Reuters: Μέσω Ιράν οι ρωσικοί πύραυλοι στους Χούθι της Υεμένης
Το Ιράν μεσολάβησε -μέσα από συνεχείς μυστικές συνομιλίες- μεταξύ της Ρωσίας και των ανταρτών Χούθι της Υεμένης για τη μεταφορά πυραύλων στους αντάρτες της Υεμένης, δήλωσαν τρεις δυτικές και περιφερειακές πηγές, μια εξέλιξη που υπογραμμίζει την εμβάθυνση των δεσμών της Τεχεράνης με τη Μόσχα Οι πληροφορίες ωστόσο λένε ότι η Ρωσία δεν έχει αποφασίσει ακόμη να μεταφέρει τους πυραύλους Yakhont – επίσης γνωστούς ως P-800 Oniks – οι οποίοι σύμφωνα με ειδικούς θα επιτρέψουν στην μαχητική ομάδα να χτυπήσει με μεγαλύτερη ακρίβεια εμπορικά σκάφη στην Ερυθρά Θάλασσα και να αυξήσει την απειλή για τα αμερικανικά και ευρωπαϊκά πολεμικά πλοία που την υπερασπίζονται.
Οι Χούθι και οι Ρώσοι αναφέρει το Reuters συναντήθηκαν τουλάχιστον δύο φορές φέτος στην Τεχεράνη με σκοπό την παροχή δεκάδων πυραύλων μικρού βεληνεκούς (μέχρι περίπου 300 χλμ.), ενώ οι συναντήσεις αναμένεται να συνεχιστούν τις επόμενες εβδομάδες στην Τεχεράνη. Για τους λόγους που οδηγούν σε μια τέτοια εξέλιξη, επισημαίνουν ότι ένα ισχυρό κίνητρο για τη Μόσχα να εξοπλίσει τους Χούθι είναι η πιθανότητα τα δυτικά κράτη να αποφασίσουν να επιτρέψουν στην Ουκρανία να χρησιμοποιήσει τα όπλα τους για να χτυπήσει πιο βαθιά σε ρωσικό έδαφος.
Tο σύστημα Yakhont σημειωτέον θεωρείται ένας από τους πιο προηγμένους αντιπλοϊκούς πυραύλους στον κόσμο, αφού με ταχύτητα μεγαλύτερη από τη διπλάσια ταχύτητα του ήχου αποφεύγει τον εντοπισμό, καθιστώντας δύσκολη την αναχαίτιση του. Όπως διαβεβαιώνει ο ειδικός σε θέματα βαλλιστικών πυραύλων στο Διεθνές Ινστιτούτο Στρατηγικών Μελετών, Φάμπιαν Χιντζ, η παροχή πυραύλων Yakhont από τη Ρωσία στους Χούθι θα μπορούσε να αλλάξει δραματικά τους «όρους του παιχνιδιού» για την περιφερειακή ασφάλεια στην περιοχή.
Οι Χούθι έχουν εξαπολύσει επανειλημμένα επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν από τον περασμένο Νοέμβριο, εκδηλώνοντας με αυτόν τον τρόπο την υποστήριξή τους στους Παλαιστίνιους στον πόλεμο της Γάζας με το Ισραήλ.
Από τότε, έχουν βυθίσει τουλάχιστον δύο πλοία και έχουν προκαλέσει μια τεράστια αναταραχή στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, αναγκάζοντας τις ναυτιλιακές εταιρείες να εκτρέπουν πλέον τα φορτία τους προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας περιπλέοντας την Αφρική, ενώ παράλληλα αυξήθηκε σε δυσθεώρητα ύψη το κόστος ασφάλισης για τα πλοία που συνεχίζουν να πλέουν στην Ερυθρά Θάλασσα.