Μητσοτάκης στη Θεσσαλονίκη:”Σε 6 μήνες παραδίδουμε το πιο σύγχρονο μετρό οποιασδήποτε ευρωπαϊκής πόλης”

 Μητσοτάκης στη Θεσσαλονίκη:”Σε 6 μήνες παραδίδουμε το πιο σύγχρονο μετρό οποιασδήποτε ευρωπαϊκής πόλης”

Σε έξι μήνες από τώρα θα μπορέσουμε να παραδώσουμε στους πολίτες το πιο σύγχρονο και όμορφο μετρό οποιασδήποτε ευρωπαϊκής πόλης», τόνισε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην ομιλία του κατά την παρουσίαση της Μελέτης Ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο Καραπάντσειο Πνευματικό Κέντρο. 

«Η κυβέρνηση επενδύει στη βιώσιμη αστική κινητικότητα για τα μέσα μεταφοράς. Η Αττικό μετρό μετονομάστηκε σε Ελληνικό μετρό αφού διαχειρίζεται και το έργο της Θεσσαλονίκης και σε έξι μήνες θα παραδοθεί στους πολίτες το πιο σύγχρονο και όμορφο μετρό ευρωπαϊκής πόλης», τόνισε ο πρωθυπουργός.

«Δεν σταματούμε εδώ. Ο σκοπός της μελέτης που εκπόνησε η Αττικό Μετρό είναι τεκμηριωμένη και υποδεικνύει τις προτεραιότητες της επόμενης ημέρας για την επέκταση του μετρό και τη διάδραση με τα αστικά λεωφορεία καθώς και τον περιορισμό του αποτυπώματος άνθρακα. Οι συζητήσεις αυτές δεν πρέπει να πολιτικοποιούνται».

Με αφορμή την παρουσίαση της μελέτης και ενόψει των ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου, ο πρωθυπουργός σχολίασε ότι το αποτύπωμα της Ευρώπης φαίνεται και στη χρηματοδότηση του Μετρό αλλά και «στη δυνατότητα να διεκδικήσουμε πόρους στο μέλλον» για να τονίσει ότι «οι διεκδικήσεις αυτές δεν γίνονται με προχειρότητα και ευχολόγια αλλά με δεδομένα και σχέδιο».

«H κυβέρνηση επενδύει στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς»

Έχουμε πια στη διάθεσή μας μια πολύ τεκμηριωμένη πρόταση για τον τρόπο που θα επεκταθεί το μέτρο, άλλα και σε άλλα συστήματα των μέσων μεταφοράς, σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης, αφού υπογράμμισε τη βούληση της κυβέρνησης να επενδύσει στα ΜΜΜ της χώρας.

Για τα αστικά λεωφορεία, σημείωσε ότι έχει γίνει σημαντική δουλειά ως προς την εξυγίανση του ΟΑΣΘ, ενώ περισσότερα λεωφορεία κυκλοφορούν στην πόλη όπως και τα νέα, ηλεκτρικά λεωφορεία.

Όσον αφορά την επέκταση του μετρό, είπε ότι «τα δεδομένα θα μας δείξουν πού πρέπει να γίνουν τα επόμενα βήματα για το Μετρό» κάνοντας ειδική αναφορά στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη που πρέπει να καλυφθεί με σύγχρονα μέσα μεταφοράς και την προτεραιοποίηση για να γίνει εκεί η επέκταση του Μετρό.

Η βορειοδυτική Θεσσαλονίκη βγαίνει από μια «απομόνωση δεκαετιών»

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στην περιοχή της ΒΔ Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας ότι οι κάτοικοι μπορεί για πολλά χρόνια να αισθανόσασταν παραμελημένοι. Όπως τόνισε, «η κυβέρνηση αποδεικνύει έμπρακτα το ενδιαφέρον για δήμους που ίσως να αυτοπροσδιορίζονταν ως κατώτερου Θεού».

«Αυτή η κυβέρνηση αποδεικνύει το έμπρακτο ενδιαφέρον της για τη ΒΔ Θεσσαλονίκη. Δεν είναι μόνο πολιτική απόφαση, είναι η απόδειξη ότι – έχουμε εδώ το νεότερο πληθυσμό σε ολόκληρη τη χωρά – αυτός είναι και ο λόγος που προτεραιοποιούμε».

Πολλά έργα απαντούν σε όσους αισθάνονταν παραμελημένοι από την κεντρική κυβέρνηση, πρόσθεσε.

Ευρωεκλογές

Αναφερόμενος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε τη σημασία του «αποτυπώματος» της Ευρώπης «το βλέπουμε παντού και στη χρηματοδότηση του Μετρό και στη δυνατότητα να διεκδικήσουμε πόρους στο μέλλον» για να τονίσει ότι «οι διεκδικήσεις αυτές δεν γίνονται με προχειρότητα και ευχολόγια αλλά με δεδομένα και σχέδιο».

Για να διεκδικήσει κανείς τους πόρους αυτούς, «απαιτεί γνώσεις της ευρωπαϊκής πραγματικότητας, τεκμηρίωση, καλές σχέσεις. Η Ελλάδα δεν είναι πλέον το μαύρο πρόβατο της Ευρώπης αλλά εταίρος ο οποίος συμβάλλει στη βελτίωση της Ευρώπης. Αυτό μην το ξεχάσουμε όταν προσέλθουμε στις κάλπες της 9ης Ιουνίου».

Στο πλαίσιο αυτό ζήτησε «να μην το ξεχνάμε αυτό στις κάλπες του Ιουνίου όταν θα προσέλθουμε στις κάλπες για τις ευρωεκλογές. Να θυμόμαστε ποιο είναι το κόμμα που απέδειξε έμπρακτα ότι μπορεί να διεκδικεί χωρίς να φωνασκεί και να φέρνει έμπρακτα αποτελέσματα χωρίς να λαϊκίζει».

«Με το καλό να βρεθούμε στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης πριν το τέλος του έτους, πιστεύω ότι θα είναι μια στιγμή προσωπικής δικαίωσης» κατέληξε στον χαιρετισμό του ο πρωθυπουργός.

Δείτε το πρόγραμμα της ημερίδας

Η περιοχή μελέτης της ΜΑΜΘ περιλαμβάνει το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης (ΠΣΘ) και την Περιαστική Ζώνη της, με συνολικό πληθυσμό περίπου 1.000.000 κατοίκων.

Σχετικά Άρθρα