Τράπεζες: “Μειώθηκαν τα καταστήματα και γίναμε εμείς οι υπάλληλοι” – Καταγγελία ΙΝΚΑ για τις προμήθειες
Ιδιαίτερα επικριτικός για την κατάσταση στον τραπεζικό τομέα με τις χρεώσεις, αλλά και για το θέμα της ακρίβειας, ήταν ο Γιώργος Λεχουρίτης πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝ.ΚΑ). Μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι οι τράπεζες χρεώνουν τα πάντα και υποστήριξε πως ο κόσμος έχει γίνει υπάλληλός τους με το e-banking και παρόλα αυτά, χρεώνουν τις οποιεσδήποτε συναλλαγές πληρωμής μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας ή για τις συναλλαγές μέσω internet.
«Μειώθηκαν τα τραπεζικά καταστήματα, έφυγαν με εθελουσία υπάλληλοι και γίναμε εμείς οι υπάλληλοι, για να βγάζουν περισσότερα χρήματα», ανέφερε ο κ. Λεχουρίτης.
Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ κατήγγειλε ότι κάθε συναλλαγή πληρώνεται, είτε αν θέλει να πληρώσει κάποιος το ρεύμα, την κινητή ή σταθερή τηλεφωνία, το νερό ή οτιδήποτε, από 0,50 € μέχρι και 3-5 €, ενώ η αλλαγή Pin σε πιστωτική κάρτα μέσα από το σπίτι, χρεώνεται με 6 €
Σύμφωνα με το magnesianews.gr ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ ανέφερε επίσης ότι αυτά δεν υπήρχαν στο παρελθόν και σιγά – σιγά όλα συμπληρώνουν σε επιπλέον έξοδα στην τσέπη μας, με αποτέλεσμα να ξοδεύονται χρήματα που στο παρελθόν δεν ξοδεύαμε. «Αυτό έχει να κάνει με το ότι το τραπεζικό σύστημα είναι αυτό που κυβερνά τελικά τη χώρα διαχρονικά και όχι οι κυβερνήσεις», είπε.
Από την άλλη πλευρά σχετικά με το θέμα της ακρίβειας ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ επισήμανε ότι έχουν «ανέβει στο ταβάνι» οι τιμές όλων των προϊόντων, γίνεται μια έκπτωση 10% και ο κόσμος νομίζει ότι έπεσαν οι τιμές και ότι είμαστε σε μια κανονικότητα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, δυστυχώς δεν υπάρχει κανονικότητα στην ακρίβεια και στην αισχροκέρδεια και βλέπουμε αρκετά ευτράπελα πράγματα στην Ελλάδα, τόνισε.
Σύμφωνα με τον κ. Λεχουρίτη, η κυβέρνηση υποστηρίζει τους ισχυρούς της αγοράς και αφήνει στο έλεος του Θεού τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις που προσπαθούν να επιβιώσουν. Ο πρόεδρος του ΙΚΝΑ κατέληξε σημειώνοντας ότι υποχρέωση των καταναλωτών, είναι να κάνουν έρευνα αγοράς, γιατί παρατηρείται το φαινόμενο να υπάρχουν διαφορετικές τιμές, ανάλογα με το σούπερ μάρκετ με προωθήσεις προϊόντων και χρειάζεται διαρκής έλεγχος τιμών, για όποιον έχει τον χρόνο να το κάνει, για να πετύχει μέχρι και 50% καλύτερες τιμές.