Μετρό Θεσσαλονίκης: Από το κέντρο μέχρι τη Νέα Ελβετία σε… 17 λεπτά (vid)
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την ολοκλήρωση του υπερσύγχρονου έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, με τη σημερινή ημέρα να αποτελεί ορόσημο για την εμπορική λειτουργία του.
Η διαδρομή όλης της βασικής γραμμής -περνά από 13 στάσεις- από τον σταθμό Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα καταλήξει στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Η βασική γραμμή του μετρό διατρέχει 13 σταθμούς συν το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, με τους ιθύνοντες της εταιρείας να εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την εξέλιξη του έργου, ιδιαίτερα μετά το ξεπάγωμα των εργασιών στον σταθμό Βενιζέλου.
Η διάρκεια της διαδρομής θα είναι στα 17 λεπτά, με όριο ταχύτητας τα 80 χιλιόμετρα την ώρα.
Σε λίγη ώρα αναμένεται η άφιξη και του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος θα μπει στον συρμό και θα ακολουθήσει την ίδια διαδρομή με τους δημοσιογράφους, ενώ θα προχωρήσει σε δηλώσεις, στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας.
Σύμφωνα με τον μηχανικό του έργου, Νικόλαο Δένη, μια από τις καινοτομίες του Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι οι πόρτες ασφαλείας που δεν επιτρέπουν την πρόσβαση στη γραμμή και την ηλεκτροφόρο ράβδο. Οι πόρτες θα συντονίζονται με την άφιξη του τρένου επιτρέποντας την πρόσβαση των επιβατών μόνον την ώρα της επιβίβασης.
«Άλλη μια καινοτομία είναι το γεγονός ότι το τρένο στην Θεσσαλονίκη παίρνει ρεύμα από κάτω – ενώ στην Αθήνα παίρνει από πάνω- μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο της ηλεκτροπληξίας. Μάλιστα η ηλεκτροφόρος ράβδος που τροφοδοτεί το συρμό είναι μονωμένη με ειδικό πλαστικό» ανέφερε χαρακτηριστικά.