Έπεσαν οι υπογραφές για την Εγνατία Οδό
Υπεγράφη σήμερα σύμβαση για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου και του Ταμείου, και αφετέρου της εταιρείας ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ως Παραχωρησιούχου και των αρχικών μετόχων, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και EGIS PROJECTS S.A., έναντι προσφοράς ύψους 1.496.100.000 ευρώ, η οποία θα επαναϋπολογιστεί με βάση τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης κατά την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης.
Στην τελετή παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, η Πρέσβειρα της Γαλλίας στην Ελλάδα, Laurence Auer, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Υπερταμείου, Στέφανος Θεοδωρίδης, o Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., Γεώργιος Περιστέρης, ο Πρόεδρος της ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., Εμμανουήλ Μουστάκας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της EGIS PROJECTS S.A.S, Renaud Beziade, η Γενική Διευθυντής Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Πηνελόπη Λαζαρίζου και εκπρόσωποι των διοργανωτριών τραπεζών (Τράπεζα Πειραιώς, Τράπεζα Eurobank).
Με την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης ολοκληρώνεται ο σχετικός διαγωνισμός που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ και τίθεται σε τροχιά ολοκλήρωσης η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων. Κατόπιν πλήρωσης των προβλεπόμενων αναβλητικών αιρέσεων, ο παραχωρησιούχος, με τις εγγυήσεις των αρχικών μετόχων και την εποπτεία του Ελληνικού Δημοσίου, θα αναλάβει για 35 έτη το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων.
Η υπογραφή της σύμβασης για την αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του οδικού άξονα, με σημαντικά οφέλη για τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου, τη Βόρεια Ελλάδα και την εθνική οικονομία συνολικά. Οι υποδομές του οδικού άξονα θα αναβαθμιστούν αισθητά, καθώς για πρώτη φορά θα πραγματοποιηθεί βαριά συντήρηση της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων αξόνων, οι οποίες έχουν συνολικό μήκος 225 χιλιόμετρα και συνδέουν την Ελλάδα με την Αλβανία, τη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία.
Εντός πέντε ετών από την έναρξη της παραχώρησης θα ολοκληρωθούν σημαντικές επενδύσεις άνω των 420 εκατ. ευρώ για την ανάταξη του οδικού άξονα και την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων. Μεταξύ των έργων περιλαμβάνεται η αναβάθμιση του οδικού άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι ώστε να αποκτήσει τεχνικές προδιαγραφές κλειστού αυτοκινητόδρομου, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα κατοίκων και φορέων της Κεντρικής Μακεδονίας. Κατά τη διάρκεια των 35 ετών της σύμβασης παραχώρησης προβλέπεται να εκτελεστούν εργασίες βαριάς συντήρησης συνολικού κόστους 1,8 δισ. ευρώ. Οι εργασίες αυτές αφορούν κυρίως αντικαταστάσεις ασφαλτικών και οδοστρωμάτων, βαριά συντήρηση τεχνικών έργων (γέφυρες, σήραγγες) αντικαταστάσεις οριζόντιας και κάθετης σήμανσης (πινακίδες, διαγράμμιση) και αντικατάσταση μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας. Η Σύμβαση προβλέπει επίσης την κατασκευή και 16 Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και 12 σύγχρονων χώρων στάθμευσης και αναψυχής κατά μήκος του οδικού άξονα.