Οι Έλληνες γυρίζουν την πλάτη… στην Black Friday όμως ο τζίρος εκτιμάται στα 300 εκατ.
Στην Ελλάδα φέτος ότι τα δύο τρίτα των καταναλωτών (73%) δεν σκοπεύουν να κάνουν αγορές την περίοδο της Black Friday. Ωστόσο, από το υπόλοιπο ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών, το 18% θα έκανε τις αγορές του διαδικτυακά ούτως ή άλλως ακόμη και αν τα φυσικά καταστήματα ήταν ακόμη ανοιχτά.
Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί περίπου στους 2,3 εκατ. Έλληνες οι οποίοι εκτιμάται ότι θα πραγματοποιήσουν περίπου αγορές αξίας 140 ευρώ κατά μέσο όρο, ενώ το 27% των καταναλωτών σκοπεύει να διαθέσει από 50 μέχρι 100 ευρώ για τις αγορές του.
Ένα ποσοστό 32% εκτιμά ότι θα κάνει μικρές αγορές, μέχρι €50, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως το 9% των καταναλωτών είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν πάνω από 500 ευρώ για τις αγορές τους. Αυτό σημαίνει ότι ένα ποσοστό του καταναλωτικού κοινού έχει αναβάλει σημαντικές οικιακές ανάγκες μέχρι να επιτύχει καλύτερες προσφορές. Ο εκτιμώμενος τζίρος – πωλήσεις για τις επιχειρήσεις, με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία, ανέρχεται σε 300.000.000 ευρώ!
Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρατηρήθηκε πως η φετινή αγορά της Black Friday αφορούσε ένα συγκεκριμένο κοινό, με την πλειοψηφία των σχεδιαζόμενων αγορών να είναι μέσω Διαδικτύου.
Συγκεκριμένα, η ΙΕΛΚΑ πραγματοποίησε μία έρευνα ανάμεσα σε 850 άτομα την περίοδο 2 με 3 Νοεμβρίου, πριν δηλαδή ορισθεί η απαγόρευση λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου δίνοντας έμφαση στην αγορά της Black Friday, προκειμένου να καταγραφούν οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών την περίοδο της πανδημίας.
Μέσω της έρευνας παρατηρήθηκε ότι λόγω της απαγόρευσης της κυκλοφορίας ολοένα και θα αυξάνεται το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, ενώ δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων.
Σε άλλη έρευνα η οποία βασίστηκε στην πλατφόρμας του Skroutz και τις πωλήσεις των συνεργαζόμενων ηλεκτρονικών καταστημάτων, συγκρίνοντας τις περιόδους 26/10-05/12/2020 και 06-22/11/2020, σημειώνεται αύξηση της επισκεψιμότητας κατά 32% και υπολογίζεται στα 1,7 εκατ. επισκέψεις/ημέρα σε σχέση με πέρυσι όπου ο μέσος όρος της αντίστοιχης περιόδου (δηλαδή πριν την εβδομάδα της Black Friday) ήταν 1,1 εκατ. επισκέψεις/ημέρα.
Επίσης εκθετική αύξηση παρατηρήθηκε και στις πωλήσεις μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας αφού το ποσοστό έφτασε στο 63%.
Συγκεκριμένα σημαντική αύξηση, σημειώθηκε σε:
- χριστουγεννιάτικα είδη (1.585%),
- είδη ζωγραφικής (317%),
- είδη «Φτιάξτο Μόνος Σου» (DIY) 248%,
- tablets & αξεσουάρ Η/Υ (227%),
- παιχνίδια (189%),
- είδη γραφείου (177%),
- περιφερειακά Η/Υ (160%),
- ελεύθερος χρόνος (150%),
- δικτυακά είδη για Η/Υ (149%),
- εκτυπωτές & αξεσουάρ (144%),
- συσκευές θέρμανσης (139%), καλώδια (137%),
- ηλεκτρολογικά & αυτοματισμοί (127%),
- Gaming (127%),
- βαφές μαλλιών (120%),
- διάφορα μικρά όργανα γυμναστικής (119%),
- νύχια, βερνίκια & εργαλεία (116%),
- βιβλία (107%),
- ηλεκτρονικοί υπολογιστές (105%),
- τηλεοράσεις και αξεσουάρ (104%)