Ρεύμα: Νέα μπλε σταθερά τιμολόγια 6μηνης και 8μηνης διάρκειας- Μεγαλώνει ο ανταγωνισμός
Υπουργική απόφαση που διευρύνει την κατηγορία των μπλε τιμολογίων εντάσσοντας σε αυτήν τα 6μηνης και 8μηνης διάρκειας σταθερά συμβόλαια. Η αγορά προμήθειας αναμένεται να αντιδράσει άμεσα λανσάροντας νέες εμπορικές προτάσεις για σταθερά τιμολόγια 6μηνης και 8μηνης διάρκειας και χαμηλότερης τιμής από τα σταθερά τιμολόγια 12μηνης διάρκειας.
Το δρόμο άνοιξε τη επιτυχία του 8μηνου τιμολόγιου της κρατικής Φυσικό Αέριο, που ξεπούλησε μέσα σε δύο εβδομάδες πουλώντας τα 12.000 συμβόλαια που στόχευε προκαλώντας ωστόσο έντονες αντιδράσεις ανταγωνιστικών εταιρειών αλλά και της ΡΑΕ. Το πρόβλημα ήταν ότι το ρυθμιστικό πλαίσιο μέχρι σήμερα χαρακτήριζε μπλε τιμολόγια, μόνο τα τιμολόγια 12μηνης διάρκειας. Γι αυτό και η ΡΑΕΕΥ επέπληξε την κρατική εταιρεία Φυσικό Αέριο για την πρωτοβουλία της όμως ενώ της ζήτησε να αποσύρει το συγκεκριμένο τιμολόγιο η εταιρεία αρνήθηκε.
- Τελικά όμως το υπουργείο Ενέργειας, έκρινε ότι θα έπρεπε να τα θεσμοθετήσει, από τη στιγμή που προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές και τα προτιμούν οι καταναλωτές.
Σημειώνεται, ότι για να μπορεί μια εταιρεία προμήθειας να προσφέρει στους καταναλωτές ένα σταθερό τιμολόγιο προαγοράζει την ποσότητα ενέργειας που επιθυμεί να διαθέσει με αυτό σε μια συγκεκριμένη τιμή, ώστε να έχει εξασφαλίσει κάποιο περιθώριο κέρδους χωρίς να εξαρτάται από την τρέχουσα τιμή της ενέργειας στη χονδρεμπορική αγορά. Για τα συμβόλαια λίγων μηνών (έξι ή οκτώ) μπορεί να βρει πολύ καλύτερες τιμές ενέργειας και αντίστοιχα να προσφέρει ελκυστικές τιμές στους καταναλωτές. Αντίθετα για τα δωδεκάμηνα συμβόλαια, κοστίζει ακριβότερα η ενέργεια, καθώς δεν υπάρχει ορατότητα για 12 μήνες. Το υψηλό κόστος αντιστάθμισης 12μηνων συμβολαίων τα κάνει ακριβότερα από τα εξάμηνα ή οκτάμηνα.
Γι αυτό και όσες εταιρείες προσφέρουν σήμερα σταθερά 12μηνα συμβόλαια, έχοντας προαγοράσει την απαιτούμενη ενέργεια για την κάλυψή τους σε υψηλότερη τιμή από το 8μηνο συμβόλαιο της Φυσικό αέριο, διαμαρτυρήθηκαν στη ΡΑΑΕΥ κάνοντας λόγω για αθέμιτο ανταγωνισμό. Η τολμηρή πρωτοβουλία της εταιρείας, τους κόστισε ακριβά, ενώ αντίθετα, έφερε κέρδη στην ίδια αφού το τιμολόγιο αυτό κέρδισε την προτίμηση των καταναλωτών και έτσι κέρδισε και την κάλυψη του υπουργείου Ενέργειας.
Την ίδια στιγμή σήμερα θα ανακοινωθούν οι εκπτώσεις των προμηθευτών για το πράσινο τιμολόγιο θα έχουμε τον Φεβρουάριο. Μετά την ανακοίνωση των τιμών των πράσινων του Φεβρουαρίου και των νέων μπλε, αναμένεται να ακολουθήσουν και νέες προτάσεις των εταιρειών για φθηνότερα κίτρινα τιμολόγια, αφού οι εμπορικές διευθύνσεις των εταιρειών προμήθειας αν θέλουν να στηρίξουν τα κίτρινα τιμολόγιά τους και θα πρέπει να προσφέρουν ακόμη χαμηλότερες τιμές.