Ποια είναι η γερμανική Delivery Hero που αγόρασε την Instashop και άλλες εταιρείες on line φαγητού…
Η μεγαλύτερη εξαγορά ελληνικών συμφερόντων startup ανακοινώθηκε πρόσφατα με τη γερμανική Delivery Hero να αποκτά τον έλεγχο της Instashop έναντι του ποσού των 360 εκατ. δολαρίων.
Η Instashop δραστηριοποιείται στο χώρο της online πώλησης και παράδοσης προϊόντων παντοπωλείου (online grocery), μία αγορά που αναπτύσσεται με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς. Η εταιρεία δημιουργήθηκε το 2015 από τον Γιάννη Τσιώρη, πρώην στέλεχος της Philips στη Μέση Ανατολή, και την Ιωάννα Αγγελιδάκη, και ξεκίνησε τη δραστηριότητα της από το Ντουμπάι. Το πρώτο συμβόλαιο έκλεισε με ένα τοπικό σούπερ μάρκετ πριν καν είναι έτοιμη η εφαρμογή.
Η πρώτη επένδυση έγινε λίγους μήνες μετά από το ελληνικό fund VentureFriends και τη Jabbar, ένα fund με έντονη δραστηριότητα στην περιοχή της Μέσης Ανατολής. Τα δύο funds συνέχισαν να στηρίζουν την Instashop, η οποία παρουσίασε ταχύτατη ανάπτυξη και επεκτάθηκε σε 5 χώρες, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι έχει πλέον επεκταθεί σε 5 χώρες εξυπηρετώντας δεκάδες χιλιάδες παραγγελίες κάθε μέρα. Σημειωτέον πως η ανάπτυξη της Instashop ήταν τέτοια που η συνολική χρηματοδότηση που έχει λάβει μέχρι σήμερα δεν ξεπερνά τα 7 εκατ. δολάρια.
Η αγορά του online delivery φαγητού και ειδών σούπερ μάρκετ αναπτύσσεται σταθερά στην περιοχή της Μέσης Ανατολής τα τελευταία 5 χρόνια. Το μέγεθός της εκτιμάται σε περισσότερα από 10 δισ. δολάρια μόνο για τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με μια μεγάλη στροφή στις online παραγγελίες ως αποτέλεσμα της πανδημίας, η οποία αναμένεται να επιταχύνει την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τμήματος της αγοράς ακόμα περισσότερο.
Η Instashop διατηρεί παρουσία στην Ελλάδα κυρίως όσον αφορά στον τομέα ανάπτυξης της υπηρεσίας της, ενώ η εξαγορά της θεωρείται από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες που έχουν γίνει τον τελευταίο καιρό στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.
Επίσης, είναι αξιοσημείωτο ότι η Delivery Hero, η οποία ανήκει στον όμιλο της Rocket Internet, δεν είναι η πρώτη φορά που προχωρά σε εξαγορά ελληνικής startup καθώς ελέγχει ήδη το efood, το clickdelivery.gr και το deliveras.gr.
Ποια είναι η Delivery Hero
Τιμή μετοχής: DHER (ETR) 90,66 € 0,00 (0,00%)
9 Σεπ, 5:35 μ.μ. CEST – Δήλωση αποποίησης
Ίδρυση: 2011, Βερολίνο, Γερμανία
Έσοδα: 1,238 δισεκατομμύρια EUR (2019)
Κεντρικά γραφεία: Γερμανία
Αριθμός εργαζομένων: 24.617 (2019)
Θυγατρικές: Foodpanda, Yemeksepeti, damejidlo.cz, OnlinePizza,
Ιδρυτές: Niklas Östberg, Lukasz Gadowski, Kolja Hebenstreit, Μάρκυς Φέρμαν
Ιδρύθηκε το 2012, το efood είναι η κορυφαία ελληνική διαδικτυακή πλατφόρμα παράδοσης φαγητού. Ο νούμερο ένα στόχος μας είναι να διατηρήσουμε τους πελάτες μας χαρούμενους και γεμισμένους για πάντα με το αγαπημένο τους φαγητό. Ξεκινώντας από μικρή, με μια ομάδα 4, έχουμε εξελιχθεί σε μια μεγάλη ομάδα τώρα, αφιερωμένη στους πιστούς πελάτες μας. Αγάπη για φαγητό. Λατρεύω το efood! #efoodgr
Η Deliveras ιδρύθηκε το 2014 και έκτοτε είμαστε ένας από τους κορυφαίους παίκτες στην ελληνική διαδικτυακή αγορά παράδοσης φαγητού με πάνω από 3.000 εστιατόρια σε 60 πόλεις. Προσφέρουμε έναν βολικό, γρήγορο και εύκολο τρόπο παραγγελίας του γεύματος σας μέσω της μοναδικής εφαρμογής και του ιστότοπού μας. Δεν τελειώνει όμως. Η Deliveras θα σας ανταμείψει για κάθε παραγγελία που κάνετε μέσω του συστήματος πιστότητάς της – ένα από τα πιο σταθερά προγράμματα αφοσίωσης στον κλάδο.
Το Delivery Hero δραστηριοποιείται στο χώρο του online delivery φαγητού σε 34 χώρες με περισσότερους από 1.500 εργαζόμενους στο δυναμικό του. Ξεκίνησε τη δραστηριότητά του το 2011 και σήμερα εξυπηρετεί 10.000.000 παραγγελίες σε μηνιαία βάση ενώ συνεργάζεται με 100.000 εστιατόρια.
Rocket Internet
H Rocket Internet ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 2007 και σήμερα απασχολεί 30.000 εργαζομένους σε 110 χώρες και 6 ηπείρους. Στόχος της εταιρείας είναι να καθιερωθεί ως το μεγαλύτερο δίκτυο online επιχειρήσεων στον κόσμο εκτός Αμερικής και Κίνας, κάτι που επιβεβαιώνει με τις συνεχείς επενδύσεις της σε πετυχημένα startup. Η Rocket Internet εστιάζει στο να αναπτύσσει online πλατφόρμες που εξυπηρετούν τις καθημερινές ανάγκες των καταναλωτών σε 4 τομείς : e-commerce (μόδα, φαγητό, προμήθειες γραφείου, σπίτι ), Marketplaces (αγγελίες real estate, αγγελίες πώλησης αυτοκινήτων) Financial Technology και Τravel