Έξοδος τριημέρου: Μποτιλιάρισμα σε κεντρικές οδικές αρτηρίες-Το “αδιαχώρητο” στο λιμάνι μετά τη λήξη της απεργίας
Μεγάλες καθυστερήσεις στους περισσότερους κεντρικούς οδικούς άξονες καθώς είναι σε εξέλιξη η έξοδος των εκδρομέων για την 28η Οκτωβρίου. Στο λιμάνι μετά τη λήξη της απεργίας της ΠΝΟ προκλήθηκε το αδιαχώρητο από τους εκδρομείς του τριημέρου.
Με τα νησιά να είναι αποκλεισμένα από την Τρίτη και με τα σημερινά πρωινά δρομολόγια των πλοίων να μην πραγματοποιούνται, μόλις έγινε γνωστό πως τελικά θα λυθούν οι κάβοι το λιμάνι του Πειραιά γέμισε από ΙΧ και ταξιδιώτες.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα όπως είναι φυσικό να σχηματιστούν ουρές από εκδρομείς, οι οποίοι περίμεναν για να επιβιβαστούν.
Η ανακοίνωση της ΠΝΟ:
«Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία συνεδρίασε σήμερα για την εκτίμηση και αξιολόγηση της εν εξελίξει απεργίας, κατόπιν των απαντήσεων που είχε από τον ΣΕΕΝ αλλά και από το υπουργείο επί των αιτημάτων μας, σας ενημερώνει για τα ακόλουθα:
Η πρόταση που ήρθε εγγράφως από τον ΣΕΕΝ για τα ποσοστά αύξησης της ΣΣΕ των συναδέλφων μας στα Επιβατηγά Ακτοπλοϊκά πλοία και στα Μεσογειακά Τουριστικά πλοία (Ε/Γ-Ο/Γ Διεθνών πλόων και Κρουαζιερόπλοια), είναι 5% για το 2025 και 2% για το 2026.
Από πλευράς υπουργείου, μετά τη σημερινή συνάντηση του γενικού γραμματέα και της διοίκησης της ΠΝΟ με τον υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, αλλά και υπηρεσιακούς παράγοντες, υπήρξε η δέσμευση για τα παρακάτω:
Άμεση υλοποίηση της τροποποίησης των όρων και προϋποθέσεων για τους δικαιούχους του επιδόματος ανεργίας από το ΓΕΝΕ, αλλά και την αύξησή του από 350 ευρώ, στο επίπεδο που χορηγείται το επίδομα ανεργίας στη στεριά.
Αύξηση των προστίμων που επιβάλλονται για την παραβίαση των ωρών εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών.
Πιστή τήρηση και απαρέγκλιτη εφαρμογή της νομοθεσίας που διέπει τη ναυτεργασία τόσο για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης όσο και για τα διπλά πληρώματα και ειδικά στα Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοα.
Συνάντηση έως 25 Νοεμβρίου για τα θέματα που διέπουν τις οργανικές συνθέσεις τον Ν. 4150/2013 και ειδικά τα Ε/Γ-Ο/Γ που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική.
Κατόπιν αναλυτικής συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων, η πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ αποδέχτηκε τις παραπάνω προτάσεις και δεσμεύσεις, επισημαίνοντας ότι δεν απεμπολούμε τη συνεχή προσπάθεια για την υλοποίηση και όλων των υπόλοιπων αιτημάτων μας.
Ταυτόχρονα, έχοντας πλήρη επίγνωση του κοινωνικού γίγνεσθαι, αλλά συνεκτιμώντας και διάφορες άλλες παραμέτρους, η διοίκηση της Ομοσπονδίας αποφάσισε τη μη συνέχιση της απεργιακής μας κινητοποίησης, η οποία θα λήξει σήμερα στις 14.00 αντί 23.59.
Η ΠΝΟ θεωρεί υποχρέωσή της να ευχαριστήσει τα πληρώματα των πλοίων και όλους τους ναυτεργάτες, οι οποίοι μαζικά ύψωσαν το ανάστημά τους, συσπειρωμένοι γύρω από τη διοίκηση της Ομοσπονδίας για την επιτυχία της απεργιακής κινητοποίησης.
Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην απευθύνει η Ομοσπονδία μας τις ευχαριστίες της και στο επιβατικό κοινό, για την πλήρη κατανόησή του στον δίκαιο αγώνα μας».
