Ο αποκλεισμός του Σουέζ προκαλεί “κραχ” στα ναύλα μεταφοράς πετρελαίου
Τα ναύλα για τις μεταφορές πετρελαίου με τάνκερ σχεδόν διπλασιάσθηκαν αυτή την εβδομάδα μετά το σοκ του αποκλεισμού της διώρυγας του Σουέζ, καθώς το γιγαντιαίο πλοίο Ever Given παραμένει καθηλωμένο ανάμεσα στις δύο όχθες.
Οι προσπάθειες για τη μετακίνηση του 400 μέτρων μήκους πλοίου, που είναι καθηλωμένο από την Τρίτη, μπορεί να χρειασθούν εβδομάδες εν μέσω κακοκαιρίας.
Η ιαπωνική ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου Shoei Kisen διέψευσε δημοσίευμα ότι σκοπεύει να το μετακινήσει το Σάββατο το βράδυ, αναφέροντας ότι οι προσπάθειες αποκόλλησής του συνεχίζονται. Ο Οργανισμός της Διώρυγας του Σουέζ καλωσόρισε την προσφορά των ΗΠΑ να βοηθήσουν.
Οι αναλυτές αναμένουν μία μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων για τα μικρότερα τάνκερ και τα προϊόντα πετρελαίου, όπως τη νάφθα και τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων από την Ευρώπη στην Ασία, εάν η διώρυγα παραμείνει κλειστή για εβδομάδες.
“Η προμήθεια περίπου του 20% της ασιατικής νάφθας γίνεται από τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα μέσω της διώρυγας του Σουέζ”, δήλωσε στέλεχος της FGE, προσθέτοντας ότι οι νέες διαδρομές που θα κάνουν τα πλοία, γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μπορεί να αυξήσει κατά δύο εβδομάδες τον χρόνο τους και κατά πάνω από 800 τόνους την κατανάλωση καυσίμων των Suezmax τάνκερ. Τα καύσιμα είναι το μεγαλύτερο κόστος για τα πλοία, αντιστοιχώντας έως το 60% των συνολικών δαπανών.
Σύμφωνα με τον ναυτιλιακό σύμβουλο Γιώργο Ξηραδάκη, που μίλησε στον ΣΚΑΪ, από την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, θα επηρεαστεί πάρα πολύ το εμπόριο στην Ελλάδα κι εξήγησε: “Θα έχουμε έλλειψη κάποιων αγαθών που περιμένουμε ειδικά για την περίοδο του Πάσχα. Θα έχουμε μια μεγάλη πτώση στα φορτία που θα έρθουν στον Πειραιά. Πολλά από αυτά θα δρομολογηθούν, αν καθυστερήσει το άνοιγμα, θα πάνε γύρω γύρω από το Κέιπ Τάουν, θα πάνε σε άλλα λιμάνια, όπως είναι της δυτικής Ευρώπης“.