Ξαπλώστρες από… χρυσάφι – Αδιανόητες τιμές
Απολύτως απροστάτευτοι απέναντι στην αισχροκέρδεια, που παρατηρείται στη μεγάλη πλειοψηφία των beach-bars σχεδόν σε όλες τις παραλίες της χώρας, είναι οι καταναλωτές, με τη μεταφορά ομπρέλας και καρεκλών από το σπίτι να φαίνεται να αποτελεί τη μόνη λύση για το μέσο Έλληνα το φετινό καλοκαίρι, προκειμένου να χαρεί τη θάλασσα και τη δροσιά της.
Η αιτία είναι ότι έχουν «ξεφύγει» οι τιμές για «ενοικίαση» ξαπλώστρας στα beach–bars και σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν ακόμα και σε εξωπραγματικά νούμερα.
Ακόμα και σε περιοχές που δεν αποτελούν πολυτελείς τουριστικούς προορισμούς, πολύ δύσκολα θα νοικιάσει ένα ζευγάρι δύο ξαπλώστες σε beach-bar με λιγότερα από 30-40 ευρώ, με τις τιμές για το σετ σε κάποιες περιπτώσεις να φτάνουν ακόμα και τα 80-100 ευρώ.
Κάποια beach-bars ακολουθούν την πολιτική της ελάχιστης κατανάλωσης, η οποία σημαίνει ότι στο ζητούμενο ποσό, το οποίο είναι κάθε άλλο παρά ευτελές, περιλαμβάνεται η «ενοικίαση» της ξαπλώστρας καθώς και τα τρόφιμα, ροφήματα ή ποτά που θα παραγγείλει ο πελάτης μέχρι αυτό το ποσό. Αν ο πελάτης θέλει να κάνει μεγαλύτερη κατανάλωση, θα πληρώσει περισσότερα χρήματα.
Την ίδια στιγμή, σε πολλά άλλα beach-bars ζητείται ένα ποσό, το οποίο επίσης δεν είναι μικρό, μόνο για να κάνει ο πελάτης χρήση της ξαπλώστρας και ό,τι παραγγείλει χρεώνεται έξτρα.
Και στις δύο περιπτώσεις το κόστος για τον καταναλωτή είναι πολύ υψηλό, με αποτέλεσμα ένα μπάνιο για ένα ζευγάρι σε beach-bar να κοστίζει «χρυσάφι». Και επειδή το κόστος της συγκεκριμένης επιλογής φτάνει σε… δυσθεώρητα ύψη, είναι αυτονόητο ότι ο μέσος Έλληνας που θα την ακολουθήσει, θα αναγκαστεί να καθίσει… όλη την ημέρα στο beach-bar και να ξεχάσει οποιοδήποτε άλλη μορφή διασκέδασης, αφού δεν αντέχει οικονομικά για περισσότερα έξοδα.
Εκπρόσωποι των τουριστικών πρακτόρων κάνουν λόγο στο ethnos.gr για πρακτικές αισχροκέρδειας, οι οποίες θα δυσφημίσουν τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό τον ελληνικό τουρισμό.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων, Γιώργος Καββαθάς, υποστηρίζει ότι όλα αυτά οφείλονται στην αλλαγή του νόμου για τον αιγιαλό, ο οποίος μείωσε σημαντικά το χώρο που μπορούν να καταλαμβάνουν τα beach-bars στις παραλίες, με αποτέλεσμα οι επιχειρηματίες να αυξήσουν τις τιμές, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα έξοδα.
Πηγή: ethnos.gr