Πανελλαδικές: Καθυστερήσεις στη μετάδοση των θεμάτων – Πού αποδίδεται
Τρίτη ημέρα σήμερα των Πανελλαδικών Εξετάσεων και στο υπουργείο Παιδείας εντείνεται το άγχος από μια πιθανή νέα καθυστέρηση στη μετάδοση των θεμάτων. Αυτό συνέβη στις εξετάσεις των υποψηφίων των Γενικών Λυκείων και την πρώτη ημέρα, αλλά και την Τετάρτη, όταν η καθυστέρηση ξεπέρασε τη μία ώρα. Το πρόβλημα αποδίδεται στο νέο σύστημα μετάδοσης των θεμάτων.
Ειδικότερα, οι Πανελλαδικές συνεχίζονται σήμερα για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων με το τρίτο μάθημα ανά ομάδα προσανατολισμού: Κοινωνιολογία, Χημεία και Πληροφορική. Την Τρίτη θα πέσει η αυλαία των υποχρεωτικών μαθημάτων με την Ιστορία, τη Φυσική και την Οικονομία, όλα μαθήματα προσανατολισμού. Χθες διεξήχθησαν χωρίς προβλήματα οι εξετάσεις των Μαθηματικών για τους υποψήφιους των Επαγγελματικών Λυκείων. Ωστόσο, μέχρι τώρα υπήρξε καθυστέρηση στην έναρξη της εξέτασης, με αποτέλεσμα να υπάρξουν διαμαρτυρίες υποψηφίων και καθηγητών.
- Οι καθυστερήσεις αποδίδονται στη μετάβαση που έγινε φέτος από το προηγούμενο σύστημα μετάδοσης θεμάτων (VBI) στο νέο (ΣΑΜ). Μάλιστα, κατά τις δοκιμαστικές εκπομπές που έγιναν τις τελευταίες ημέρες πριν από τις εξετάσεις, διαπιστώθηκε ότι το νέο σύστημα είχε –σε ορισμένες περιπτώσεις– πρόβλημα. Ετσι, όπως παρουσίασε χθες η ιστοσελίδα www.esos.gr, το υπουργείο Παιδείας έστειλε προς τα εξεταστικά κέντρα οδηγίες.
Μεταξύ άλλων το υπουργείο αναφέρει ότι «το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε τα τερματικά σημεία να επικοινωνούν ετεροχρονισμένα με την κεντρική υποδομή για την ταχύτερη μετάδοση των θεμάτων. Το ΣΑΜ, εφόσον συνδεθεί αρχικά με την κεντρική υποδομή, ενημερώνεται μόνο με τις νέες αποστολές θεμάτων, ενώ κατά την επανεκκίνησή του απαιτείται η ενημέρωση του συνόλου των αποστολών, καθώς και της εφαρμογής.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στην πρώτη περίπτωση (με την αποστολή θεμάτων) απαιτείται λήψη δεδομένων μόνο περίπου 1ΜΒ, ενώ στη δεύτερη (με επανεκκίνηση) περίπου 70ΜΒ.
Από τα παραπάνω γίνεται κατανοητό ότι η ταυτόχρονη επανεκκίνηση του συνόλου των τερματικών σημείων επιφέρει τεράστια και αχρείαστη επιβάρυνση στο σύνολο της υποδομής. Συνεπώς, οι σχολικές μονάδες θα πρέπει να αναμένουν τη λήψη των θεμάτων χωρίς να κάνουν επανεκκίνηση του συστήματος – επανεκκίνηση θα πρέπει να γίνεται μόνο αν έχει δοθεί σχετική οδηγία αποκλειστικά από την ομάδα υποστήριξης του ΣΑΜ».