Άγιος Κωνσταντίνος: “Πλήγμα στον τουρισμό” – Σφοδρές αντιδράσεις μετά το τέλος στα δρομολόγια για Σποράδες
Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση να σταματήσουν τα δρομολόγια για Σποράδες από τον Άγιο Κωνσταντίνο. Ειδικότερα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης, ανέφερε ότι δεν θα υφίσταται πλέον δρομολόγιο από τον Άγιο Κωνσταντίνο προς τα νησιά των Σποράδων σε έγγραφη απάντησή του, μετά από ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής Φθιώτιδας και Συντονιστής Επιτροπών Παρακολούθησης και Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, Γιάννης Σαρακιώτης, στις 11 Απριλίου 2024.
Το γεγονός αυτό προκάλεσε την άμεση αντίδραση του Βουλευτή του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία, ο οποίος και καλεί τα Κυβερνητικά στελέχη στην περιοχή να πάρουν θέση και να αποτρέψουν τη δυσμενή εξέλιξη. Ειδικότερα, σε δήλωσή του σημειώνει:
«Στις 11 Απριλίου 2024 κατέθεσα ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστο Στυλιανίδη ρωτώντας δύο πολύ συγκεκριμένα πράγματα, με αφορμή την έντονη φημολογία περί μη ύπαρξης πλοίου στον Άγιο Κωνσταντίνο το οποίο θα συνδέεται με τις Σποράδες κατά τη φετινή τουριστική περίοδο. Τα ερωτήματα που ετέθησαν ήταν αν:
α) επιβεβαιώνει την υποβολή επίσημου αιτήματος από πλευράς της ιδιωτικής εταιρείας περί έγκρισης της τροποποίησης δρομολογιακής γραμμής και της δρομολογιακής περιόδου μετακίνησης ακτοπλοϊκών μέσων από Άγιο Κωνσταντίνο προς τη Σκιάθο, τη Σκόπελο, την Αλόννησο και το Μαντούδι στη γραμμή Λαύριο, Κέα, Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο και Μήλο, καθώς και αν
β) εφόσον υφίσταται τέτοιο αίτημα, προτίθεται να προβεί στην έγκρισή του.
Μάλιστα, στο πλαίσιο της ερώτησης που υπέβαλλα έθεσα υπ’ όψιν του, δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη κατά τη διάρκεια των επισκέψεων του στη Φθιώτιδα, στις οποίες μάλιστα υπογράμμιζε τη “μεγάλη στρατηγική σημασία του λιμανιού του Αγίου Κωνσταντίνου για την ανάπτυξη της περιοχής”. Στην απάντηση που έλαβα από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:
– “…αναφορικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Αγίου Κωνσταντίνου με τις Βόρειες Σποράδες, γνωρίζεται ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία του επιβατηγού-οχηματαγωγού-ταχύπλοου […] αιτήθηκε την τροποποίηση της δρομολογιακής γραμμής και την εκτέλεση δρομολογίων στη γραμμή Λαύριο-Κέα-Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Μήλο, από 22-05-2024 έως 30-09-2024”, καθώς και ότι:
“Το αίτημα τροποποίησης εισήχθη για γνωμοδότηση στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών της 23-04-2024, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 7 του ν. 4948/22 (Α ́ 125) και έγινε ομόφωνα αποδεκτό.”
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι, η απάντηση του κ. Στυλιανίδη, πέραν του ότι, είναι αφοπλιστικά κυνική, καταρρίπτει εκκωφαντικά το αφήγημα των στελεχών της Ν.Δ. περί οικοδόμησης αναπτυξιακής δυναμικής στη Φθιώτιδα, ενώ αποδεικνύει με τον πιο περίτρανο τρόπο τον εμπαιγμό που υφίστανται επί σειρά ετών οι πολίτες της περιοχής μας.
Το χειρότερο όμως όλων είναι ότι, υπονομεύει ένα οραματικό έργο με αναπτυξιακό πρόσημο, όπως αυτό του εκσυγχρονισμού και της αναβάθμισης του Λιμένα του Αγίου Κωνσταντίνου, προϋπολογισμού 9,8 εκατ. ευρώ, το οποίο και εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το 2016 από την Κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.. Τα Κυβερνητικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας στη Φθιώτιδα οφείλουν να παράσχουν εξηγήσεις προς τους κατοίκους, τους επιχειρηματίες του Αγίου Κωνσταντίνου και τους πολίτες της Φθιώτιδας, καθώς και να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποτροπή αυτής της απολύτως δυσμενούς εξέλιξης που φέρει την υπογραφή της Κυβέρνησης Μητσοτάκη.»
