Σταϊκούρας στο libre: Διακύβευμα των ευρωεκλογών είναι η πολιτική σταθερότητα-Δεν είναι ευκαιρία αποχής ή διαμαρτυρίας
Η «πολιτική σταθερότητα» είναι το «διακύβευμα» της κάλπης της 9ης Ιουνίου σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα. Ο ίδιος, στη συνέντευξη που ακολουθεί περιγράφει τους στόχους της κυβέρνησης για το επόμενο διάστημα ενώ μιλά και για τα έργα που ξεκινούν στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, περιοχή που ο κ. Σταϊκούρας εποπτεύει ενόψει των ευρωεκλογών.
Συνέντευξη
–Οι ευρωεκλογές πλησιάζουν και ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης κάλεσε τους πολίτες να μην επιλέξουν τη «χαλαρή ψήφο». Τι θα κριθεί τελικά στις ευρωεκλογές; Οι προσδοκίες που έχουμε από τα ελληνικά κόμματα για το ευρωπαϊκό μέλλον της χώρας ή η διάταξη των πολιτικών δυνάμεων εντός της χώρας;
Οι εκλογές της 9ης Ιουνίου είναι κρίσιμες για την πορεία της χώρας. Δεν αποτελούν ευκαιρία ούτε για αποχή, ούτε για επιπόλαιες ψήφους διαμαρτυρίας. Το διακύβευμα της κάλπης είναι η πολιτική σταθερότητα. Ο τόπος πρέπει να παραμείνει στην τροχιά ανάπτυξης και προόδου.
Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, εφαρμόζοντας ένα ρεαλιστικό σχέδιο βιώσιμης μεγέθυνσης της οικονομίας και υλοποίησης μεταρρυθμίσεων, κατάφερε να βάλει τη χώρα σε σταθερή αναπτυξιακή τροχιά και να γκρεμίσει παθογένειες δεκαετιών.
Οι μισθοί σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, όπως και οι συντάξεις, αυξάνονται. Οι επενδύσεις πολλαπλασιάζονται. Η στήριξη της μεσαίας τάξης και των ευάλωτων νοικοκυριών είναι συνεχής. Η χώρα διαχειρίστηκε με επιτυχία μια σειρά από εξωγενείς κρίσεις την τελευταία πενταετία: από την πανδημία και το μεταναστευτικό, έως τις συνέπειες των πολεμικών συγκρούσεων στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή.
Άρα, το μήνυμα της ευρωκάλπης πρέπει να είναι σαφές. Η Ελλάδα να παραμείνει σε τροχιά ανάπτυξης, μεταρρυθμίσεων και προόδου, χωρίς να ρισκάρουμε με πειραματισμούς, όπως στο πρόσφατο παρελθόν.
–Ο πρωθυπουργός σας ανέθεσε την εποπτεία της προεκλογικής εκστρατείας της Ν.Δ. σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Ποια είναι η στρατηγική της κυβέρνησης για αυτές τις ευαίσθητες περιοχές;
Προτεραιότητά μας είναι να φτιάξουμε μια ασπίδα προστασίας για την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη. Γι’ αυτό και δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω στην προστασία των συνόρων. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. αναβαθμίζει και ισχυροποιεί τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις σε στεριά, αέρα και θάλασσα. Επεκτείνει τον φράχτη στον Έβρο, για να μην γίνουμε ποτέ ξανά «ξέφραγο αμπέλι», όπως στο πρόσφατο παρελθόν.
Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε τη γεωγραφία. Με ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο για αυτή την περιοχή, που αποτελεί σταυροδρόμι πολιτισμών. Να στηρίξουμε τον πρωτογενή τομέα. Να προσελκύσουμε επενδύσεις. Να δημιουργήσουμε νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας.
Η Ανατολική Μακεδονία και η Θράκη εξελίσσονται σε σημαντικό κόμβο εμπορευματικών μεταφορών και ενεργειακών δικτύων για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας αποκτούν γεωπολιτική υπεραξία.
Σε αυτή την κατεύθυνση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί δεκάδες μεγάλα και μικρά έργα υποδομών, σε οδικά έργα, σιδηροδρομικές υποδομές, λιμάνια, φράγματα και αντιπλημμυρικά έργα, που συμβάλλουν στην ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης και δημιουργούν ευκαιρίες προκοπής για τη νέα γενιά.
–Πριν από λίγες ημέρες παρουσιάσατε κάποια σιδηροδρομικά και κτιριακά έργα που θα υλοποιηθούν στην Ροδόπη και την Ξάνθη. Τι ακριβώς προβλέπεται;
Στη Ροδόπη έχει ήδη κατασκευαστεί το φράγμα Ιασίου, δρομολογείται η οριστική μελέτη του φράγματος Ιάσμου, η ενεργειακή αναβάθμιση του δικαστικού μεγάρου Κομοτηνής και η παραλλαγή της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Ιάσμου – Πολύανθου (Π.Ε. Ροδόπης) και Μέστης – Αλεξανδρούπολης (Π.Ε. Έβρου).
