Διώρυγα Σουέζ: Δεκάδες πλοία στην ουρά, στα 10 δισ. δολάρια το κόστος από την διακοπή της ναυσιπλοΐας
Παραμένει κολλημένο στη Διώρυγα του Σουέζ, το μήκος 400 μέτρων, πλοίο «Ever Given» και προκαλεί τεράστια προβλήματα στη ναυσιπλοΐα.
Οι εκσκαφείς χρειάζεται να αφαιρέσουν 20.000 κυβικά μέτρα άμμου από το σημείο που έχει κολλήσει το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που έχει κλείσει τη Διώρυγα του Σουέζ.
Οι εκσκαφείς πρέπει να σκάψουν σε βάθος 12-16 μέτρων στην άμμο για να απελευθερωθεί το πλοίο και να μπορεί να μετακινηθεί. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία σε ανακοίνωσή της ζήτησε συγγνώμη για την χρονοβόρα διαδικασία και το κλείσιμο της διώρυγας.
Σύμφωνα με την ολλανδική εταιρεία Smit Salvage, η οποία προσελήφθη από την εταιρεία διαχείρισης του πλοίου Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, να βοηθήσει στην αποκόλληση του πλοίου, η επιχείρηση θα μπορούσε να διαρκέσει «ημέρες ή και εβδομάδες».
Η Evergreen ανέθεσε σε ομάδες ειδικών της Smit Salvage, όπως επίσης της ιαπωνικής εταιρείας Nippon Salvage, να εκπονήσουν ένα «αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι εμπειρογνώμονες αναμένεται να φθάσουν σήμερα.
Σύμφωνα,μάλιστα, με τον τεχνικό μάνατζερ του πλοίου, άλλη μια προσπάθεια για την αποκόλλησή του θα γίνει αργότερα σήμερα, έπειτα από μια πρώτη ανεπιτυχή απόπειρα.
Η ζημιά από τη διακοπή της ναυσιπλοΐας στη διώρυγα υπολογίζεται στα 10 δισ.δολάρια.
Τουρισμός: “Παγώνουν” τα ταξίδια από Βρετανία και Γερμανία – “Λουκέτο” σε παραρτήματα από την TUI
Η Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), που έχει αναλάβει χρέη τεχνικής διεύθυνσης του Ever Given, ανέφερε σε μια ανακοίνωση ότι οι προσπάθειες βυθοκόρησης συνεχίζονται.
«Μόλις αποκολληθεί, θα γίνει πλήρης επιθεώρηση του πλοίου και η BSM θα συνεργαστεί πλήρως με τις αρμόδιες αρχές για την διαλεύκανση του περιστατικού».
Νωρίτερα σήμερα, η αιγυπτιακή αρχή διαχείρισης της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσε πως η θαλάσσια κυκλοφορία έχει «προσωρινά ανασταλεί» έως την αποκόλληση του μήκους 400 μέτρων και βάρους 200.000 τόνων Ever Given.
Όπως φαίνεται σε έναν χάρτη του ιστότοπου vesselfinder, δεκάδες πλοία περιμένουν στις δύο πλευρές της διώρυγας και στη ζώνη αναμονής στη μέση της διώρυγας.
Από την πλευρά της, η ιαπωνική εταιρεία Shoei Kisen Kaisha, ιδιοκτήτρια του πλοίου, ανακοίνωσε σήμερα ότι εργάζεται με τις αρχές της διώρυγας για την αποκόλληση, όμως η επιχείρηση είναι «εξαιρετικά δύσκολη».