Σενάριο “βόμβα” για το στέγαστρο Καλατράβα: “Δεν θα απέκλεια το ενδεχόμενο να φύγει, εξετάζουμε τα πάντα”- Τι απαντά η ΓΓ Αθλητισμού – Προβλήματα και στη γέφυρα της Κατεχάκη

 Σενάριο “βόμβα” για το στέγαστρο Καλατράβα: “Δεν θα απέκλεια το ενδεχόμενο να φύγει, εξετάζουμε τα πάντα”- Τι απαντά η ΓΓ Αθλητισμού – Προβλήματα και στη γέφυρα της Κατεχάκη

Λάθη και κωλυσιεργίες στο θέμα συντήρησης του ΟΑΚΑ, οδήγησαν στο «λουκέτο» το κεντρικό στάδιο και το ποδηλατοδρόμιο, λόγω των προβλημάτων στατικότητας στο στέγαστρο Καλατράβα. «Δεν θα απέκλεια το ενδεχόμενο να φύγει το σκέπαστρο», τόνισε συνομιλητής των κεφαλών του αθλητισμού με γνώση του θέματος και της κατάστασης στα ενδότερα του Υπουργείου Αθλητισμού, όπως μεταδίδουν τα «Νέα».

Το σενάριο – «βόμβα» ακολουθεί τη λογική των τελευταίων ημερών ότι «εξετάζουμε τα πάντα και όλα είναι ανοιχτά» από τους επίσημους φορείς, μετά το «λουκέτο» στο «Σπύρος Λούης», αλλά και το ποδηλατοδρόμιο.

O Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού Γιώργος Μαυρωτάς, μάλιστα, δεν απέκλεισε κατηγορηματικά ένα τέτοιο ενδεχόμενο, μιλώντας στην εκπομπή “Επόμενη Μέρα” του Action24 με τον Σεραφείμ Κοτρώτσο, τονίζοντας πως “θα εξετάσουμε όλα τα ενδεχόμενα”. Ο αντιπρόεδρος του ΤΕΕ κ. Ανδρεαδάκης, από την άλλη, επισήμανε πως το Τεχνικό Επιμελητήριο θα επανεξετάσει την μελέτη της ΔΟΜΗ ΑΕ που έγινε για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ και εφόσον κριθεί αναγκαίο -κάτι που πρέπει να θεωρείται μάλλον βέβαιο- θα ζητηθεί νέα μελέτη προκειμένου είτε να προτείνει μέτρα αποκατάστασης και συντήρησης, είτε κάτι που να συνιστά σοβαρότερη παρέμβαση. Σε κάθε περίπτωση το χρονοδιάγραμμα που φαίνεται να δεσμεύει τον υφυπουργό Γ. Βρούτση είναι η παράδοση του στεγάστρου του ποδηλατοδρομίου στα τέλη του 2024, ή τις αρχές του 2025, για δε το κεντρικό στάδιο με το στέγαστρο Καλατράβα ουδείς μπορεί αυτή την στιγμή να δηλώσει με βεβαιότητα πόσος χρόνος θα απαιτηθεί.

«Βλέπουμε και εξετάζουμε τα πάντα. Τα γήπεδα δε μπορούν να μείνουν κλειστά, τα χρειάζεται ο αθλητισμός», επεσήμανε άλλο πρόσωπο με γνώση του θέματος, μιλώντας στα «Νέα». Το σενάριο για «ξήλωμα της σκεπής» έχει τεθεί στο τραπέζι. Μπορεί αυτή τη στιγμή να φαντάζει ακραίο, αλλά το ζυγίζουν αυτοί που πρέπει ή όσοι κινούν τα νήματα, τονίσθηκε στο ρεπορτάζ.

  •  Την ίδια ώρα εμφανή είναι τα σημάδια εγκατάλειψης και στη γέφυρα Καλατράβα, στη Λεωφόρο Κατεχάκη.

Σύμφωνα με το βίντεο του MEGA, υπάρχει σκουριά στους σφικτήρες των καλωδίων που δημιουργούν τις ακτίνες της γέφυρας. Στα περισσότερα σημεία, το δάπεδο της γέφυρας έχει υποστεί φθορές και έχει φύγει όλο το καουτσούκ, που δημιουργεί ουσιαστικά την μόνωση του δαπέδου.

Η συγκεκριμένη γέφυρα παραδόθηκε το 2004 –κόστισε 3 εκ. ευρώ– και έκλεισε έναν χρόνο αργότερα, διότι όπως απεδείχθη, ήταν πολύ κακής ποιότητας η ξυλεία που χρησιμοποιήθηκε και έτσι, με βάση τις μελέτες που έγιναν, το ξύλο έπρεπε να αντικατασταθεί. Το έργο ανήκει στη ΣΤΑΣΥ, γιατί όταν δημιουργήθηκε, θεωρήθηκε συμπληρωματικό του Μετρό, καθώς ενώνει την μία είσοδο με την άλλη.

Ωστόσο, η εταιρεία «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» δεν έχει την τεχνογνωσία να συντηρήσει και να ελέγξει τη γέφυρα. Το 2021, ανέθεσαν μελέτη σε κάποιο τεχνικό γραφείο, προκειμένου να εντοπίσει τα προβλήματα που υπάρχουν.

Η μελέτη, τα στοιχεία της οποίας δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά –ωστόσο, επισημαίνει πως υπάρχει πρόβλημα συντήρησης της γέφυρας Καλατράβα– εστάλη στη ΣΤΑΣΥ, αλλά η «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» δεν έχει τη δυνατότητα να την εφαρμόσει.

Σχετικά Άρθρα