Ορισμένα από τα έργα υποδομής που κατασκευάζονται ή δρομολογούνται στην Ξάνθη είναι: ολοκλήρωση – έως το τέλος του 2024 – τμήματοςτου διασυνοριακού οδικού άξονα Ξάνθη – Εχίνος – Rudozem– Smolyan – Plovdiv, το οποίο συνδέει την Εγνατία Οδό με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, η ενεργειακή αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης, η ανέγερση κτιρίων για το Μουσικό Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις στον Δήμο Αβδήρων και Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και ΚατάρτισηςΓενισέας και η ανακαίνιση του Μουσουλμανικού Ιεροσπουδαστηρίου Ξάνθης.
–Μεγάλα έργα ανακοινώσατε και στην Καβάλα και τη Δράμα. Τι πρόκειται να γίνει σε αυτές τις περιοχές;
Στην Καβάλα προχωρούν σημαντικά οδικά, αρδευτικά, αντιπλημμυρικά, σιδηροδρομικά, λιμενικά και κτιριακά έργα, όπως η κατασκευή του φράγματος Μαρμαρά, η ολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων στη δυτική πεδιάδα του Νέστου, η αξιοποίηση και αναβάθμιση του εμπορικού λιμένα Καβάλας, ήδη κυρώθηκε τις προηγούμενες ημέρες η συμφωνία παραχώρησης του εμπορικού λιμένα Φίλιππου Β΄» η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Νέα Καρβάλη – Τοξότες, η ολοκλήρωση του υποτμήματος Κρηνίδες – Σταυρός στον κάθετο οδικό άξονα της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας, η αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής Τεναγών Φιλίππων (Π.Ε. Καβάλας, Δράμας, Σερρών), η ανακαίνιση του Δικαστικού Μεγάρου Καβάλας και του Ειρηνοδικείου και Πταισματοδικείου Θάσου.
Στη Δράμα βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης ο οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη, το Γενικό Κατάστημα Κράτησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η συντήρηση της εν λειτουργία σιδηροδρομικής γραμμής στην Π.Ε. Δράμας και η ανέγερση του 12θέσιου Δημοτικού Σχολείου Κάτω Νευροκοπίου.
–Σε ποιο στάδιο βρίσκονται τα μεγάλα έργα;
Πριν από τρεις εβδομάδες παραδώσαμε, μαζί με τον Πρωθυπουργό, στην κυκλοφορία, ενιαίο, το τμήμα Λαμία – Καλαμπάκα, του οδικού άξονα Ε65. Νωρίτερα είχαμε εγκαινιάσει τους οδικούς άξονες Καλλονή – Σίγρι στη Λέσβο, και Άκτιο – Αμβρακία στην Αιτωλοακαρνανία.
Εκτός από τα μεγάλα δημόσια έργα, υλοποιούμε ταυτόχρονα πιο μικρά έργα δημιουργώντας σύγχρονες, βιώσιμες, ανθεκτικές υποδομές, που αναβαθμίζουν κάθε γωνιά της Ελλάδας, ενισχύοντας την περιφερειακή ανάπτυξη. Αυτή η στρατηγική, άλλωστε, αποτελεί μια από τις κεντρικές πολιτικές προτεραιότητες της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Γι’ αυτό, άλλωστε, αυξάνουμε από φέτος τη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την κατασκευή υποδομών.
Όσον αφορά στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο. Θα παραδώσουμε στους πολίτες της Θεσσαλονίκης τη βασική γραμμή με 13 σταθμούς, κάτι που πρόκειται να βελτιώσει σημαντικά την καθημερινότητά τους. Ύστερα από 8 μήνες, θα παραδοθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά, ενώ δρομολογείται και η επέκταση προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Ως προς τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο μετροπόντικας «Αθηνά» ξεκίνησε από την Κατεχάκη προς τον Ευαγγελισμό και αναμένεται να ολοκληρώσει τα περίπου 5 χλμ. στα μέσα του 2025. Ο μετροπόντικας «Νίκη» κάνει τη διάνοιξη 7,1 χλμ. από τη Βεΐκου, επίσης, προς τον Ευαγγελισμό και προβλέπεται να έχει υλοποιήσει τις εργασίες έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2026.
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος κατασκευάζεται με επιταχυνόμενο ρυθμό, με στόχο να ολοκληρωθεί, όπως έχουμε δεσμευτεί, το καλοκαίρι του 2025.
Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, αναμένεται η ανακήρυξη οριστικού αναδόχου για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος το επόμενο διάστημα. Στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη οργανώνονται τα εργοτάξια. Στο τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εκπονούνται οι υπολειπόμενες μελέτες. Ενώ προχωρούν τα οδικά έργα Ιωάννινα – Κακαβιά και Μπράλος – Άμφισσα, τα έργα ύδρευσης στους νομούς Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας και το φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο.