Στα 160 εκατ. ευρώ εκτιμώνται οι ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας
Στη λάσπη έπνιξε το σιδηροδρομικό δίκτυο η κακοκαιρία «Daniel», με στελέχη του ΟΣΕ που επιθεώρησαν την προηγούμενη εβδομάδα την κατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής να αναθεωρούν εκ νέου το κόστος των ζημιών στον σιδηρόδρομο, ανεβάζοντάς το στα 160 εκατ. ευρώ και τις κυριότερες καταστροφές να εντοπίζονται στην υποδομή, σε γέφυρες, στον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό κ.λπ.
Στο μεταξύ, η κακοκαιρία «έπνιξε» και τα ολοκληρωμένα έργα της περιβόητης σύμβασης 717, αφού τα έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα, Λάρισα – Πλατύ, μαζί με την τηλεδιοίκηση από Δομοκό – Πλατύ παρελήφθησαν τέλη Ιουλίου – αρχές Αυγούστου. «To κύριο έργο στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα ήταν η σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση. Εφόσον η γραμμή καταστράφηκε παρέσυρε ό,τι ήταν πάνω σ’ αυτήν. Πρέπει πρώτα να φτιάξουμε την υποδομή και να κουμπώσουν οι σηματοδοτήσεις και τα συστήματα ασφαλείας ΕΤCS», λέει στην Καθημερινή ο Παναγιώτης Τερεζάκης, διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.
Οι κυριότερες ζημιές εντοπίζονται, όπως είχε γράψει η «Κ», στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα σε μήκος κοντά στα 50 χλμ., στο τμήμα Λάρισα – Βόλος (55 χλμ.) και στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, που εκτείνεται σε μήκος 80 χλμ. Στόχος του ΟΣΕ είναι να κυκλοφορούν τρένα σε περίπου ένα μήνα, δηλαδή μεταξύ 10-12 Οκτωβρίου, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μέσω της προσωρινής αποκατάστασης του επίμαχου τμήματος Δομοκού – Λάρισας, μέρος του κεντρικού δικτύου Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Βάσει του σχεδιασμού, η κίνηση θα γίνεται στη μια γραμμή, ώστε αργότερα να γίνουν εργασίες στη δίπλα γραμμή και να αρχίσει να αποκαθίσταται πλήρως το δίκτυο ώστε να μην επαναληφθούν αντίστοιχες καταστροφές στο μέλλον. «Κάνουμε προσπάθεια ώστε να έχουμε προσωρινή αποκατάσταση στη σιδηροδρομική κυκλοφορία στο τμήμα Δομοκού – Λάρισας», εξηγεί ο κ. Τερεζάκης, προσθέτοντας ότι σε αυτό το τμήμα οι ταχύτητες θα μειωθούν στα 80 χλμ. την ώρα. Επειτα, μέσα από fast track διαγωνιστικές διαδικασίες, ο οργανισμός θέλει να προχωρήσει στην πλήρη αποκατάσταση της γραμμής, κάνοντας επεμβάσεις που θα αποτρέπουν αντίστοιχες καταστροφές στο μέλλον. «Σε μέρη όπου το νερό πέρασε στις ράγες θα πρέπει να κάνουμε μελέτες έτσι ώστε εάν στο μέλλον συμβεί κάτι παρόμοιο, αυτό να μη γίνει στην ίδια έκταση», εξηγεί. «Ενας από τους λόγους που τρέχουμε την προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής είναι οι εμπορευματικές μεταφορές», τονίζει, έχοντας ενημέρωση πως περίπου 10 τρένα γεμάτα με κοντέινερ περιμένουν να έρθουν στην Αθήνα.
Κατά πληροφορίες, πρόσφατη απεργία στα Σκόπια έχει οδηγήσει, μεταξύ άλλων, στη συσσώρευση μεγάλου όγκου εμπορευμάτων στη Θεσσαλονίκη και τη Γευγελή, που αναμένεται να αποσυμφορηθεί σταδιακά το επόμενο διάστημα…