Ντάριο Λο Μπόσκο: Το αφεντικό της Hellenic Train έχει μπλεξίματα με τη δικαιοσύνη για… μίζες – Ποιος είναι
O Ντάριο Λο Μπόσκο όταν ήταν πρόεδρος των ιταλικών σιδηροδρόμων (Rete Ferroviaria Italiana – RFI) και το ιταλικό ειδησεογραφικό πρακτορείο ANSA έγραφε για υπόθεση αποδοχής μίζας ύψους 58.650 ευρώ. Η ιταλική αστυνομία τον είχε συλλάβει στο Παλέρμο στις 29 Οκτωβρίου 2015 και καταδικάστηκε πρωτοδίκως για αποδοχή μίζας. Αμέσως μετά τη σύλληψή του είχε παραιτηθεί. Η μίζα, σύμφωνα με τον εισαγγελέα της έδρας Κλάουντιο Καμιλέρι, συνδεόταν με την πίεση για αγορά ενός «πρωτότυπου» συστήματος αισθητήρων που αφορούσε την παρακολούθηση των τρένων για την RFI, ενώ στην υπόθεση εμπλεκόταν κύκλωμα από το δασαρχείο της περιφέρειας.
Ο Ντάριο Λο Μπόσκο, πρόεδρος του ΔΣ της Hellenic Train που μέχρι τότε εκτελούσε παράλληλα καθήκοντα προέδρου της διαχειρίστριας εταιρείας του σικελικού σιδηροδρομικού δικτύου, καταδικάστηκε για το αδίκημα του «εκβιασμού και της αδικαιολόγητης παρότρυνσης για παροχή ή υπόσχεση οφελών» το 2017 από το δικαστήριο του Παλέρμο σε τέσσερα χρόνια και δύο μήνες, εντούτοις αθωώθηκε στο εφετείο τον Ιούνιο του 2021.
Μαζί του καταδικάστηκαν τα στελέχη του δασαρχείου Σαλβατόρε Μαράνκα σε τέσσερα χρόνια και δύο μήνες και Τζουσέπε Κουατρότσι σε τέσσερα χρόνια και έξι μήνες. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ο πρώτος θα «τσέπωνε» 149.500 ευρώ ενώ ο συγκατηγορούμενός του 90.000 ευρώ. Βέβαια, η καταδίκη των δύο τελευταίων, όπως γράφτηκε στην έγκριτη ιταλική εφημερίδα «La Repubblica», αφορούσε δωροδοκίες για διαφορετικό συμβόλαιο, και συγκεκριμένα για πυροσβεστικούς κρουνούς στην περιοχή.
Ο τέταρτος ύποπτος της υπόθεσης ήταν ο εργολάβος κατασκευαστικής εταιρείας οδοποιίας και αιολικών πάρκων Μάσιμο Καμπιόνε, ο οποίος κατέθεσε επισήμως ότι αυτός έδωσε τις μίζες. Ως αντάλλαγμα για τις υπηρεσίες του ο Καμπιόνε καταδικάστηκε με αναστολή. Αιτία για τη συνεργασία του Καμπιόνε, σύμφωνα με τη σικελική ηλεκτρονική εφημερίδα nuovosud.it (19.09.2017), ήταν η κατάσχεση ενός ηλεκτρονικού φακέλου λογιστικού φύλλου από τις ιταλικές αρχές. Κατασχέθηκε σε μια θεαματική επιχείρηση στο αεροδρόμιο του Παλέρμο στις 3 Σεπτεμβρίου 2015. Ο επίμαχος φάκελος βρισκόταν σε τσάντα που είχε μαζί του ο Καμπιόνε όπου φέρεται ότι υπήρχαν καθαρογραμμένα ονόματα και νούμερα τα οποία οδηγούσαν στους τρεις κατηγορούμενους.
