Ποιες αλλαγές έρχονται στα σούπερ μάρκετ – Τι θα γίνει με εκπτώσεις, προσφορές και προϊόντα 1+1
Αντίστροφη μέτρηση για τα νέα μέτρα στα σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα, το υπουργείο Ανάπτυξης σχεδιάζει παρεμβάσεις προκειμένου να βάλει μία τάξη στις προσφορές και στις προωθητικές ενέργειες των σούπερ μάρκετ με προϊόντα σε έκπτωση. Ένα από τα μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση και είναι πολύ πιο πιθανό να εφαρμοστεί είναι αυτό που ισχύει για τις εκπτώσεις και στην υπόλοιπη αγορά. Δηλαδή, η προσφορά που θα κάνει το σούπερ μάρκετ στα προϊόντα θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τη χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, υπάρχουν σκέψεις να μπει πλαφόν στο ποσοστό της έκπτωσης, τουλάχιστον στο επίδομα 10-15% προκειμένου να μειωθεί η απόκλιση μεταξύ της πλασματικής με την πραγματική τιμή του προϊόντος. Στη pole position για την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου είναι τα είδη προσωπικής φροντίδας, τα αναψυκτικά, τα γάλατα και τα απορρυπαντικά.
Τέλος, όσον αφορά τα προϊόντα 1+1, σύμφωνα με πληροφορίες θα υπάρξει μία διάταξη που θα ελέγχει ποια προϊόντα μπορούν να πωλούνται κάτω από αυτό το πλαίσιο προσφορών.
Σήμερα ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας συναντήθηκε σήμερα Δευτέρα, 27 Νοεμβρίου, με εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), υπό τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, Αριστοτέλη Παντελιάδη (ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ), τον Γενικό Γραμματέα, Κώστα Μαυροειδή (ΓΑΛΑΞΙΑΣ) και τον Γενικό Διευθυντή, Απόστολο Πεταλά.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης η οποία εξελίχθηκε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα, συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα:
• Η εφαρμογή του «Καλαθιού των Χριστουγέννων» ενόψει της εορταστικής περιόδου.
• Η εξέλιξη της κυβερνητικής πρωτοβουλίας «Μόνιμη Μείωση Τιμής» και ο ενδεχόμενος εμπλουτισμός της με περισσότερα προϊόντα με την ένδειξη -5%.
• Ο σχεδιασμός της μεταρρύθμισης του Υπουργείου Ανάπτυξης για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας της αγοράς και την αποτροπή των μηχανισμών που αυξάνουν τις τιμές στο ράφι όπως και των πλασματκών προωθητικών ενεργειών.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, μετά το τέλος της συνάντησης τόνισε:
«Είχαμε μια ιδιαίτερα εποικοδομητική συνάντηση με την Ένωση Σούπερ Μάρκετ. Αδιαμφισβήτητος στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την αγοραστικη δυνατότητα όλων των καταναλωτών, ιδίως των πιο ευάλωτων, εντός των συνθηκών που δημιουργεί η εισαγόμενη ακρίβεια. Επίσης, να ξεκαθαρίσουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα το τοπίο των παραπλανητικών προσφορών και εκπτώσεων προς όφελος του υγιούς επιχειρηματικού ανταγωνισμού και της θωράκισης του καταναλωτικού κοινού».