της μείωσης των δυσμενών περιβαλλοντικών επιπτώσεων των οδικών μεταφορών.
  • Προκύπτει βελτίωση της ποιότητας αστικού περιβάλλοντος των πόλεων της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας, καθώς και των λοιπών ημιαστικών περιοχών (Στάνος, Σπάρτο, Παλιάμπελα κλπ), καθώς με την υλοποίηση του νέου αυτοκινητόδρομου εκτρέπεται η διαμπερής κυκλοφορία από το σημερινό οδικό δίκτυο (θόρυβος, εκπομπές καυσαερίων, οπτική ρύπανση κ.λπ.).
  • Βελτίωση ασφάλειας των αστικών περιοχών, λόγω της εκτροπής της «βαριάς» κυκλοφορίας και αποσυμφόρησης του υπάρχοντος οδικού δικτύου.
  • Αξιοπιστία χρόνου διαδρομής,
  • Αύξηση προσπελασιμότητας και άμεση συμβολή στην περιφερειακή ανάπτυξη και σύγκλιση με ευρύτερες και προνομιούχες περιοχές με αύξηση του οικονομικού – αναπτυξιακού δυναμικού της περιοχής.
  • Τουριστική δραστηριότητα.
  • Μείωση λειτουργικού κόστους οχημάτων των διαφόρων κατηγοριών (συμπεριλαμβανομένης και της οικονομίας καυσίμων).
    Δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης, λόγω ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής στην ζώνη επιρροής του έργου.

Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία, συνολικού μήκους 49,5 χλμ., αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μ. εκάστη, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,5μ. και κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2 μ., δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17 μ.

Το έργο περιλαμβάνει, επίσης, την κατασκευή:

  • Παράπλευρων και κάθετων δρόμων.
  • Δύο μεγάλων κοιλαδογεφυρών περίπου 200 μέτρων εκάστη και τριών μικρότερων γεφυρών για ρέματα.
  • 9 κόμβους (8 ανισόπεδους και 1 ισόπεδο), καθώς και άνω & κάτω διαβάσεων.

Επιπλέον, με την παρούσα εργολαβία κατασκευάστηκε και το οδικό τμήμα που συνδέει την απόληξη του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, μήκους περίπου 500 μέτρων, στην αρχή του υπόψη οδικού άξονα.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ, είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορές Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης» (ΥΜΕΠΕΡΑΑ) και υλοποιείται από την ανάδοχο Μυτιληναίος.

Παρόντες στην εκδήλωση είναι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, οι υφυπουργοί Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος και Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της MYTILINEOS Energy & Metals, Ευάγγελος Μυτιληναίος, βουλευτές, εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης κ.α.

Σχετικά Άρθρα