Κοροναϊός και media: Ποιοι βρίσκουν την “ευκαιρία” για αποκλεισμούς;
Ορθώς, η Ένωση Ιδιοκτητών Εφημερίδων καλεί την κυβέρνηση, και ειδικότερα τον αρμόδιο υφυπουργό και κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα , να λάβει μέτρα στήριξης των εφημερίδων που υφίστανται -όπως και τόσοι άλλοι κλάδοι- τεράστια οικονομική πίεση από τα περιοριστικά μέτρα για τον κοροναϊό.
Σχετικώς παρενέβη και η “Εφημερίδα των Συντακτών” με άρθρο του Δημήτρη Κανελλόπουλου, ο οποίος καταθέτει, μάλιστα, και την πρόταση να αρχίσουν να πωλούνται οι εφημερίδες από τα σουπερ μάρκετ, όπου εξ ανάγκης, “συνωστίζονται” οι πολίτες για να εφοδιαστούν τα απαραίτητα.
Σχετικό άρθρο για το πλήγμα που υφίστανται τα media στην εποχή του κοροναϊού δημοσιεύτηκε και στο e-tetradio.gr.
Εκτός, όμως, από τις εφημερίδες υπάρχει και ο ηλεκτρονικός Τύπος. Τα σάϊτ που σε 24ωρη βάση προσφέρουν ενημέρωση, “αγαθό” ακόμα πιο πολύτιμο αυτή την εποχή λόγω του κατ’ οίκον περιορισμού και της ανάγκης των πολιτών να ενημερώνονται …λεπτό προς λεπτό, για τις προτροπές των ειδικών, τα νέα για την εξάπλωση του Covid 19 παγκοσμίως και τα μέτρα προφύλαξης που πρέπει να λαμβάνουν.
Για τον ηλεκτρονικό Τύπο, η κυβέρνηση δεν έχει, προσώρας, σκεφτεί κάποια μέτρα στήριξης;
Και όχι μόνο αυτό. Παρατηρείται αυτό το διάστημα η αναστολή πολλών διαφημιστικών προγραμμάτων από διαφημιστικές εταιρείες και διαφημιζόμενους. Κάτι έως ένα βαθμό λογικό λόγω των γενικότερων επιπτώσεων από τον κοροναϊό. Αν και οι διαφημιζόμενες επιχειρήσεις θα έπρεπε να συνεισφέρουν στην ενημέρωση και, κυρίως, στην προβολή προγραμμάτων κοινωνικής ευθύνης.
Όλα αυτά επηρρεάζουν αρνητικά τα έσοδα του ηλεκτρονικού Τύπου και οδηγεί αρκετά απ΄ αυτά τα σάϊτ σε ασφυξία.
Όμως, πέραν αυτού, φαίνεται πως κάποιοι έχουν προχωρήσει σε επιλεκτική αντιμετώπιση ορισμένων σάϊτ. Βλέπουμε, για παράδειγμα, επιχειρήσεις να συνεχίζουν τα προγράμματα προβολής σε κάποια εξ αυτών και να διακόπτουν τα προγράμματά τους ή και να αποκλείουν εντελώς κάποια άλλα.
Το Libre.gr έχει, για παράδειγμα, υπόψη του δύο, τουλάχιστον, συστημικές τράπεζες αλλά και άλλες επιχειρήσεις που, αίφνης, διακόπτουν προγράμματα προβολής σε μερίδα του ηλεκτρονικού Τύπου, ενώ συνεχίζουν κανονικά την προβολή τους μέσω άλλων. Τα κριτήρια δεν αφορούν τις “επισκεψιμότητες” (όρος αρκετά διαβλητός), αλλά, ως φαίνεται, εκκινούν από μια άλλη αντιμετώπιση. Προνομιακή για ορισμένους, αποκλεισμού για κάποιους άλλους.
Γνωρίζει κάτι επ΄ αυτού ο αρμόδιος υφυπουργός; Σκοπεύει να κάνει κάτι;
Σε επόμενη φάση, ίσως πρέπει να ειπωθούν και ονόματα συγκεκριμένων επχιειρήσεων και υπευθύνων που δρουν επιλεκτικά…