Μάλιστα οι αποκαλύψεις αυτές έγιναν με επίσημο τρόπο από τις ιταλικές αρχές στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που ακολούθησε τη σύλληψη του Ντάριο Λο Μπρόσκο. Τότε, ο εισαγγελέας του Παλέρμο Φραντσέσκο Λο Βοΐ είχε δηλώσει: «Η διαφθορά έχει λάβει τον χαρακτήρα ενός διάχυτου φαινομένου που υπονομεύει τη νομιμότητα των οικονομικών δραστηριοτήτων, τις διοικητικές διαδικασίες, εμποδίζει τον ελεύθερο ανταγωνισμό και ζημιώνει την αγορά και τους πολίτες». Μάλιστα, μετά τη σύλληψή του, ο Ντάριο Λο Μπρόσκο τέθηκε σε κατ’ οίκον περιορισμό.
Στο εφετείο όμως, όπως μετέδιδε η ειδησεογραφική ιστοσελίδα ilsicilia.it, και οι τρεις εμπλεκόμενοι απαλλάχθηκαν. Σύμφωνα με το σκεπτικό της δικαστικής απόφασης που παρέθεταν οι Ιταλοί δημοσιογράφοι, οι δικαστές θεώρησαν ότι η κατάθεση του επιχειρηματία Καμπιόνε είτε δεν ανταποκρινόταν είτε περιείχε αντιφάσεις. Όπως διαβάζουμε στο ρεπορτάζ, η συμπεριφορά του επιχειρηματία ήταν ο βασικός λόγος για την τελική εξέλιξη της διαδικασίας. Φαίνεται ότι εξαπέλυε κατηγορίες, τις οποίες ανακαλούσε στη συνέχεια, οδηγώντας στη μείωση της αξιοπιστίας του.
Ποιος είναι
Ο Ντάριο Λο Μπόσκο, σύμφωνα με το βιογραφικό που είναι αναρτημένο στο thessaloniki-helexpo-forum.gr, είναι «Τακτικός Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Mediterranean της Reggio Calabria και Πρόεδρος του Τμήματος Μηχανικών, Ενέργειας, Περιβάλλοντος και Υλικών “DICEAM”, συντονιστής του επιστημονικού τομέα “Δρόμοι, Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια” και Διευθυντής των Πανεπιστημιακών Ερευνητικών Εργαστηρίων της “Β.Ι.Α. Εδαφικών Υποδομών” και της “Μηχανικής Σιδηροδρομικών Υποδομών”. Είναι επίσης Διευθυντής των Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Οικονομικά, Μηχανική και Logistics, καθώς και Πρόεδρος των Ερευνητικών Διδακτόρων στις Υποδομές Κινητικότητας με αμέτρητες δημοσιεύσεις σε αυτούς τους επιστημονικούς τομείς. Διετέλεσε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος πολλών εταιρειών και δημόσιων φορέων, μεταξύ των οποίων το Λιμεναρχείο Μεσσήνης και το RFI (Ιταλικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο) ενώ σήμερα είναι Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Hellenic Train – FSItaliane Group».
Επιπλέον, σύμφωνα με το ιστορικό ειδησεογραφικό μέσο της ιταλικής Αριστεράς «Il Manifesto», ο νυν πρόεδρος της Hellenic Train είχε σκαρφαλώσει στην προεδρία της RFI «χάρη σε ένα αξιοσέβαστο βιογραφικό, αλλά και σε φιλίες με τους σημαντικότερους παράγοντες της πολιτικής της Σικελίας. Αποφοίτησε από το (σ.σ. πανεπιστήμιο του) Παλέρμο το 1984 από το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, ήταν αρχικά μόνιμος ερευνητής και στη συνέχεια αναπληρωτής καθηγητής του Μεσογειακού Πανεπιστημίου του Ρέτζιο Καλάμπρια, όπου ήταν επιστημονικός διευθυντής των εργαστηρίων “Via” των χερσαίων και σιδηροδρομικών υποδομών. Εντός του Πανεπιστημίου του Ρέτζιο, κατείχε στη συνέχεια διάφορες θέσεις, συμπεριλαμβανομένης αυτής του αντιπρύτανη της Σχολής Μηχανικών. Εκτός από σημαντικούς ρόλους στον πανεπιστημιακό χώρο, έχει επίσης καταλάβει διάφορες δημόσιες θέσεις, με πιο σημαντική αυτή του προέδρου της Λιμενικής Αρχής της Μεσσήνης και του Μιλάτσο, μέχρι τον Δεκέμβριο του 2012».