Τι συζητήθηκε με τον Χρ. Στυλιανίδη
Το πρωί η διοίκηση της ΠΝΟ συναντήθηκε με τον υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη, στον οποίο έθεσε αναλυτικά τα θεσμικά ζητήματα του κλάδου, τα οποία εξ αρχής έχει βάλει ψηλά στην ατζέντα των διεκδικήσεων της. Η συνάντηση έγινε σε θετικό κλίμα, κράτησε περίπου δυο ώρες και σύμφωνα με πληροφορίες ένα από τα αιτήματα των ναυτεργατών για το οποίο ο υπουργός δεσμεύτηκε για άμεση λύση, ήταν το ζήτημα του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών. Η ΠΝΟ έχει κάνει γνωστό όλες αυτές τις ημέρες, ότι οι προυποθέσεις για να λάβει ένας ναυτικός το επίδομα είναι πολύ δύσκολες, σε τέτοιο σημείο που το καθιστούν απαγορευτικό, ενώ όσοι τελικά το δικαιούνται λαμβάνουν το «εξευτελιστικό» ποσόν των 350 ευρώ. Ο υπουργός συμφώνησε να εξετάσει άμεσα το θέμα, τόσο για τις προυποθέσεις, όσο και για το ύψος του ποσού, αφού φυσικά προηγηθούν οι διαδικασίες που χρειάζονται, όπως αναλογιστική μελέτη.
Επίσης μεγάλη συζήτηση έγινε και για το νόμο 4150/2013, με τον οποίο, σύμφωνα με την ΠΝΟ, στις 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (μάγειροι, λογιστές, θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει, επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας προκειμένου να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες, όπως και για την τετράμηνη δρομολόγηση των ταχύπλοων σκαφών αντί για επτάμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης που ίσχυε πριν από τον νόμο 4150.
Οι πληροφορίες λένε ότι ο κ.Στυλιανίδης δέχθηκε να ξεκινήσει διαβούλευση με προτάσεις που θα καταθέσουν η ΠΝΟ και τα ναυτεργατικά σωματεία αλλά και οι αρμόδιοι φορείς, προκειμένου να τις εξετάσουν οι υπηρεσίες του υπουργείου σε μια προσπάθεια καλυτέρευσης του νόμου. Επίσης υπήρξε δέσμευση για την αυστηρή τήρηση του νόμου όσον αφορά το 10ωρο εργασίας των ναυτικών στα ταχύπλοα.
Σε εξέλιξη η έξοδος
Εξάλλου με μεγάλες καθυστερήσεις διεξάγεται η κίνηση των οχημάτων στους περισσότερους κεντρικούς οδικούς άξονες, καθώς έχει ξεκινήσει η έξοδος των εκδρομέων για το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου. Οι καθυστερήσεις στην Αττική Οδό ξεπερνούν τα 30 λεπτά. Ειδικότερα, καθυστερήσεις καταγράφονται στο ρεύμα προς Ελευσίνα άνω των 30’ από κόμβο Κάντζας έως κόμβο Μεταμόρφωσης.
Καθυστερήσεις υπάρχουν και στην Περιφ. Υμηττού 25′-30′ από κόμβο Αγίας Παρασκευής έως κόμβο Μεταμόρφωσης και αντίστοιχα, 10′-15΄ στις εξόδους για Λαμία (ρεύμα προς Αεροδρόμιο και προς Ελευσίνα).
Στον Κηφισό η κίνηση είναι ιδιαίτερα αυξημένη και στα δύο ρεύματα. Στο ρεύμα προς Πειραιά υπάρχουν προβλήματα από το ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας μέχρι και το Μοσχάτο.
Αντίστοιχα, στο ρεύμα προς Λαμία οι καθυστερήσεις παρατηρούνται από το Μοσχάτο μέχρι και το ύψος της Λένορμαν.
Πολλά προβλήματα παρατηρούνται και στο κέντρο της Αθήνας, στη Βασιλίσσης Σοφίας, στη Σταδίου, αλλά και στην Πανεπιστημίου.
ΔΕΙΤΕ LIVE ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Έκτακτα μέτρα ενόψει της 28ης Οκτωβρίου από την Ελληνική Αστυνομία μεταξύ των οποίων και απαγόρευση κυκλοφορίας συγκεκριμένων οχημάτων. Συγκεκριμένα έχουν προγραμματιστεί αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας κατά το διάστημα από σήμερα Παρασκευή 25 έως τη Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2024, με σκοπό την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών και την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.
Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε με μέριμνα της Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας και περιλαμβάνει τις βασικές κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των μέτρων σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, καθώς και τις επιμέρους παρεμβάσεις, με βάση τα τοπικά προβλήματα και τις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν, ανά ευρύτερη περιοχή ή περιφέρεια.
Τα μέτρα είναι τα εξής:
- Αστυνόμευση του οδικού δικτύου κατά τομείς, βάσει των ιδιαίτερων κυκλοφοριακών συνθηκών κάθε περιοχής
- Αυξημένη αστυνομική παρουσία και στοχευμένη αστυνόμευση στα σημεία του οδικού δικτύου, όπου παρατηρείται συχνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
- Αυξημένα μέτρα τροχαίας στις εισόδους-εξόδους μεγάλων αστικών κέντρων, όπου παρατηρείται μεγάλη κίνηση οχημάτων.
- Ρύθμιση της κυκλοφορίας με πεζούς τροχονόμους, σε βασικές διασταυρώσεις, για την αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης.
- Έγκαιρη εξασφάλιση συνεργασίας και συντονισμού με όλους τους συναρμόδιους Φορείς – Υπηρεσίες, όπου αυτό απαιτείται,
- Συγκρότηση συνεργείων γενικών και ειδικών τροχονομικών ελέγχων, εστιάζοντας την προσοχή στη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων (υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αντικανονικό προσπέρασμα, κ.λπ.), καθώς και παραβάσεων που βάσει στατιστικών στοιχείων ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων (χρήση κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση).
- Αυξημένα μέτρα τροχαίας σε χώρους όπου παρατηρείται μαζική συγκέντρωση επιβατών (αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμοί, κ.λπ.)
- Κατά τόπο κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στις οποίες θα πραγματοποιηθούν εορταστικές εκδηλώσεις.
- Παρουσία τροχονόμων στους Σταθμούς Διοδίων της Χώρας για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, την ενημέρωση και την παροχή συμβουλών στους οδηγούς και τους συνεπιβάτες.
- Ενημέρωση των πολιτών μέσω των Υπηρεσιών Επικοινωνίας, σε κάθε περίπτωση που καθίσταται αναγκαία η ευρεία πληροφόρηση του κοινού για την ύπαρξη τυχόν κυκλοφοριακών και άλλων προβλημάτων.
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, καθ’ όλη τη διάρκεια εφαρμογής των μέτρων, θα βρίσκονται σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα τόσο το προσωπικό όσο και τα μέσα της Ελληνικής Αστυνομίας, κυρίως των Υπηρεσιών Τροχαίας Αστυνόμευσης. Συγκεκριμένα, θα διατεθούν περιπολικά, μοτοσικλέτες και συμβατικά οχήματα, με το ανάλογο προσωπικό και εξοπλισμό για την αποτελεσματική αστυνόμευση του οδικού δικτύου της χώρας.
Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί παρακαλούνται:
- να ενημερώνονται για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου,
- να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση,
- να ακολουθούν πιστά τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας,
- να οδηγούν με χαμηλές ταχύτητες για να ελέγχουν καλύτερα το όχημά τους,
- σε κάθε περίπτωση να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των τροχονόμων.
- Από την ΕΛΑΣ υπενθυμίζεται ότι η σωστή οδική συμπεριφορά των οδηγών και η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας είναι βασικές προϋποθέσεις τόσο για την ασφαλή μετακίνηση, όσο και για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.
Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων κατά τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου
Επιπρόσθετα εκτός των παραπάνω μέτρων και για την ασφαλέστερη κίνηση των οχημάτων και τη βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας κατά τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, εκτός των μέτρων διευκόλυνσης της κυκλοφορίας που θα ληφθούν σε τοπικό επίπεδο, θα ισχύσει και απαγόρευση κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων μεγίστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων.
Συγκεκριμένα για το ρεύμα εξόδου η απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών θα ισχύει την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, από ώρα 16:00 έως 22:00 και το Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2024, από ώρα 08:00 έως 13:00.
Για το ρεύμα εισόδου η απαγόρευση θα ισχύει την Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2024, από ώρα 16:00 έως 23:00.