Εξωφρενικές ανατιμήσεις στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ – Στα ύψη κοτόπουλο, ελληνικός καφές και λάδι – Στοιχεία της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών
Στοιχεία για την σοκαριστική πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν για την βασική διατροφή τους τα ελληνικά νοικοκυριά αποκαλύπτει η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας με στοιχεία, τα οποία δημοσιοποιεί το ieidiseis.
Τα πραγματικά μεγέθη της ακρίβειας όχι μόνο απέχουν δραματικά από το τεχνικά μειωμένο 7,2% του πληθωρισμού τον Δεκέμβριο και το 9,6% του μέσου πληθωρισμού το 2022, αλλά και από το νέο ρεκόρ του 15,5% στα είδη διατροφής, «στραγγαλίζοντας έτσι τους μηνιαίους προϋπολογισμούς» και στην πράξη ουσιαστικά καταργώντας το market pass, την τελευταία επικοινωνιακή κίνηση της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας παρουσιάζει τις ανατιμήσεις σε ένα ενδεικτικό καλάθι που περιλαμβάνει ελληνικό καφέ, κοτόπουλο, ελαιόλαδο, ψωμί, μακαρόνια και φρυγανιές. Η μικρότερη ανατίμηση που εντοπίζεται είναι 8% ενώ η μεγαλύτερη φτάνει το πρωτοφανές 82,62%. Αναλυτικά:
- Ελληνικός καφές
– επώνυμης ετικέτας 96 γρ.: αύξηση 37,68%
– επώνυμης ετικέτας 143 γρ.: αύξηση 25%
– επώνυμης ετικέτας 194 γρ.: αύξηση 54% - Κοτόπουλο
– μπούτι 800 γρ.: αύξηση 82,62%
– νωπό ελληνικό 1.000 γρ.: αύξηση 28,80%
– νωπό ελληνικό 1.000 γρ.: αύξηση 38,80%
– νωπό ελληνικό 1.000 γρ.: αύξηση 81,27% - Ελαιόλαδο
– επώνυμο εκτός καλαθιού αύξηση 37,84%
– ιδιωτικής ετικέττας εντός καλαθιού αύξηση 8%
– επώνυμο αύξηση 24,32% - Ψωμί
– επώνυμης ετικέτας 500 γρ. σε φέτες αύξηση 18,42% - Μακαρόνια
– επώνυμα αύξηση 13,75% - Φρυγανιές
– επώνυμες αύξηση 36,17%