Έκρηξη στη Βηρυτό: Θρίλερ με την πορεία του φονικού φορτίου – Είχε σταματήσει και Πειραιά
Αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών από την πρωτοφανή έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού, μεταξύ θυμάτων και μία ελληνίδα πολίτης. Μέχρι στιγμής καταγράφονται τουλάχιστον 135 νεκροί, οι τραυματίες ξεπερνούν τους 5.000, ενώ υπάρχουν δεκάδες αγνοούμενοι. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από τη Βηρυτό, οι Έλληνες τραυματίες ανέρχονται σε πέντε συνολικά, εκ των οποίων οι δύο σε σοβαρή κατάσταση.
Το μυστικό της αποθήκης 12 στο λιμάνι της Βηρυτού- Τι δείχνουν οι έρευνες
Οι συγκλονιστικές εικόνες της έκρηξης και του ανθρώπινου πόνου και η θάλασσα από συντρίμμια, έχει προκαλέσει παγκόσμιο σοκ και διεθνές κύμα συμπαράτασης στο Λίβανο.
Θρίλερ με το φορτίο
Σε θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση με το πλοίο το οποίο ήταν γεμάτο με νιτρικό αμμώνιο και το πώς βρέθηκε δεσμευμένο στη Βηρυτό. Την ίδια ώρα αναζητείται και ο Ρώσος ιδιοκτήτης του, Igor Grechushkin, ο οποίος για αρκετό διάστημα διέμενε στην Κύπρο με κάποιες πληροφορίες να αναφέρουν ότι ίσως πλέον να μην βρίσκεται εκεί.
Σύμφωνα με όσα μετέδωσε το OPEN, ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου φέρεται να είναι η Teto Shipping με έδρα τη Λεμεσό και ιδιοκτήτη τον Grechushkin. Είναι άγνωστο αν παραμένει στην Κύπρο και αν συνεχίζει αυτή τη δραστηριότητά του. Το πλοίο ανήκε έως το 2013 – “Rhosus” ήταν το όνομά του- σε κυπριακή εταιρεία. Τότε αγοράστηκε από τον Greshushkin για τον οποίο υπάρχουν πολλά στοιχεία από καταγγελίες ναυτικών που έμειναν απλήρωτοι κατά περιόδους.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, το φορτίο της νιτρικής αμμωνίας είχε φορτωθεί σε λιμάνι της Γεωργίας με προορισμό τη Μοζαμβίκη με σκοπό να αξιοποιηθεί ως συστατικό για λίπασμα.
Σύμφωνα με το OPEN, το ανατριχιαστικό της υπόθεσης είναι ότι το μοιραίο πλοίο έκανε στάση και στον Πειραιά για ανεφοδιασμό. Εκεί φαίνεται πως υπήρξε κάποια σύγκρουση ανάμεσα στο πλήρωμα και τον ιδιοκτήτη, επιστράφηκε μέρος του φορτίου και σύμφωνα με την εκδοχή του καπετάνιου, το πλοίο βρέθηκε στη Βηρυτό για να προσθέσει φορτίο με αγροτικά μηχανήματα στο κατάστρωμα.
Δεν άντεξε το βάρος του φορτίου το κατάστρωμα λόγω παλαιότητας και τελικά βρέθηκε δεσμευμένο το 2014 στο λιμάνι της Βηρυτού. Οι ναυτικοί έδωσαν μεγάλο αγώνα για να απελευθερωθούν και το κατάφεραν έπειτα από 11 μήνες.