Γιατί η Booking.com… τα βάζει με την τεχνητή νοημοσύνη- Η ανησυχητική προειδοποίηση
Η Booking.com προειδοποιεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη (AI) οδηγεί σε έκρηξη τις ταξιδιωτικές απάτες. Η επικεφαλής της εταιρείας για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, Marnie Wilking, δήλωσε ότι υπήρξε “αύξηση από 500 έως 900%” τους τελευταίους 18 μήνες. Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ το BBC ανέφερε ότι υπήρξε ιδιαίτερα σημαντική αύξηση στο phishing – όπου οι άνθρωποι εξαπατώνται για να παραδώσουν τα οικονομικά τους στοιχεία – από τότε που εισέβαλαν στην αγορά εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT.
“Φυσικά, είχαμε phishing από την αυγή του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά η άνοδος ξεκίνησε λίγο μετά την κυκλοφορία του ChatGPT”, είπε. “Οι επιτιθέμενοι χρησιμοποιούν σίγουρα τεχνητή νοημοσύνη για να εξαπολύουν επιθέσεις που μιμούνται τα email πολύ καλύτερα από οτιδήποτε άλλο έχουν κάνει μέχρι σήμερα”, είπε.
- Οι επιθέσεις phishing συχνά προσπαθούν να πείσουν τους ανθρώπους να παραδώσουν τα στοιχεία της κάρτας τους μέσω της αποστολής ψεύτικων – αλλά πολύ πειστικών στην όψη – συνδέσμων κρατήσεων στο διαδίκτυο. Οι απατεώνες συχνά στοχεύουν σε ιστότοπους όπως η Booking.com και η Airbnb επειδή επιτρέπουν στους ανθρώπους να καταχωρούν τα δικά τους μέρη για να μείνουν.
Αφού κάποιος πληρώσει, οι απατεώνες είτε εξαφανίζονται χωρίς ίχνος – αφήνοντας τον αγοραστή χωρίς μέρος για να μείνει – είτε προσπαθούν να του αποσπάσουν περισσότερα χρήματα μέσω μηνυμάτων παρακολούθησης. Αυτού του είδους οι απάτες κυκλοφορούν εδώ και δεκαετίες, αν και συχνά συνοδεύονται από αποκαλυπτικά σημάδια απάτης, όπως ορθογραφικά και γραμματικά λάθη.
Όμως, μιλώντας στο τεχνολογικό συνέδριο Collision στο Τορόντο, η κ. Wilking δήλωσε ότι η τεχνητή νοημοσύνη καθιστά δυσκολότερο τον εντοπισμό τους, επειδή μπορεί να παράγει ρεαλιστικές εικόνες και πολύ πιο ακριβές κείμενο, σε πολλές γλώσσες.
Καλεί τα ξενοδοχεία και τους ταξιδιώτες να χρησιμοποιούν τον έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων – περιλαμβάνει έναν πρόσθετο έλεγχο ασφαλείας, όπως η εισαγωγή ενός κωδικού που αποστέλλεται στο τηλέφωνό σας – χαρακτηρίζοντάς τον “τον καλύτερο τρόπο για την καταπολέμηση του phishing και της κλοπής διαπιστευτηρίων”.
Προέτρεψε επίσης τους πολίτες να είναι πιο προσεκτικοί από πριν όταν κάνουν κλικ σε συνδέσμους.
- Αλλά παρά την κριτική που ασκεί στον τρόπο με τον οποίο οι απατεώνες χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη, είπε ότι η τεχνολογία επιτρέπει επίσης στην Booking.com να αφαιρεί γρήγορα τα ψεύτικα ξενοδοχεία που προσπαθούν να εξαπατήσουν τους ανθρώπους.
“Έχουμε δημιουργήσει μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης για την ανίχνευση αυτών και είτε τους εμποδίζουμε να μπουν εκεί για να ξεκινήσουν είτε το κατεβάζουμε πριν υπάρξει οποιαδήποτε κράτηση”, είπε. Η Τζέιν Χοκς, εμπειρογνώμονας καταναλωτών που ειδικεύεται στην ταξιδιωτική βιομηχανία, δήλωσε ότι οι ταξιδιωτικοί πάροχοι θα πρέπει να “εντείνουν τις προσπάθειες” για να ευαισθητοποιήσουν τον κόσμο σχετικά με τις απάτες.
- “Έχουν επίσης την ευθύνη να συμβουλεύουν τους ταξιδιώτες τρόπους για να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο να πέσουν θύματα απάτης”, δήλωσε η ίδια. Αλλά είπε ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να κάνουν την έρευνά τους “με τη δέουσα επιμέλεια” για να αποφύγουν να πέσουν στην παγίδα τους εξ αρχής.
“Ελέγξτε ότι τα στοιχεία επικοινωνίας είναι άμεσα διαθέσιμα στις ιστοσελίδες και ότι υπάρχει αριθμός τηλεφώνου – πολλές ιστοσελίδες απάτης σκόπιμα δεν έχουν τέτοιο αριθμό”, είπε. Και συνέστησε επίσης να κλείνετε πακέτα διακοπών, αντί να κλείνετε πτήσεις και διαμονή ξεχωριστά, και να χρησιμοποιείτε πιστωτική κάρτα για να μεγιστοποιήσετε το ποσό της προστασίας σας.