Σούπερ μάρκετ: Απίστευτη κερδοφορία το 2023- Πόσο πιο ακριβά πληρώσαμε τα προϊόντα
Με αύξηση του τζίρου κατά 10% έκλεισε το 2023 για τα Σούπερ Μάρκετ καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana η συνολική αξία των πωλήσεων έφτασε περίπου τα 11,8 δισ. ευρώ. Συγκεκριμένα ανήλθε στα 11,794 δισ. ευρώ έναντι 10,717 δισ. ευρώ το 2022. Μάλιστα τα 9,180 δισ. ευρώ αφορούν στις πωλήσεις στα τρόφιμα.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία στις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών τη μεγαλύτερη αύξηση της αξίας των πωλήσεων κατέγραψαν
– είδη νοικοκυριού (απορρυπαντικά, καθαριστικά, χαρτικά κ.ά) 9,5%
– συσκευασμένα τρόφιμα 9,3%
– είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 8,6%
ενώ από τις 11 κατηγορίες βασικών προϊόντων αύξηση στον όγκο των πωλήσεων καταγράφηκε σε:
– μη αλκοολούχα ποτά 4,9%
– αλκοολούχα ποτά 4,8%
– σνακς 4,7%
– γαλακτοκομικά 3,4%
– είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς 2%
– είδη ατομικής υγιεινής 1,92%
– άλλα είδη νοικοκυριού 1,0%
– συσκευασμένα τρόφιμα 0,8%
– κατεψυγμένα τρόφιμα 0,9%
– απορρυπαντικά & καθαριστικά σπιτιού 0,8%
Στροφή σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Η ακρίβεια συνεχίζει να ταλαιπωρεί τα νοικοκυριά με ολοένα και περισσότερους καταναλωτές να στρέφονται σε φθηνότερα προϊόντα προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα.
Αυτό αποτυπώνεται και στα στοιχεία της έρευνας καθώς το μερίδιο της αξίας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε σε σχέση με το 2022 κατά 11,3% με το τελικό ποσοστό να διαμορφώνεται για το 2023 στο 26,3% έναντι 25,8% το 2022. Στα τρόφιμα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ακόμα πιο υψηλό καθώς αγγίζει το 26,7% έναντι 26,3% το 2022.
Πρωταγωνιστές στις ανατιμήσεις τα απορρυπαντικά
Στην κούρσα των ανατιμήσεων έχουν μπει όλα τα καταναλωτικά αγαθά ωστόσο το 2023 ξεχώρισαν στις αυξήσεις των τιμών τα απορρυπαντικά καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία παρουσίασαν σημαντική άνοδο κατά 11%.
Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας του Flash.gr σε αλυσίδες σουπερμάρκετ η ακρίβεια όπως φαίνεται θα συνεχίσει να ταλαιπωρεί τα νοικοκυριά και το 2024.
Ενδεικτικά, οι τιμές για τα απορρυπαντικά μέσα σε 2 μήνες αυξήθηκαν κατά 68%:
– Απορρυπαντικό ρούχων σε κάψουλες (40 τεμ.) Δεκέμβριος 2023 11,45€ Φεβρουάριος 2024 19,27€
– Υγρό απορρυπαντικό ρούχων (50 μεζ.) Δεκέμβριος 2023 11,45€ Φεβρουάριος 2024 19,27€
Χαμηλότερα στη λίστα των αυξήσεων των τιμών είναι τα υλικά μαγειρικής με άνοδο τιμών κατά 8,8%, τα σνακς κατά 8%, τα είδη προσωπικής φροντίδας κατά 7,8% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα κατά 7,5%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana το ποσοστό των προσφορών των σουπερμάρκετ αυξήθηκε το 2023 κυρίως στα τρόφιμα και τα είδη νοικοκυριού (απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού κ.τ.λ.). Και στις δύο κατηγορίες η αύξηση ήταν 25,3% έναντι 22% και 21,8% αντίστοιχα.
Όπως προκύπτει από την έρευνα οι καταναλωτές προτιμούν τα μικρά καταστήματα έως 400 τ.μ. για τις αγορές τους τα οποία μάλιστα παρουσιάζουν αύξηση του τζίρου κατά 14,2%. Τα καταστήματα από 400 τ.μ. έως 1.000 τ.μ. κατά 9,5% ενώ στα μεγάλα καταστήματα από 1.000 τ.μ. έως 2.500 τ.μ. καταγράφεται αύξηση 6,9%. Όσα ξεπερνούν τα 2.500 τ.μ. είχαν αύξηση του τζίρου κατά 13,0%.