Η Tesla έχασε την 1η θέση στην ηλεκτροκίνηση – Ποια εταιρεία την εκθρόνισε

 Η Tesla έχασε την 1η θέση στην ηλεκτροκίνηση – Ποια εταιρεία την εκθρόνισε

Η Tesla έχασε τη θέση της ως ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο από τον κινεζικό όμιλο BYD, αφού δεν κατάφερε να πραγματοποιήσει ,τους τελευταίους τρεις μήνες του 2023, τις πωλήσεις που χρειαζόταν για να διατηρήσει τη θέση της. Η Tesla του Elon Musk παρέδωσε 484.500 αυτοκίνητα το τέταρτο τρίμηνο, περισσότερα από τα 483.000 που ανέμεναν οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Bloomberg. Η εταιρεία με έδρα το Όστιν του Τέξας παρέδωσε συνολικά 1,81 εκατ. οχήματα το 2023, ξεπερνώντας τον ετήσιο στόχο της.

Παρά το γεγονός ότι ξεπέρασε τις προσδοκίες για τις παραδόσεις, η Tesla ξεπεράστηκε από την BYD, η οποία πούλησε 526.400 οχήματα την ίδια περίοδο, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τον Αμερικανό κατασκευαστή.

Πτώση της παραγωγής

Οι παραδόσεις της Tesla μειώθηκαν στις 435.059 το τρίτο τρίμηνο, υποχωρώντας από το ρεκόρ του δεύτερου τριμήνου, 466.140 και πιο κάτω από τις αρχικές εκτιμήσεις για περίπου 455.000. Οι παραδόσεις Model 3 και Y μειώθηκαν στις 419.074, με τις περισσότερες από αυτές τις παραδόσεις να αφορούν στο Model Y. Επίσης και τα Model S και X μειώθηκαν στα 15.985.

Η παραγωγή έπεσε στα 430.488 το τρίτο τρίμηνο από 479.700 το δεύτερο τρίμηνο, εν μέσω εργοστασιακών αναβαθμίσεων και μιας προσπάθειας μείωσης των αποθεμάτων.

Η Tesla πίεζε σκληρά για να φτάσει τα 1,8 εκατομμύρια παραδόσεις το 2023 ευελπιστώντας πως οι πωλήσεις θα ανακάμψουν το 4ο τρίμηνο καθώς οι διάφορες επιδοτήσεις , που ήταν κοντά στη λήξη,  έδειχναν να ενισχύουν τη ζήτηση.

Ο Ελον Μάσκ, ο μεγαλομέτοχος της εταιρίας , διατηρεί χάρη σε αυτή (την Tesla) και κυρίως στη χρηματιστηριακή της αξία – η οποία συνέχισε να ανεβαίνει στη διάρκεια του 2023 – την πρωτοκαθεδρία στον πίνακα με τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο. Και αυτό παρά τις «απώλειες» που φαίνεται ότι είχε από την εμπλοκή του με την  X, πρώην γνωστή ως Twitter, για την απόκτησή της οποίας είχε προσφέρει 44 δισ. δολάρια.