Τέμπη: Βρέθηκαν δύο άθικτες φιάλες υγραερίου στο σημείο – Το “πρωτόκολλο” για τέτοιες φιάλες – Έρευνες για την έκρηξη
Η έκρηξη που σημειώθηκε όταν συγκρούστηκαν τα δυο τρένα στα Τέμπη προκαλεί ερωτηματικά καθώς όπως φαίνεται και στο βίντεο ντοκουμέντο υπάρχει μια έντονη λάμψη και ακολουθεί η έκρηξη.
Ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής δήλωσε νωρίτερα πως διεξάγεται έρευνα για τα αίτια που οδήγησαν στην έκρηξη, καθώς αυτή δεν εξηγείται μόνο από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών ή από ανάφλεξη καυσίμων.
- Ο Βασίλης Λαμπρόπουλος ανέφερε πως βρέθηκαν δύο άθικτες φιάλες υγραερίου στο σημείο του δυστυχήματος.
«Οι φιάλες υγραερίου επιτρέπονται υπό προϋποθέσεις στα τρένα»
Για δύσκολες συνθήκες στον τόπο του δυστυχήματος έκανε λόγο ο Κώστας Τσίγκας, πρόεδρος Ένωσης Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος.
«Οι διαδικασίες δεν σταμάτησαν και ολοκληρώνονται αυτή την ώρα. Όντως προκλήθηκε πυρκαγιά. Θα διερευνηθούν τα αίτια. Οι πιθανότητες είναι πάρα πολλές, αυτό πρέπει να μας το πουν οι αρμόδιοι», δήλωσε.
Οι δύο άθικτες φιάλες υγραερίου που βρέθηκαν στο σημείο του δυστυχήματος προκαλούν προβληματισμούς για το τι έκαναν εκεί οι φιάλες κι εάν επιτρεπόταν να υπάρχουν εντός του τρένου.
- Όπως εξήγησε ο κος Τσίγκας, οι φιάλες υγραερίου επιτρέπονται υπό προϋποθέσεις και ύστερα από αδειοδότησης της αρμόδιας αρχής, στην προκειμένη περίπτωση του υπουργείου Μεταφορών.
Δείτε την στιγμή της σύγκρουσης των δύο τρένων και την έκρηξη που προκλήθηκε:
Η αμαρτωλή σύμβαση 717 του ΟΣΕ
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στο MEGA, το 2014 υπογράφηκε σύμβαση με τίτλο «Αναδιάταξη του συστήματος τηλεδιοίκησης».
Σημειώνεται ότι υπήρχαν ήδη τα σχετικά συστήματα τηλε-ειδοποίησης και η σύμβαση αυτή μεριμνούσε για την αναβάθμιση αυτών των συστημάτων, ενώ το πρόγραμμα αυτό ήταν επιδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και είχε κόστος 43 εκατ. ευρώ, με στόχο να παραδοθεί το πρόγραμμα το 2016.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν δύο εταιρίες, ωστόσο τα προβλήματα ξεκίνησαν από νωρίς με παραβιάσεις προθεσμιών.
- Το τμήμα Λάρισα – Πλατύ, όπου σημειώθηκε το τραγικό δυστύχημα, το είχε αναλάβει μία από τις εταιρίες, η οποία όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια, δεν είχε την απαραίτητη τεχνογνωσία.
Ακόμη, υπήρξαν προβλήματα που αφορούσαν κάποια ανταλλακτικά, τα οποία κατασκεύαζε μία καναδική εταιρεία, η ίδια που παρέχει ανταλλακτικά και έχει κατασκευάσει τα πυροσβεστικά αεροπλάνα Canadair.