Με βρώμικους συρμούς χωρίς κλιματιστικά μετακινούνται οι επιβάτες του ΗΣΑΠ

 Με βρώμικους συρμούς χωρίς κλιματιστικά μετακινούνται οι επιβάτες του ΗΣΑΠ

Πολύ σοβαρές καταγγελίες για την κατάσταση που βρίσκονται οι συρμοί του ΗΣΑΠ και για την ταλαιπωρία που θα υποστεί το καλοκαίρι το επιβατικό κοινό, κάνουν οι εργαζόμενοι.

Μετακινήσεις με συρμούς χωρίς κλιματιστικά επιφυλάσσει στο επιβατικό κοινό η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) μέσα στο καλοκαίρι, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο (Γραμμή 1), οι οποίοι κάνουν λόγο και για «εκπτώσεις» τόσο σε ζητήματα καθαριότητας όσο και ασφάλειας.

Ως αιτία για όλα αυτά η Ενωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ αναδεικνύει τη διαχρονική έλλειψη συρμών εξαιτίας της οποίας έχουν ενσωματωθεί στο δίκτυο τέσσερις συρμοί 1ης γενιάς του μετρό, οι οποίοι όμως επειδή είναι σχεδιασμένοι για υπόγειο δίκτυο, διαθέτουν μικρά παράθυρα και δεν έχουν κλιματισμό: «Η προσθήκη αυτών των συρμών θα αναγκάσει τους επιβάτες να «απολαύσουν» δωρεάν σάουνα, προσφορά της ΣΤΑ.ΣΥ και του Υπουργείου Μεταφορών» αναφέρουν οι εργαζόμενοι.

«Μέχρι στιγμής έχουν έρθει 4 τέτοιοι γαλλικοί συρμοί» λέει στο «ethnos.gr» ο πρόεδρος της Ενωσης, Πάνος Κοντογιάννης και προσθέτει: «Αφού η εταιρία δεν κατάφερε να λύσει το ζήτημα με την προμήθεια ανταλλακτικών, αναγκάζεται να φέρει συρμούς χωρίς κλιματισμό. Φοβόμαστε ότι θα ζήσουμε λιποθυμίες σε συνθήκες καύσωνα».

Οι εργαζόμενοι σημειώνουν ότι η έλλειψη εφεδρικών συρμών έχει ήδη οδηγήσει και στη δρομολόγηση τρένων, τα οποία προηγουμένως δεν έχουν περάσει από πλυντήριο, όπως προβλέπεται για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. «Χιλιάδες επιβάτες μπαίνουν, κάθε μέρα, σε βρώμικους συρμούς, διότι η Διοίκηση των «άριστων» Golden boys προκειμένου να έχει έστω την ελάχιστη διαθεσιμότητα επιλέγει να κάνει εκπτώσεις στην καθαριότητά τους και όχι μόνο» επισημαίνεται στην ανακοίνωσή τους.

Οπως εξηγεί ο κ. Κοντογιάννης, κάποια τρένα ουσιαστικά βγαίνουν βρώμικα για δρομολόγια εδω και περίπου ένα μήνα, ενώ έχουμε πληροφορίες και για βλάβες που χαρακτηρίζονται μικρές. Η κατάσταση γίνεται χειρότερη, με τις υψηλές θερμοκρασίες, καθώς εάν παρουσιαστεί βλάβη σε κλιματιστικό ενός συρμού, τίθεται εκτός λειτουργίας, ελλείψει ανταλλακτικών», σημειώνει ο κ. Κοντογιάννης.

Και όλα αυτά σε μία εταιρία, η οποία εδώ και κάποιο διάστημα είναι ουσιαστικά ακέφαλη, καθώς σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαν οι εργαζόμενοι, έχει παραιτηθεί και ο προσωρινός διευθύνων σύμβουλος Χάρης Δαμάσκος, ο οποίος ανελαβε καθήκοντα μετά την παραίτηση του Νίκου Χαιρέτα, χωρίς ακόμα να έχει αντικατασταθεί.

«Ενώ η επιβατική κίνηση στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς αυξάνεται, λόγω του τουρισμού και της μείωσης των μετακινήσεων με Ι.Χ από τη δραματική άνοδο των τιμών στα καύσιμα, η «αόρατη» Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. εγκατέλειψε στη τύχη τους επιβάτες και εργαζόμενους», αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους.

Στην τύχη τους εργαζόμενοι και επιβάτες τις ημέρες αθλητικών διοργανώσεων

Μόνοι τους απέναντι σε «ορδές οπαδών, διακινδυνεύοντας την ακεραιότητά τους, επειδή δεν είχε ληφθεί οποιοδήποτε μέτρο ασφαλείας από κανέναν φορέα» καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι ότι βρέθηκαν και το προηγούμενο Σάββατο ημερα διεξαγωγής του τελικού Κυπέλλου Ελλάδας χαρακτηρίζοντας τη διοικηση της εταιρίας «αόρατη» και κατηγορώντας το υπουργείο Μεταφορών για «απάθεια».

«Γνώριζαν ότι θα μεταφερθούν με συρμούς του ΗΣΑΠ περίπου 5.000 οπαδοί του Παναθηναικού στο ΟΑΚΑ. Κανείς δε φρόντισε ώστε να οργανωθεί το σύστημα με τη βοήθεια της αστυνομίας όπως συνέβαινε στο παρελθόν και η μεταφορά να γίνει με συρμούς αποκλειστικά γι΄αυτούς από συγκεκριμένο σταθμό και χωρίς άλλες ενδιάμεσες στάσεις. Παλαιότερα λαμβανόταν μέριμνα, ενώ συχνά υπήρχαν και συμφωνίες κυρίων μεταξύ διοίκησης και συνδέσμων οπαδών προκειμένου να αποφευχθούν επεισόδια και να μην κινδυνεύσουν επιβάτες και εργαζόμενοι», υπογραμμίζει ο κ. Κοντογιάννης.

Τελικώς ο απολογισμός ήταν ένας συρμός κατεστραμμένος και άλλοι τρεις με ζημιές, ενώ δεν έλειψαν και οι προπηλακισμοί επιβατών που μετακινούνταν εκείνες τις ώρες με τα τρένα.

Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για συστηματική απαξίωση της δημόσιας συγκοινωνίας : «Διερωτόμαστε: Απώτερος στόχος είναι να απαξιωθεί η ΣΤΑ.ΣΥ για να ιδιωτικοποιηθεί όπως θα γίνει με το Μετρό Θεσσαλονίκης»;

Η δρομολόγηση συρμών του μετρό και η ανακατασκευή συρμών του ηλεκτρικού

Από τον Νοέμβριο του 2021 έως σήμερα στη Γραμμή 1 έχουν δρομολογηθεί σταδιακά 4 παλαιοί συρμοί του μετρό, οι οποίοι εκτελούν δρομολόγια του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου καλύπτοντας κυρίως τις ώρες κυκλοφοριακής αιχμής και λειτουργώντας συμπληρωματικά στον στόλο του πρώην ΗΣΑΠ.

Παράλληλα στις αρχές Μαίου η ισπανική εταιρία Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA ανακηρύχτηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου για την αναβάθμιση συρμών της Γραμμής 1. Ο ανάδοχος θα αναλάβει να παραδώσει τους 14 συρμούς της 8ης παραλαβής, που μπήκαν στην κυκλοφορία μεταξύ 1983 – 1985, πλήρως αναβαθμισμένους και ικανούς για παραγωγική λειτουργία για τα επόμενα 25 χρόνια από την ολοκλήρωση της σύμβασης.

Ενδεικτικά, όπως είχε ανακοινώσει η ΣΤΑΣΥ, το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC και του συστήματος έλξης, της περιστρεφόμενης γεννήτριας με σύγχρονη γεννήτρια στατικού τύπου, των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος, περιλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου των θυρών επιβατών.

Επιπρόσθετα, στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ (προσβάσιμοι συρμοί, τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια) ενίσχυση της ενημέρωσης και του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών (εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού), συντήρηση του συστήματος κλιματισμού, τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων, αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου των επιβατών (αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED κα).

Ο χρόνος παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου ορίζεται στους 34 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Ωστόσο, η παράδοση των συρμών θα γίνεται τμηματικά, με τον πρώτο ανακαινισμένο συρμό να παραδίδεται στους 19 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, άλλους 4 στους 25 μήνες, 5 ακόμη στους 30 μήνες και τους εναπομείναντες 4 στους 34 μήνες. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στα 70 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ.

Πηγή: ethnos.gr

Σχετικά Άρθρα