Tέμπη: Το πόρισμα ΣΥΡΙΖΑ – “Να διερευνηθεί για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή o Καραμανλής”
Καταπέλτης για τον Κώστα Καραμανλή αποτελεί το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ σχετικά με την Εξεταστική για τα Τέμπη, καθώς η αξιωματική αντιπολίτευση ζητά τη διερεύνηση του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή και σωματικές βλάβες κατά συρροή, παράβασης καθήκοντος και διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών. Στο πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ εντοπίζονται ποινικές ευθύνες και για τον Χρήστο Τριαντόπουλο αναφορικά με το μπάζωμα του τόπου της τραγωδίας, καθώς εντοπίζονται ενδείξεις τέλεσης παράβασης καθήκοντος και αλλοίωση τόπου δυστυχήματος.
Η αξιωματική αντιπολίτευση ζητά επίσης τη διερεύνηση των Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, Χρήστου Σπίρτζη και Κώστα Καραμανλή για τη μη υλοποίηση της σύμβασης 717.
Επιπλέον, ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ζητά η Επιτροπή να ψηφίσει ομόφωνη ερμηνευτική δήλωση, η οποία θα επισημαίνει ότι η «παράλειψη εκτέλεσης οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας» δεν συμπεριλαμβάνεται στο πλαίσιο άσκησης των υπουργικών καθηκόντων, γεγονός που δεν θα ενεργοποιήσει τις διαδικασίες που προβλέπονται στο άρθρο 86 του Συντάγματος, οδηγώντας τον πρώην υπουργό Μεταφορών στη Δικαιοσύνη με απλή άρση ασυλίας. Κάτι που ζητά και το ψήφισμα της Μαρίας Καρυστιανού με τις σχεδόν 1,5 εκατομμύριο υπογραφές.
Οι βασικότερες παραλείψεις του Κώστα Καραμανλή
Όπως αναφέρουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ στην Εξεταστική , Αλέξανδρος Αυλωνίτης, Διονύσης Καλαματιανός, Βασίλης Κόκκαλης και Ιωάννης Σαρακιώτης, «ολόκληρη η ελληνική κοινωνία και οι οικογένειες των θυμάτων απαιτούν ειλικρινείς, διάφανες απαντήσεις και απόδοση ευθυνών, ώστε να αποδειχθεί ποιοι ήταν οι πραγματικοί υπαίτιοι της τραγωδίας των Τεμπών, τόσο τα φυσικά πρόσωπα, για τα οποία έχει επιληφθεί η δικαιοσύνη, όσο βέβαια και τα πολιτικά πρόσωπα για την απόδοση των ευθυνών των οποίων αρμόδια είναι η Βουλή, μέσω της εξεταστικής επιτροπής.
Εξ’ αρχής τονίσαμε ως αξιωματική αντιπολίτευση ότι δεν πρόκειται περί “ανθρώπινου σφάλματος” και μόνο. Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ με αίσθημα ευθύνης ενήργησε εξαρχής προς την κατεύθυνση αποκάλυψης κάθε πτυχής του εγκλήματος, τόσο των αιτιών που οδήγησαν σε αυτό, όσο και των ενεργειών που ακολούθησαν. Απόδειξη αυτού ήταν η πρότασή μας προς όλα τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου, να προσυπογράψουμε ένα κοινό πόρισμα, πρόταση η οποία απορρίφθηκε για μικροπολιτικούς και μόνο λόγους από τις κοινοβουλευτικές τους ομάδες.
Το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ – αφού εντοπίζει ποινικές ευθύνες του κ. Καραμανλή Κωνσταντίνου του Αχιλλέως, του Καραγιάννη Γεωργίου του Χρήστου (τότε Υφυπουργού Υποδομών) και κ. Τριαντόπουλου Χρήστου του Γεωργίου, αλλά και μιλά για την ανάγκη ποινικής διερεύνησης για την μη υλοποίηση της σύμβασης 717/2014, προτείνει την πλέον ξεκάθαρη και έντιμη πρόταση».
