Κακοκαιρία Daniel: Κομμένη στα δύο η χώρα για πέμπτη ημέρα – Απροσπέλαστη η Εθνική Οδός μετά τα Τέμπη
Οι ζημιές ίσως να ξεπερνούν τα 150 εκατ. ευρώ και μπορεί να φτάσουν ακόμα και τα 180 εκατ. ευρώ, ενώ άγνωστο είναι προς το παρόν πως και πότε και θα μπορέσουν να επανέλθουν σε λειτουργική κατάσταση. Ακόμη, έχουν επεκταθεί και στα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα και αυτές τις ημέρες γίνεται προσπάθεια αξιολόγησης του εύρους των καταστροφών. Η περιοχή που έχει πληγεί ξεκινά από το Λιανοκλάδι και φτάνει μέχρι και το Λιτόχωρο τμηματικά, ωστόσο το βασικό πρόβλημα εντοπίζεται στη Θεσσαλία σε μήκος 60χλμ.
Η κατάσταση στην Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης, μια εβδομάδα μετά την επέλαση της φονικής κακοκαιρίας Daniel παραμένει απελπιστική.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή εκπρόσωπο Τύπου της Πυροσβεστικής, Γιάννη Αρτοποιό, η Εθνική Οδός μετά τα Τέμπη παραμένει κλειστή εδώ και πέντε ημέρες λόγω των πλημμυρικών φαινομένων των προηγούμενων ημερών.
Οι εικόνες από τον αυτοκινητόδρομο στην είσοδο του θεσσαλικού κάμπου, μετά τα Τέμπη, όπου το οδικό δίκτυο έχει μετατραπεί λίμνη, είναι αποκαλυπτικές.
Σημειώνεται πως, προκειμένου να δοθεί στην κυκλοφορία η Εθνική Οδός δεν αρκεί να απομακρυνθούν τα νερά, αλλά να πραγματοποιηθεί έλεγχος σε όλο το μήκος του οδοστρώματος για να διαπιστωθεί το μέγεθος των ζημιών και της διάβρωσης που μπορεί να έχουν προκαλέσει τα συσσωρευμένα ύδατα.
Για να μπορέσει κάποιος να ταξιδέψει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και αντιστρόφως θα πρέπει να χρησιμοποιήσει εναλλακτικά Εγνατία, Ε65 και την εθνική από τη Λαμία στην Αθήνα, είτε Εγνατία, Ιόνια και Ολυμπία Οδό.
Τα δρομολόγια ΚΤΕΛ στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και αντιστρόφως εκτελούνται κανονικά μέσω Εγνατίας-Ιόνιας και Ολυμπίας Οδού.
Την ίδια στιγμή, όπως ενημέρωσε ο κ. Αρτοποιός, στο τρίγωνο Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα όλες οι βασικές οδικές αρτηρίες είναι ανοικτές, εκτός από τον άξονα Τρικάλων-Λάρισα.
Προβλήματα και στο σιδηροδρομικό δίκτυο
Επιπλέον, σημείωσε ότι καταβάλλονται προσπάθειες και επίκειται να δοθεί το ρεύμα προς Λάρισα το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, ενώ πρόσθεσε πως υπάρχει πρόβλημα και στο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως άλλωστε ήταν γνωστό.
Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, οι ζημιές ίσως να ξεπερνούν τα 150 εκατ. ευρώ και μπορεί να φτάσουν ακόμα και τα 180 εκατ. ευρώ, ενώ άγνωστο είναι προς το παρόν πως και πότε και θα μπορέσουν να επανέλθουν σε λειτουργική κατάσταση.
Οι ζημιές έχουν επεκταθεί και στα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα και αυτές τις ημέρες γίνεται προσπάθεια αξιολόγησης του εύρους των καταστροφών. Η περιοχή που έχει πληγεί ξεκινά από το Λιανοκλάδι και φτάνει μέχρι και το Λιτόχωρο τμηματικά, ωστόσο το βασικό πρόβλημα εντοπίζεται στη Θεσσαλία σε μήκος 60χλμ.
Ένας πρώτος στόχος, όπως αναφέρουν πηγές του ΟΣΕ, είναι να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος έστω με μια γραμμή, με ντιζελοκίνητα τρένα σε διάστημα 1-2 μηνών, ενώ η πλήρης αποκατάσταση είναι ακόμα άγνωστη υπόθεση χρονικά.