Κοκοτσάκης: Οι φωτογραφίες που δείχνουν μπάζωμα και αλλοίωση του σημείου του δυστυχήματος στα Τέμπη
Ο ειδικός πραγματογνώμονας Βασίλης Κοκοτσάκης στην Ειδική Τεχνική Συμπληρωματική Έκθεση που έκανε για λογαριασμό των συγγενών των θυμάτων στα Τέμπη και βρίσκεται στη διάθεση της Δικαιοσύνης υπογραμμίζει ότι ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας προβλέπει για την ασφάλιση του χώρου και την διασφάλιση όλης της γύρω περιοχής, έως ότου επίσημα ολοκληρωθεί η διαδικασία της έρευνας.
Και επιτάσσει ότι οτιδήποτε είχε εμπλοκή με το ερευνώμενο περιστατικό δεν μετακινείται και αν αυτό για λόγους ανωτέρας βίας πρέπει να γίνει, τότε αυτό φωτογραφίζεται και βιντεοσκοπείται στην αρχική του θέση, και περιγράφεται στην αρχική έκθεση αυτοψία ενώ παραμένει στη διάθεση του ερευνητή, αν όχι στο ίδιο σημείο, στο κοντινότερο δυνατό, του οποίου η προστασία διασφαλίζεται από αστυνομικά κλπ όργανα.
Στη συνέχεια ο εμπειρογνώμονας παρουσιάζει οκτώ φωτογραφίες οι οποίες καταδεικνύουν την αλλοίωση και το μπάζωμα του πεδίου του δυστυχήματος στα Τέμπη και επισημαίνει ότι υπάρχει «καταφανής αλλοίωση της σκηνής του δυστυχήματος, καταστροφή αποδεικτικών στοιχείων και με τον τρόπο αυτό παρεμποδίστηκε το έργο της Δικαιοσύνης για την διαλεύκανση της υπόθεσης, κυρίως της έκρηξης και πυρκαγιάς, η οποία βάσιμα υποστηρίζουμε πλέον ότι στοίχισε την ζωή αρκετών από τα θύματα της τραγωδίας».
Οι φωτογραφίες
Η διάμετρος (διαστάσεις) του ευρύτερου χώρου της έρευνας, άρα και αποκλεισμού, εξαρτάται από την έκταση στην οποία βρίσκονται ή θα μπορούσαν να βρεθούν πειστήρια ή αποδεικτικά στοιχεία, περίμετρος η οποία μεγαλώνει ιδιαίτερα σε περιπτώσεις στις οποίες έχει εκδηλωθεί ή πιθανολογείται έκρηξη και εκτίναξη αντικειμένων, σημειώνει ο Βασίλης Κοκοτσάκης..
«Στην περίπτωση της σύγκρουσης των τρένων είναι εμφανές από την πρώτη στιγμή, ότι αντικείμενα έχουν διασκορπιστεί σε σημεία πέραν του κέντρου του δυστυχήματος, σημεία τα οποία θα έπρεπε να αποκλειστούν», επισημαίνει ο πραγματογνώμονας.
Αντί όμως να γίνει αυτό από τις πρώτες στιγμές εκσκαφέας παρατηρείται να κάνει ανασκαφή και να αλλοιώνει την σκηνή του δυστυχήματος, σε σημείο με πάρα πολλά συντρίμμια από την σύγκρουση.
Η αρχή της αλλοίωσης ολοκληρώθηκε με λάκκο μεγάλου βάθους, αναφέρεται στο πόρισμα που παραθέτει και τη σχετική φωτογραφία.
Παράλληλα ο Βασίλης Κοκοτσάκης αναφέρει ότι συνεχίστηκε το πρωί της 1/3/2023 αφαίρεση μπάζων στο σημείο το οποίο εκ της θέσεων των βαγονιών και της ροής των νερών πυρόσβεσης πιθανότατα θα είχαμε αξιόπιστα δείγματα στις εδαφικές αναλύσεις.
Φαίνεται καθαρά όχι απλή διαμόρφωση εδάφους αλλά βάθος μεγάλου βάθους, από όπου επιμελώς έχει αφαιρεθεί μεγάλος όγκος χωμάτων σε μεγάλο βάθος, ενέργεια η οποία κανένα επιχειρησιακό σκοπό δεν είναι λογικό να υπηρετεί.
Στις φωτογραφίες της 1/3/2023 διαπιστώνουμε ότι οι γερανοί ανάσυρσης μεγάλων και βαριών αντικειμένων για απεγκλωβισμό σωρών ανθρώπων κατά τις διαδικασίες διάσωσης, επιχειρούν έχοντας τοποθετήσει στα πέδιλα τους ειδικούς τάκους ασφαλείας (που πάντα έχουν μαζί τους) και δεν υπάρχουν ίχνη επίστρωσης με χαλίκια ή άλλα φερτά υλικά. Υπήρξε μόνο μικρή διαμόρφωση εδάφους(ίσιωμα) για ευθυγράμμιση των οχημάτων αυτών, η οποία δικαιολογείται.
Στη φωτογραφία αυτή φαίνεται η διαδικασία επίστρωσης με χαλίκια αλλά και διαμόρφωσης του χώρου όταν πλέον ο ένας γερανός έχει αποχωρήσει (λόγω ολοκλήρωσης της διαδικασίας διάσωσης ή περισυλλογής θυμάτων) και ο άλλος παραμένει μόνο για να συγκεντρώνει τα συντρίμμια σε ένα σημείο (σωρό) για μεταφορά με φορτηγά στην θέση Κουλούρι.
Από τα ίχνη κίνησης του γερανού στο σημείο, διαπιστώνεται ότι αυτός μετακινήθηκε από το αρχικό σημείο αρχικής του θέσης του με τις βαθμίδες στήριξης πέδιλων και χωρίς ανάγκη παρουσίας χαλικιών(!!!), όχι για τις διαδικασίες διάσωσης ή ανάσυρσης θυμάτων , αλλά προφανώς για να υποστηρίξει την αφαίρεση αντικειμένου (εκ των υστέρων) κάτω από το επιβατηγό βαγόνι.
«Το αντικείμενο αυτό το οποίο προκάλεσε αυτοτελή καύση στα πλευρά του συγκεκριμένου βαγονιού, δεν είναι άλλο, από το δοχείο που μεταφέρθηκε στο κενό της πλατφόρμας πίσω από το εμπορευματοκιβώτιο», σημειώνεται στην έκθεση.