Θίγει… “ιερά και όσια” η “βλάσφημη” αφίσα της ταινίας “Αδέσποτα κορμιά”- Η αποστομωτική απάντηση

 Θίγει… “ιερά και όσια” η “βλάσφημη” αφίσα της ταινίας “Αδέσποτα κορμιά”- Η αποστομωτική απάντηση

Το ντοκιμαντέρ ονομάζεται «Αδέσποτα κορμιά» και θα προβληθεί στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ουσιαστικά εστιάζει στα δικαιώματα των γυναικών στην Ευρώπη. Η αφίσα δείχνει μια έγκυο γυναίκα πάνω σε έναν σταυρό και δημοσιοποιήθηκε στο facebook από τη δημιουργό του ντοκιμαντέρ Ελίνα Ψύκου.

Η ταινία εμβαθύνει στη σφαίρα της σωματικής αυτονομίας σε μια Ευρώπη που παρέχει ελευθερία ταξιδιού, εργασίας και κατανάλωσης, αλλά, όπως σημειώνει η σκηνοθέτις, συχνά αρνείται τη δυνατότητα να ζήσει ή να πεθάνει κάποιος με τους δικούς του όρους. Η ιδέα, σύμφωνα με τη δημιουργό Ελίνα Ψύκου, ξεκίνησε πριν από 13 χρόνια όταν άκουσε μια είδηση για τη Μάλτα. «Εκπληκτη πρωτοάκουσα πως στη Μάλτα οι αμβλώσεις είναι καθολικά απαγορευμένες και πως συχνά γυναίκες ταξιδεύουν στην Αγγλία ή στην Ιταλία για να υποβληθούν σε άμβλωση» δηλώνει στην Καθημερινή.

Οπως εξηγεί, στα χρόνια που μεσολάβησαν και με τη βοήθεια συνεργατών και χρηματοδότησης, η έρευνα και η ανάπτυξη του ντοκιμαντέρ προχωρούσε. Έκτοτε, «ο κόσμος άλλαξε πολύ και ταυτόχρονα καθόλου, έκανε βήματα μπροστά και βήματα πίσω».

Επανεμφανίστηκε στην επικαιρότητα το ζήτημα του συνταγματικού δικαιώματος των γυναικών στην άμβλωση, διαδόθηκε το κίνημα #MeToo και πολλαπλασιάστηκαν τα θύματα έμφυλης βίας.

Πρόκειται για ένα road movie με την εξής υπόθεση: Η Ρόμπιν εγκυμονεί, όμως δεν επιθυμεί να γίνει μητέρα. Βρίσκεται σε δύσκολη θέση, φοβάται και νιώθει μπερδεμένη, επειδή στη Μάλτα όπου ζει η άμβλωση είναι παράνομη. Η Ιταλίδα Κατερίνα λαχταρά να αποκτήσει παιδί, αλλά δεν μπορεί καθώς ο νόμος στη χώρα της είναι πολύ αυστηρός και αντιμετωπίζει ανυπέρβλητα εμπόδια. Ταξιδεύει στην Ελλάδα για εξωσωματική γονιμοποίηση. Η Γκάια επισκέπτεται την Αθήνα για αναπαραγωγικό τουρισμό. Μετακινείται από το 2018 σε άλλες χώρες για να επιτύχει τον οικογενειακό της σχεδιασμό. Η Κική πάλευε με τη νόσο του Χόκινγκ για δύο δεκαετίες αναζητώντας ένα αξιοπρεπές τέλος στη ζωή της.

Η αφίσα όπως ήταν φυσικό προκάλεσε αντιδράσεις και οι γνωστοί ακραίοι, θρησκόληπτοι, ακροδεξιοί, όπως και σε άλλες περιπτώσεις επιτίθενται στην τέχνη με το πρόσχημα αυτή τη φορά ότι η εικόνα παραπέμπει στην Παναγία.

Ο βουλευτής του κόμματος ΝΙΚΗ, Κομνηνός Δελβερούδης ανέφερε: «Η εν λόγω αφίσα προσβάλλει απροκάλυπτα τα χρηστά ήθη, βλασφημώντας το ιερό σύμβολο του Σταυρού και τα ιερά πρόσωπα του Εσταυρωμένου Χριστού και της Παναγίας, ενώ το απαράδεκτο αυτό γεγονός φανερώνει, για μια ακόμη φορά, πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη επαναφοράς των ποινικών διατάξεων για την κακόβουλη βλασφημία και την καθύβριση θρησκεύματος».

Αποστομωτική απάντηση της σκηνοθέτιδας:

«Το αρχικό σκεπτικό ήταν ένα σώμα (κορμί όπως λέει και ο τίτλος της ταινίας) που συνδυάζει τη γέννηση και τον θάνατο, τα ανθρώπινα πάθη, το γυναικείο και το ανδρικό βίωμα, δηλαδή τον άνθρωπο. Αυτή την ανθρωποκεντρική προσέγγιση κάποια άτομα τη βρίσκουν βλάσφημη», λέει συμπληρώνοντας ότι ακούει τα σχόλια και δέχεται αυτά να γράφονται στα κοινωνικά της δίκτυα, «όπως κι εγώ έχω το δικαίωμα και την απόλυτη ελευθερία να εκτυπώνω, να αναρτώ και να αφισοκολλώ το πόστερ της ταινίας μου και σε λίγες ημέρες να την προβάλω».

Σχετικά Άρθρα