Η εισβολή των influencers στην πολιτική σκηνή – Ο θρίαμβος της επικοινωνίας νέου τύπου;
«Από την μία φυσικά ο «Διαμορφωτής Κοινής Γνώμης» είχε την πένα, είχε την σοφία (ή μη) της γραφής, συνήθως συνοδευόταν και συνοδεύεται από ένα τίτλο που να επιβεβαιώνει τη μόρφωση του. Ο «influencer» από την άλλη έχει συνήθως την τρέλα του ή την ομορφιά του ή την αμεσότητα του. Η λέξη “επιρροή” είναι το κοινό τους σημείο».
Γράφει ο Ιάκωβος-Αντώνιος Αρμάος
Διδάκτωρ Πολιτικής Φιλοσοφίας – Επικοινωνιολόγος
Ο πιο απλός ορισμός του Influencer είναι το “άτομο που επηρεάζει την κοινή γνώμη”. Αυτό από μόνο του μας φέρνει στο μυαλό το παλιό “Διαμορφωτής Κοινής Γνώμης”. Mόνο που ο influencer ως έννοια ήρθε να ταυτιστεί με μια πιο ανάλαφρη μορφή μέσου επικοινωνίας, αυτή των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης. Αν κανείς το δει με την ψυχρή λογική της εποχής η μετάβαση από το πιο βαρύγδουπο “Διαμορφωτής Κοινής Γνώμης” στο πιο σέξυ “influencer” είναι απλή: είναι η δύναμη της εικόνας σε συνδυασμό με την αμεσότητα της αντίδρασης.
Η δύναμη της εικόνας στην πολιτική ήρθε με την τηλεόραση. Η διαδραστική δύναμη της εικόνας ήρθε με την επανάσταση της τεχνολογίας των έξυπνων τηλεφώνων σε συνδυασμό με την αλληλεπίδραση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (πριν τουλάχιστον η “δικτατορία των αλγορίθμων” κάνει αισθητή την παρουσία της). Ποια είναι η μεγάλη διαφορά: η επανάσταση το κοινό να έχει τη δυνατότητα να είναι όχι μόνο “δέκτης” μιας είδησης αλλά και “πομπός” μιας είδησης. Στην εξελικτική διαδικασία κάποιους από εμάς, το κοινό, οι πολίτες δηλαδή γίναμε και «πομποί». Κάποιοι από εμάς εξέλιξαν την τέχνη της διαχείρισης των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (ή την εκμεταλλεύτηκαν) κι έγιναν και πολιτικοί.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο anatropinews.gr