Φάμελλος: Η κυβέρνηση επιβάλλει δυσβάσταχτη φορολογία στους ελεύθερους επαγγελματίες
«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη σε αντίθεση με τις προεκλογικές της δεσμεύσεις προχωρά αυτή τη βδομάδα στη ψήφιση ενός νομοσχεδίου που επιβάλει ένα οριζόντιο χαράτσι, δυσβάσταχτο για τους μικρούς και μεσαίους ελεύθερους επαγγελματίες και επιστήμονες, αναγνωρίζοντας ότι δεν κάνει κάτι για να μειώσει τη φοροδιαφυγή αλλά και για να φορολογήσει τα υπερκέρδη και την αισχροκέρδεια των καρτέλ. Μάλιστα το νομοσχέδιο πέρα από το υποκριτικό περιτύλιγμα και τον κοινωνικό αυτοματισμό που προωθεί, είναι και ακραία άδικο για τους επαγγελματίες των ταξί που τους φορολογεί παραπάνω αν έχουν εργαζόμενους ή αν έχουν πολλά χρόνια στον κλάδο» τόνισε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Σωκράτης Φάμελλος σε συνάντηση με το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Θεσσαλονίκης “Ο Ερμής”.
Η συνάντηση του επικεφαλής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ πραγματοποιήθηκε σήμερα με αφορμή τις απεργιακές κινητοποιήσεις των ταξί ενάντια στις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που συζητείται στις Επιτροπές της Βουλής και αναμένεται στην Ολομέλεια εντός της τρέχουσας εβδομάδας.
Ο Σ. Φάμελλος σημείωσε επίσης ότι: «η κυβέρνηση έφερε το νομοσχέδιο με fast track διαδικασίες αποφεύγοντας την ουσιαστική διαβούλευση στη Βουλή και μάλιστα παράλληλα με άλλα νομοσχέδια του ίδιου Υπουργείου. Η κυβέρνηση επιχειρεί να επιβάλει ένα οριζόντιο χαράτσι και μάλιστα αναδρομικά για όλο το 2023 το οποίο ήδη πλησιάζει στη λήξη του, χωρίς να έχει ενημερώσει για αυτή της την πρόθεση κανέναν κλάδο. Ενώ παράλληλα παραδέχεται ότι έχει αποτύχει στην πάταξη της φοροδιαφυγής για την οποία δεν κάνει απολύτως τίποτα. Αντιθέτως συντηρεί τη φοροδιαφυγή, εφόσον με το μέτρο αυτό δεν τη θίγει και της επιτρέπει να επεκτείνεται. Τελικά το μόνο που πετυχαίνει – και πιθανώς είναι ο στόχος της – είναι να πλήξει τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα συρρικνώνοντάς την περαιτέρω εφόσον δεν θα μπορεί να πληρώσει ούτε τους φόρους ούτε τις ρυθμίσεις και θα οδηγείται σιγά σιγά στην έξοδο από το επάγγελμα προς όφελος μεγάλων εταιρειών και των τραπεζών».
Όπως ξεκαθάρισε, το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης δεν περιλαμβάνει πραγματικά μέτρα για την πάταξη της φοροδιαφυγής, δημιουργεί έναν εισπρακτικό μηχανισμό, και στοχοποιεί αποκλειστικά τους μικρομεσαίους, αφήνοντας τους μεγάλους απέξω. Χρησιμοποίησε δε το παράδειγμα των υπερκερδών στα καύσιμα, όπου τα κέρδη των δύο διυλιστηρίων της χώρας ανήλθαν στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ για το 2022 και τα οποία η κυβέρνηση ουδέποτε φορολόγησε, πέρα από 650 εκατομμύρια, ενώ όλοι οι επαγγελματίες οδηγοί πληρώνουν κανονικά και τα καύσιμα και την ακρίβεια και τους υψηλούς συντελεστές σε ΦΠΑ και Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης.
Επανέλαβε την προεκλογική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για οριζόντιο αφορολόγητο στους ελεύθερους επαγγελματίες, όπως ισχύει για μισθωτούς και συνταξιούχους (10.000 ευρώ) και την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, σε συνδυασμό με μια δίκαιη φορολογική μεταρρύθμιση με διαφάνεια και ισοτιμία.
Ξεκαθάρισε επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. επιδιώκει την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και την αυστηροποίηση των ελέγχων σε όλους τους κλάδους. Και με την εφαρμογή των POS και την ηλεκτρονική πληρωμή που όμως δεν πρέπει να οδηγεί σε αισχροκέρδεια των τραπεζών. Ιδιαίτερα όμως στην περίπτωση των ταξί, όπου από το ταξίμετρο εκδίδεται αυτόματα και η απόδειξη, η προπαγάνδα της κυβέρνησης δεν έχει καμία βάση εφόσον δεν έχει κανένα στοιχεία απόδειξης μαζικής φοροδιαφυγής γιατί δεν ρίχνει το βάρος στους ελέγχους. Τελικά είναι ξεκάθαρο ότι ο μόνος στόχος είναι να μαζέψει φορολογικά έσοδα από τους πολλούς και τους μικρούς μικρομεσαίους γιατί δεν εισπράττει φόρους και δεν θέλει να εισπράξει από αυτούς που φοροδιαφεύγουν και αισχροκερδούν!
Έθεσε στη συνέχεια δύο ερωτήματα που θα πρέπει να απαντήσουν η κυβέρνηση και ο αρμόδιος Υπουργός: «πρώτον, με ποια λογική η κυβέρνηση επιβαρύνει τους ιδιοκτήτες ταξί που απασχολούν προσωπικό, καθώς από το νομοσχέδιο προβλέπεται αύξηση του τεκμαρτού εισοδήματος αν κάποιος απασχολεί οδηγούς; Δεύτερον, γιατί δεν έχουν εφαρμοστεί οι ρυθμίσεις του Ν. 4530/2018 που θα εξυγίαναν τον κλάδο των ταξί και είχαν προχωρήσει επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ;». Παράλληλα εξέφρασε τον προβληματισμό του για το αν όλες αυτές οι ρυθμίσεις που αφορούν τον κλάδο των ταξί προκύπτουν από κάποια μελέτη ή από ελέγχους που έχουν γίνει παλαιότερα, κάτι που φυσικά δεν ισχύει και αποδεικνύει την προχειρότητα και τον αιφνιδιαστικό χαρακτήρα της ρύθμισης.
Δήλωσε τέλος: «Η ΝΔ, ο κ. Μητσοτάκης και ο κ. Χατζηδάκης εξαπάτησαν κατ’ επανάληψη τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους αυτοαπασχολούμενους, τη μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα. Και αυτό το έκαναν τόσο στις εκλογές του 2019 όσο και του 2023. Αλλά σε αυτή τη χρονική στιγμή οι φορείς των επαγγελματιών και της κοινωνίας πρέπει να μιλήσουν ξεκάθαρα. Να μάθει η κοινωνία ποιες είναι οι πραγματικές πολιτικές της κυβέρνησης και ποιοι ωφελούνται!».