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ τονίζουν ότι «η Εξεταστική επιτροπή με ερμηνευτική Δήλωση να διευκρινίσει την θέση της, ότι για τα εγκλήματα τελούμενα δια παραλείψεως κατά την άσκηση των υπουργικών καθηκόντων, αρμόδια είναι η τακτική Δικαιοσύνη, καθώς σε ό,τι αφορά το άρθρο 86 Συντάγματος και το προστατευτικό πλέγμα για τις πράξεις, που εκτελούνται κατά την ενάσκηση των υπουργικών καθηκόντων ΔΕΝ προκύπτει ότι συμπεριλαμβάνεται και η παράλειψη εκτέλεσης οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας.
Η συνέπεια και η σημασία αυτής της Δήλωσης της Εξεταστικής επιτροπής συνίσταται στο γεγονός πως η τακτική Δικαιοσύνη, θα κάνει απερίσπαστη το έργο της καλώντας όλα τα πολιτικά πρόσωπα, είτε ως μάρτυρες, είτε ως ύποπτοι τέλεσης ποινικών αδικημάτων αφ’ ενός, αλλά και το πολιτικό σύστημα θα αποτινάξει το πέπλο συγκάλυψης που υφίσταται σήμερα για την υπόθεση των Τεμπών.
Ως ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ ζητούμε και προτείνουμε να ψηφιστεί ομόφωνα η ως άνω ερμηνευτική Δήλωση.
Περαιτέρω σύμφωνα με το κατατεθέν πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ υφίσταντο ισχυρότατες ενδείξεις τέλεσης ποινικών αδικημάτων από τον Καραμανλή Κωνσταντίνο και συγκεκριμένα της παράβασης καθήκοντος, διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή, σωματικές βλάβες κατά συρροή.
Η βασικότερη παράλειψη του τέως Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών συνίστατο στο γεγονός, πως ενώ ήταν το μοναδικό όργανο θέσπισης Εθνικών Κανόνων Ασφαλείας από τις 14-10-2019, ημερομηνία κατά την οποία δημοσιεύθηκε ο Ν. 4632/2019 δυνάμει των Ευρωπαϊκών Οδηγιών 2010/797 και 2016/ 798, εντούτοις ουδέποτε το έπραξε μέχρι και την ημερομηνία του δυστυχήματος (28-02-2023), η δε παράλειψη του αυτή έγινε σε συνδυασμό με την σαφέστατη γνώση της ανυπαρξίας στοιχειωδών κανόνων ασφαλείας από τις εξώδικες οχλήσεις του Συλλόγου Μηχανοδηγών του ΟΣΕ, από την με 06-09-2021 επιστολή του πρώην Διευθύνοντος Συμβούλου ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππου Τσαλίδη, ο οποίος προειδοποιούσε για “σοβαρό συμβάν”. Επιπλέον, όχι απλώς παρέλειψε να θεσπίσει Εθνικούς κανόνες ασφαλείας, ενώ γνώριζε ότι η λέξη “ασφάλεια” απουσίαζε από τον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά προέτρεπε το επιβατικό κοινό να εμπιστεύεται τον Ελληνικό σιδηρόδρομο κριτικάροντας την Αξιωματική Αντιπολίτευση στην Βουλή (σε απάντηση της ερώτησης του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου), λέγοντας επί λέξει “ότι είναι ντροπή που θέτετε θέματα ασφαλείας”. Συγχρόνως, ουδέποτε πραγματοποιήθηκε η αποκατάσταση της ηλεκτρικής πλευρικής σηματοδότησης στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη (και κατ’ επέκταση στο υπό εξέταση τμήμα Λάρισα – Ν. Πόροι), που ήταν από τον Ιούλιο του 2019 εκτός λειτουργίας, μετά την πυρκαγιά στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας στη θέση ‘Ζάχαρη’, ενέργεια που εάν είχε γίνει, θα είχε αποτραπεί το μοιραίο δυστύχημα. Σημειωτέον ότι για τον πρώην Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Γεώργιο Καραγιάννη ο οποίος είχε την άμεση εποπτεία και την ευθύνη των έργων υποδομής για την ΕΡΓΟΣΕ δεν απαιτείται άρση ασυλίας ή οποιαδήποτε άλλη ενέργεια καθώς δεν έχει εκλεγεί βουλευτής».
Ολόκληρο το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ: