Οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο απεργούν προειδοποιώντας για την ασφάλεια- Ποια δρομολόγια πραγματοποιούνται
24ωρη απεργιακή κινητοποίηση πραγματοποιούν τα σωματεία εργαζομένων ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ προειδοποιώντας για την κατάσταση ασφάλειας στους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Στην ανακοίνωση τα σωματεία περιγράφουν τη ζοφερή κατάσταση που επικρατεί για εργαζόμενους και επιβάτες.
Ζητούν μεταξύ άλλων, άμεσες προσλήψεις, αντικατάσταση του τροχαίου υλικού με σύγχρονους συρμούς εφάμιλλους των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων καθώς και ολοκλήρωση των έργων υποδομής και της ασφάλειας των μεταφορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαριθμούν τα προβλήματα:
- Μη ολοκλήρωση της υπογειοποίησης της γραμμής στην Αθήνα έπειτα από 17 χρόνια,
- Καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων στον σταθμό Λαρίσης,
- Παντελής έλλειψη σύγχρονων μέσων αντιμετώπισης των παραβατικών επιβατών,
- Τραγική κατάσταση των εγκαταστάσεων των μηχανεργοστασίων,
- Έλλειψη αξιόλογου σύγχρονου τροχαίου υλικού
- Τραγική έλλειψη προσωπικού
Σύμφωνα με τα σωματεία τα παραπάνω προβλήματα «αναδεικνύουν την απουσία σχεδιασμού στην λειτουργία των εταιρειών, την απουσία κυβερνητικού σχεδίου, την διαχρονική εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου, τις ανερμάτιστες και εκ του προχείρου αλλαγές όλων των κυβερνήσεων, οι οποίες ευθύνονται για το αλαλούμ της ασυνεννοησίας, καθώς και το κλείσιμο του 1/3 του σιδηροδρομικού δικτύου».
Με φόντο φωτογραφίες από το σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη, οι μηχανοδηγοί αναφέρονται για άλλη μια φορά στη χρόνια εγκατάλειψη και απαξίωση των σιδηροδρόμων και στα αιτήματα τους, που συνοψίζονται σε επενδύσεις και δράσεις για σύγχρονη και ασφαλή υποδομή στο δίκτυο των τρένων.
Πώς θα κινηθούν τρένα, μετρό, προαστιακός
Τα δρομολόγια της Γραμμής 3 του Μετρό προς και από Αεροδρόμιο την Πέμπτη (26/09) θα εκτελούνται κανονικά. Ωστόσο, για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, η Hellenic Train με τη συνδρομή και των σωματείων εργαζομένων, θα πραγματοποιήσει τα παρακάτω δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας:
- Αθήνα – Θεσσαλονίκη 52, 56
- Θεσσαλονίκη – Αθήνα 53, 57
- Κιάτο – Πάτρα C14, C24E
- Πάτρα – Κιάτο C15E, C23E
- Πειραιάς – Αεροδρόμιο 1206, 1222, 1230
- Αεροδρόμιο – Πειραιάς 1207, 1223, 1231
- Πειραιάς – Κιάτο 1300, 1318, 1326
- Κιάτο – Πειραιάς 1305, 1323, 2301
- Αθήνα – Χαλκίδα 1532, 1550, 2530
- Χαλκίδα – Αθήνα 1535, 1553, 2533
- Θεσσαλονίκη – Λάρισα 1591, 1597, 2593
- Λάρισα – Θεσσαλονίκη 1592, 1598, 2594
- Λάρισα – Βόλος c1572, c1574, c1576, c1578, c2570, c2572, c2574
- Βόλος – Λάρισα c1571, c1573, c1575, c1577, c1579, c2571, c2573
Πολιτικές αντιδράσεις
«Στην Ελλάδα του επιτρόπου μεταφορών κ. Τζιτζικώστα και του εκσυγχρονιστή των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών κ. Μητσοτάκη πολίτες, με βάση το δόγμα της εκκένωσης, εξήλθαν από τα παράθυρα συρμού και περπάτησαν στις ράγες μέχρι το σταθμό της Νερατζιώτισσας για να σωθούν από πυρκαγιά», σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ, αναφορικά με το επικίνδυνο περιστατικό στον ΗΣΑΠ, μετά την εκδήλωση φωτιάς.
Όπως τονίζει η Κουμουνδούρου -μεταξύ άλλων- για την κυβέρνηση, «πριν εξάγει την ελληνική τεχνογνωσία ασφαλείας τροχαίου υλικού, συρμών και στην Ευρώπη, μήπως ήρθε επιτέλους η ώρα να μας ενημερώσουν, που βρίσκονται οι προβλέψεις ασφαλείας του σιδηροδρόμου και του ηλεκτρικού σήμερα; Ποιες οι συνθήκες εντός των συρμών του ηλεκτρικού, ποια τα πρωτόκολλα ασφαλείας; Ποια η κατάσταση της συντήρησης του δικτύου; Πόσο σίγουροι είμαστε ότι τα παιδιά που θα χρησιμοποιούν τα μέσα σταθερής τροχιάς θα φτάνουν με ασφάλεια σπίτια τους;».
«Το σιδηροδρομικό δίκτυο πλέον στη χώρα βρίσκεται εκτός ελέγχου σε κάθε επίπεδο», υποστηρίζει η Νέα Αριστερά σε ανακοίνωσή της, λίγο μετά το περιστατικό σε συρμό στη Νερατζιώτισσα. «Είχαμε πρώτα τα Τέμπη με τους δεκάδες νεκρούς και ακολούθησαν σειρά άλλων ατυχημάτων (…)» σημειώνει η ΝΕΑΡ και προσθέτει ότι «την ίδια ώρα η επιλογή Μητσοτάκη, ο κ. Τζιτζικώστας, αναλαμβάνει επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκαλώντας ερωτήματα και αγανάκτηση», σχολιάζοντας ότι «δεν είναι μόνο επικίνδυνοι στην κυβέρνηση, αλλά μας δουλεύουν κι από πάνω κανονικά».