Δημοσκόπηση Prorata: Κυριαρχία ΝΔ, εδραίωση ΠΑΣΟΚ στη 2η θέση- 59% υπέρ των μη κρατικών πανεπιστημίων

 Δημοσκόπηση Prorata: Κυριαρχία ΝΔ, εδραίωση ΠΑΣΟΚ στη 2η θέση- 59% υπέρ των μη κρατικών πανεπιστημίων

Η έρευνα της Prorata που παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο του Attica TV,  επιβεβαιώνει την κυριαρχία της ΝΔ ενόψει ευρωεκλογών, με τη στάθμη της δεξαμενής των αναποφάσιστων να παραμένει εξαιρετικά υψηλά, στο 18%. Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση  – πρόθεση ψήφου με αναγωγή επί των εγκύρων, χωρίς δηλαδή αποχή –  η ΝΔ προηγείται με 30%, δεύτερο είναι το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ με 13%, τρίτος ο ΣΥΡΙΖΑ με 10,5% και ακολουθούν το ΚΚΕ με 9%, και η Ελληνική Λύση με 5%.

Στο 3% καταγράφεται η δύναμη της Νέας Αριστεράς, της Νίκης και των Σπαρτιατών, ενώ 2,5% συγκεντρώνει η Πλεύση Ελευθερίας και 1,5% το ΜΕΡΑ 25.

Για τα μη κρατικά πανεπιστήμια

Υπέρ της ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων, αλλά με αυστηρές προϋποθέσεις, τάσσεται η πλειοψηφία των πολιτών, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση του ATTICA ΤV. Κατά την έρευνα, το 59% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι τάσσεται υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων, ενώ αρνητικό εμφανίζεται το 37%. Θετικοί στην προοπτική της ίδρυσης εμφανίζονται το 75% των ψηφοφόρων της ΝΔ, το 36% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ, το 65% του ΠΑΣΟΚ και το 22% όσων δηλώνουν ότι ψηφίζουν ΚΚΕ.

Πώς βαθμολογούν τα δημόσια και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια

Ενδιαφέρον έχει ο τρόπος με την οποίο η κοινή γνώμη προσλαμβάνει γενικώς την έννοια των πανεπιστημίων, καθώς το 45% των ερωτηθέντων βαθμολογεί ως «καλύτερα πανεπιστήμια» στην Ευρώπη τα δημόσια ιδρύματα – 33% είναι το αντίστοιχο ποσοστό για τα ιδιωτικά – ενώ και το 46% θεωρεί ότι μεταξύ αποφοίτων του ίδιου αντικειμένου πλεονέκτημα στην ελληνική αγορά εργασίας θα έχουν οι απόφοιτοι των δημοσίων πανεπιστημίων (46 έναντι 22%).

Σύμφωνα με την έρευνα της PRORATA, το 91% ζητά προ της ίδρυσης των μη κρατικών ΑΕΙ να θεσμοθετηθεί αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο και κανόνες λειτουργίας, ενώ το 56% δεν επιθυμεί τα νέα ιδρύματα να είναι εξ ορισμού ισότιμα με τα δημόσια πανεπιστήμια, αλλά οι απόφοιτοί τους να περνούν από διαδικασία αναγνώρισης των τίτλων των σπουδών τους.