Μεγάλο κύμα ανατιμήσεων στην αγορά – “Σκαρφάλωσε” στο 4,8% ο πληθωρισμός το Νοέμβριο
Αύξηση στο 4,8% παρουσίασε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα το Νοέμβριο λόγω των ανατιμήσεων στην αγορά.
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,5% τον μήνα Νοέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2021,
προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
Λοβέρδος: Αιχμές κατά ΣΥΡΙΖΑ ότι έδωσε “γραμμή” να ψηφιστεί ο Παπανδρέου
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 0,8% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής , μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, νωπά ψάρια, τυριά, νωπά φρούτα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά.
• 5,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο.
• 0,2% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης
κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των
τιμών λόγω του χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων.
• 0,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος
της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
• 9,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω του χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων.
• 0,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
Σύγκριση Νοεμβρίου 2021 με Νοέμβριο 2020
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 4,8% τον μήνα Νοέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2020,
προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 3,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι, πουλερικά, αρνί και κατσίκι, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες, σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας, καφέ.
• 3,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 17,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο
θέρμανσης.
• 2,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
• 9,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
• 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 1,3% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία,
ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 0,1% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
• 0,1% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις οδοντιατρικές υπηρεσίες.
• 2,7% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε:τηλεφωνικές υπηρεσίες, τηλεφωνικό εξοπλισμό κινητών τηλεφώνων.
• 0,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
• 0,7% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.