Καίριο πλήγμα στον τουρισμό
Οι Πρόεδροι, του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας, Θανάσης Κυρίτσης, της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Φθιώτιδας, Λευτέρης Μπράζας και της Ομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας Ανατ. Στερεάς, Δημήτρης Σαμαράς, απέστειλαν κοινή επιστολή στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολιτικής Χ. Στυλιανίδη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ:
«Δεν έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης εγκαινίασε το νέο λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου στη Φθιώτιδα, ένα έργο ιδιαίτερης αναπτυξιακής δυναμικής για την ευρύτερη περιοχή. 0 εκσυγχρονισμός του συγκεκριμένου λιμένα, έδωσε τη δυνατότητα σε περισσότερους επισκέπτες να φεύγουν από τον Άγιο Κωνσταντίνο προς Εύβοια και Σποράδες αλλά και ο λιμένας να μπορεί να δέχεται μικρά και μεγάλα κρουαζιερόπλοια, κάνοντας με αυτόν τον τρόπο πολύ πιο εύκολη την σύνδεση της Στερεάς Ελλάδας, αλλά και κατά προέκταση της Απικής και της Αθήνας με τις Σποράδες, προσφέροντας παράλληλα ένα λιμάνι εξαιρετικά ανταγωνιστικό στο λιμάνι του Βόλου για να φτάσει κανείς εύκολα σε έναν τουριστικό προορισμό.
Με ιδιαίτερη έκπληξη όμως πληροφορηθήκαμε το γεγονός, κατόπιν και σχετικής ερώτησης στη Βουλή του Βουλευτή Φθιώτιδας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Γιάννη Σαρακιώτη ότι διακόπτονται τα δρομολόγια προς τις Σποράδες λόγω του ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία αιτήθηκε την τροποποίηση της δρομολογιακής γραμμής και την εκτέλεση δρομολογίων στη γραμμή Λαύριο-Κέα-Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Μήλο, από 22-05-2024 έως 30-09-2024, κατόπιν διαπίστωσης προβλημάτων κατά την εκτέλεση των δρομολογίων του.
Μάλιστα δε, στη σχετική σας απάντηση αναφέρετε ότι «εξαιτίας της ταχύτητας που ανέπτυσσε το πλοίο, δημιουργούνταν υψηλός και έντονος κυματισμός που προκαλούσε προβλήματα στις παράκτιες τουριστικές επιχειρήσεις και τους λουόμενους. Επί των ανωτέρω, είχαν υποβληθεί καταγγελίες -παράπονα από πολίτες της τοπικής κοινωνίας, στις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές».
Κατόπιν σχετικής μας ενημέρωσης οφείλουμε να επισημάνουμε ότι ουδέποτε παρατηρήθηκε έντονο πρόβλημα από τον υψηλό και έντονο κυματισμό των πλοίων καθότι η ταχύτητα τους περιοριζόταν αρκετά κατά την προσέγγιση τους στον λιμένα και την παραλιακή ακτογραμμή όπου υπήρχαν λουόμενοι.
Ως τοπικοί φορείς, θεωρούμε τη συγκεκριμένη εξέλιξη ως ιδιαιτέρως δυσμενή για την ευρύτερη περιοχή της Φθιώτιδας που θα προκαλέσει καίριο πλήγμα στον τουρισμό της περιοχής και θα οδηγήσει σε περαιτέρω απαξίωση τον τόπο μας όσο και την ίδια την επένδυση. Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε σε όλα αυτά, ότι το έργο του εκσυγχρονισμού και της αναβάθμισης του Λιμένα του Αγίου Κωνσταντίνου είχε προϋπολογισμό 9,8 εκατ. ευρώ, εύλογα προκαλούνται ερωτήματα για τη συγκεκριμένη απόφαση, η οποία υπονομεύει ένα οραματικό έργο. Τόσο ως Επιμελητήριο, όσο και ως Ομοσπονδίες, έχουμε δεχθεί αρκετά παράπονα από τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που είχαν και έχουν οικονομική δραστηριότητα στην περιοχή από τη συγκεκριμένη εξέλιξη.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
πιστεύουμε ότι θα καταβάλλετε κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποτροπή αυτής της απολύτως δυσμενούς κατάστασης όπως αυτή δείχνει να διαμορφώνεται.
Ευελπιστώντας στη θετική αντιμετώπιση του σημαντικού αυτού ζητήματος που έχει προκύψει, παραμένουμε στη διάθεσή σας για περαιτέρω διευκρινήσεις».