Τρίτο μεγάλο κύμα ανατιμήσεων στα σούπερ μάρκετ – Γιατί ενώ υπάρχει υποχώρηση των τιμών διεθνώς δεν εμφανίζεται στα ράφια
Οι νέες αυξήσεις σε πολλά προϊόντα αναμένεται να συμπιέσουν το ήδη μειωμένο εισόδημα των καταναλωτών, και θα περάσουν τμηματικά μέχρι τα Χριστούγεννα. Πρωταθλητές στο νέο κύμα ανατιμήσεων -τρίτο μεγάλο από τις αρχές του έτους- είναι το χαρτί υγείας, οι χαρτοπετσέτες, τα χαρτομάντιλα, τα ρολά κουζίνας, όπου οι νέοι τιμοκατάλογοι περιλαμβάνουν αυξήσεις που φθάνουν το 35%. Νέο ράλι ανατιμήσεων αναμένεται και στα έλαια.
Οι τιμοκατάλογοι του Σεπτεμβρίου που έχουν στα χέρια τους οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ περιλαμβάνουν αυξήσεις 30%, Διψήφιο ποσοστό ανατιμήσεων 25%-28% ζητούν επίσης οι προμηθευτές κρέατος (μοσχάρι, χοιρινό), κυρίως λόγω των υψηλών τιμών που αγοράζουν το προϊόν από τις ξένες αγορές.. Στην περίπτωση του μοσχαριού και του χοιρινού, η χώρα είναι ελλειμματική και τις μεγαλύτερες ποσότητες που καταναλώνει τις εισάγει από Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, κ.ά.
Ανατιμήσεις της τάξης του 25% αναμένονται επίσης στο αλεύρι, στο σιμιγδάλι και στα υποπροϊόντα αυτών, που σημαίνει ότι και τα συσκευασμένα προϊόντα θα πάρουν την άγουσα , όσον αφορά τις τιμές στο ράφι. Από το νέο κύμα ανατιμήσεων δεν απουσιάζει ούτε ο καφές. Με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους, οι προμηθευτές ζητούν αυξήσεις 15%.
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό ενώ στις διεθνείς αγορές πρώτων υλών σημειώνεται μια κάποια διόρθωση;
Πέρα από το γεγονός του ότι αυτή είναι «εύθραυστη» τα προϊόντα που σήμερα και στο εγγύς μέλλον καλείται να αγοράσει ο καταναλωτής έχουν ήδη ενσωματώσει τα υψηλά επίπεδα κόστους. Παράλληλα η εξίσωση ανάμεσα στο κόστος παραγωγής και το χρόνο άφιξης στο ράφι για βασικά αγαθά και τρόφιμα δεν μπορεί να απορροφήσει τις όποιες μικρές μειώσεις στις βασικές πρώτες ύλες.
Πηγή: news247