Στυλιανίδης: Ευθύνες στην Αττική Οδό για το “κυκλοφοριακό έμφραγμα”
Ευθύνες στην Αττική Οδό και στην Περιφέρεια Αττικής επέρριψε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Στυλιανίδης αναφερόμενος στα προβλήματα που σημειώθηκαν τη Δευτέρα στο λεκανοπέδιο εξαιτίας της κακοκαιρίας.
Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι δεν υπήρξε συνεννόηση της εταιρείας που διαχειρίζεται την Αττική Οδό με την τροχαία, αντιπαραβάλλοντας την ομαλότερη κατάσταση στην Αθηνών – Λαμίας. Σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό χάος στην Κατεχάκη, τη Μεσογείων και τη Μαραθώνος είπε ότι στους κεντρικούς άξονες έχει την ευθύνη η περιφέρεια και σε μικρότερες οδούς οι δήμοι.
“Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ήταν ένα δύσκολο φαινόμενο μια χιονοκαταιγίδα που δεν εμφανίζεται συχνά και δημιουργεί τέτοια πίεση και τέτοιο όγκο χιονιού που είναι δύσκολα διαχειρίσιμα. Όμως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπήρχαν ελλείψεις και ανεπάρκειες σε όλα τα επίπεδα της υλοποίησης του σχεδιασμού”, σημείωσε ο υπουργός. “Και γι’ αυτό από την αρχή τόνισα ότι πρέπει η πολιτεία να πει συγγνώμη στους ανθρώπους που ταλαιπωρήθηκαν. Όμως αν εξετάσουμε πώς εξελίχθηκε ο σχεδιασμός, και η υλοποίησή του υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες οι οποίες μεγέθυναν το πρόβλημα. Όπως σωστά λένε οι μετεωρολόγοι, κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει την ακριβή ώρα ενός τέτοιου φαινόμενου”, συμπλήρωσε ο κ. Στυλιανίδης.
Υπήρξε, παρατήρησε ο ίδιος, από πλευράς της ΕΜΥ, που είναι η σύμβουλος του υπουργείου, η προειδοποίηση ότι έχουμε έντονα φαινόμενα, αλλά νομίζω ότι η ένταση των φαινομένων ξεπέρασε οποιαδήποτε πρόβλεψη, ήταν τέτοια η ένταση των φαινομένων γι’ αυτό το λέμε χιονοκαταιγίδα, όμως αυτό δεν είναι δικαιολογία.
“Είχαμε κάνει δύο συσκέψεις την Παρασκευή και την Κυριακή. Ακριβώς για να προετοιμάσουμε τις εταιρείες και να τους εξηγήσουμε ακριβώς πώς πρέπει να προετοιμαστούν. Υπήρχε μια εμπειρία στις εταιρείες αυτές σε όσες έχουν την ευθύνη μιας συγκεκριμένης οδού. Όλοι έλεγαν ότι η Αττική Οδός είχε πάντα πολύ καλές επιδόσεις”, εξήγησε ο κ. Στυλιανίδης.
Ερωτηθείς σχετικά, ανέφερε ότι την ευθύνη για το ποιοι θα μπουν και ποιοι θα βγουν στην Αττική Οδό την έχει η εταιρεία από τη στιγμή που θα συμφωνήσει με την τροχαία.
“Δεν είναι έτοιμη η διαχείριση των κρίσεων στο βαθμό που πιστεύουμε, κτίζουμε το υπουργείο, θα κτίσουμε μια διαχείριση κρίσεων σε ένα συντονιστικό κέντρο, με βάση ένα πρόγραμμα Αιγίς 1,7 δισ. που θα μπορούμε να παρακολουθούμε τα πάντα με αισθητήρες κλπ δεν τα έχουμε αυτή τη στιγμή, γι’ αυτό παραμένουμε στην πιο παραδοσιακή μέθοδο όπως κτίστηκε τόσα χρόνια. Δε λέω ότι δεν υπάρχουν παθογένειες στο όλο σύστημα γι’ αυτό πρέπει να τα ξαναδούμε όλα. Και τις συμβάσεις και τον ρόλο του κράτους”.
Ερωτηθείς για τα προβλήματα σε Κατεχάκη, Μεσογείων, Μαραθώνος μίλησε για επικαλύψεις αρμοδιοτήτων. “Ξέρουμε όλοι ότι σε αυτούς τους κεντρικούς άξονες έχει την ευθύνη η περιφέρεια, και σε μικρότερες οδούς οι δήμοι”, σχολίασε ο Χρήστος Στυλιανίδης.
“Δεν θα αποδώσω ευθύνες πριν να έχω επιστημονική αξιολόγηση. Θα γίνει επιτροπή ειδικών επιστημόνων για να αξιολογήσει όλα τα προβλήματα που εμφανιστήκαν στη διαδικασία υλοποίησης του σχεδιασμού. Θα ήταν λάθος και ανώριμο από εμένα να κατανείμω ευθύνες χωρίς να έχω τα επιστημονικά δεδομένα. Και η ιδία η εξέλιξη στην ηγεσία της Αττικής Οδού, αλλά και η αποδοχή της αποζημίωσης αποδεικνύει ότι υπάρχει θέμα”, κατέληξε ο υπουργός.