Θεσσαλία-Υγειονομική βόμβα: Βίντεο από drone με τρομακτικές εικόνες από χιλιάδες νεκρά ζώα δίπλα σε ζωντανά – Κλειστή παραμένει η Εθνική, τεράστιες ζημιές στον σιδηρόδρομο

 Θεσσαλία-Υγειονομική βόμβα: Βίντεο από drone με τρομακτικές εικόνες από χιλιάδες νεκρά ζώα δίπλα σε ζωντανά – Κλειστή παραμένει η Εθνική, τεράστιες ζημιές στον σιδηρόδρομο

Το βίντεο της καταγράφει τρομακτικές εικόνες από φάρμες στη Λάρισα, με νεκρά ζώα να βρίσκονται ανάμεσα σε άλλα που παραμένουν -για την ώρα- ζωντανά, καθώς πολλά από αυτά δεν έχουν καθαρό νερό και τροφή για να επιβιώσουν. Λασπόνερα, απόγνωση και μια υγειονομική βόμβα έτοιμη να σκάσει στη Θεσσαλία. Χιλιάδες ζώα κείτονται νεκρά σε όλο τον Θεσσαλικό κάμπο ενώ άλλα τόσα προσπαθούν να παραμείνουν ζωντανά, καθώς το νερό σε πολλά σημεία δεν έχει υποχωρήσει.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ Golden Movies:

Για τον κίνδυνο μετάδοσης ασθενειών στις πλημμυρισμένες περιοχές μίλησε ο επίκουρος καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γκίκας Μαγιορκίνης.

Ο κ. Μαγιορκίνης επεσήμανε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ότι ο βασικός κίνδυνος σε πρώτη φάση είναι οι γαστρεντερίτιδες, λόγω της επαφής του νερού με μικρόβια από τις αποχετεύσεις. Όσον αφορά τα 46 κρούσματα γαστρεντερίτιδας που ανακοίνωσε σήμερα η κ. Αγαπηδάκη δήλωσε: «Δεν γνωρίζω αν αυτός ο αριθμός είναι πολύ πάνω από το αναμενόμενο για την εποχή γιατί οι γαστρεντερίτιδες έτσι κι αλλιώς υπάρχουν». Μάλιστα τόνισε ότι οποιαδήποτε επαφή με το μολυσμένο πόσιμο νερό ή με τα λιμνάζοντα ύδατα μέσω του στόματος ή των ματιών ενέχει τον κίνδυνο μετάδοσης, όχι μόνο η κατανάλωση αλλά και η χρήση για πλύσιμο των δοντιών κλπ.

Φόβος υπάρχει επίσης και για ηπατίτιδες, κυρίως ηπατίτιδα Α και Ε, αν και ευτυχώς δεν έχουν αναφερθεί ακόμη κρούσματα. Για την ηπατίτιδα Α υπάρχει εμβόλιο οπότε λογικά ο περισσότερος κόσμος το έχει κάνει στην παιδική του ηλικία.

Επιπλέον, σε άλλες περιπτώσεις πλημμυρών, έχει αναφερθεί αύξηση των κρουσμάτων λεπτοσπείρωσης, λόγω του θανάτου τρωκτικών (ποντίκια, αρουραίοι) που αποτελούν φορείς της ασθένειας. Ωστόσο, αυτή η αύξηση δεν αναμένεται να φανεί άμεσα, γιατί ο χρόνος επώασης είναι 7-14 μέρες.

Ο καθηγητής συμβούλεψε τους κατοίκους των πληγεισών περιοχών να μην έρχονται σε επαφή με τις λάσπες χωρίς να φοράνε προστατευτικά παπούτσια και αδιάβροχα παντελόνια και να μην έρχονται σε επαφή με τα νεκρά ζώα. Όσον αφορά τα κουνούπια, τόνισε ότι οι συνθήκες ευνοούν τον πολλαπλασιασμό των κουνουπιών. Κι επειδή η περιοχή είναι ενδημική για τον ιό του Δυτικού Νείλου, πιθανότατα τις επόμενες ημέρες ή βδομάδες να δούμε αύξηση των κρουσμάτων.

Ενημέρωση προς τους πολίτες οι οποίοι ζουν στις περιοχές που χτυπήθηκαν από τις πλημμύρες για θέματα που αφορούν τη δημόσια υγεία και υγιεινή προσφέρει τηλεφωνική γραμμή. Οι πολίτες των περιοχών που επλήγησαν από τις πλημμύρες μπορούν να καλούν καθημερινά, από 08:00 έως 20:00, στις τηλεφωνικές γραμμές 2132161123-4, προκειμένου να ενημερωθούν για θέματα που αφορούν τη Δημόσια Υγεία και Υγιεινή.

Κλειστή παραμένει η εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης μετά τις πλημμύρες που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel.

  • Υπενθυμίζεται ότι η κυκλοφορία στην ΠΑΘΕ έχει διακοπεί από τη Χ/Θ 471+481 (όρια με Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης) μέχρι Χ/Θ 400+265 (όρια με Διεύθυνση Αστυνομίας Λάρισας), εξαιρουμένων όσων εκ των ανωτέρω οχημάτων έχουν τελικό προορισμό την Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας. Η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται από τον κόμβο στο Κλειδί Ημαθίας και μέσω της Εγνατίας Οδού, κατευθύνονται προς Αθήνα.

Η τελευταία ενημέρωση είναι ότι ούτε και σήμερα θα συνδεθεί ξανά το βόρειο με το νότιο τμήμα της χώρας, καθώς η κατάσταση με τον σιδηρόδρομο είναι ακόμα πιο περίπλοκη με τον ΟΣΕ να εκτιμά ότι θα χρειαστεί το λιγότερο 1,5 μήνας προκειμένου να επανεκκινήσουν κάποια εμπορευματικά δρομολόγια στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Κι αυτό υπό την προυπόθεση ότι η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα ανάψουν το πράσινο φως για τη χρηματοδότηση των απαραίτητων παρεμβάσεων, το κόστος των οποίων υπολογίζεται σε 160 εκατομμύρια ευρώ αφού οι ζημιές σε δίκτυο, σταθμούς και εξοπλισμό είναι πρωτοφανείς.

Τουλάχιστον 1,5 μήνας θα χρειαστεί προκειμένου να ξανασφυρίξει τρένο στο σύνολο του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Οπου υποχωρούν τα νερά και οι λάσπες, αποκαλύπτονται εικόνες ασύλληπτης καταστροφής, με την αποκατάσταση του δικτύου να υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί καιρό, ενώ θα απαιτήσει και δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

Το κόστος της αποκατάστασης εκτιμάται έως αυτή τη στιγμή στα 160 εκ. ευρώ, αλλά είναι αβέβαιο εάν ο λογαριασμός θα αυξηθεί κι άλλο. Από τις λάσπες και τα νερά δε γλύτωσαν ούτε τα έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου η τηλεδιοίκηση, αλλά και η σηματοδότηση και φωτοσήμανση που καταστράφηκαν στους σταθμούς, Παλαιοφάρσαλο, Ορφανά, Δοξαρά, Κραννώνα και Μεζούρλο. Εκτεταμένες ζημιές που ουσιαστικά τον βγάζουν εντελώς εκτός λειτουργίας έχει και ο σταθμός του Δομοκού, ενώ σε πολλά σημεία έως και το βραδυ της Τρίτης οι γραμμές παρέμεναν βυθισμένες στη λάσπη.

Ο σιδηρόδρομος τουλάχιστον σε ένα τμήμα που εκτείνεται σε περίπου 60 χιλιόμετρα βρέθηκε ξανά στο σημείο μηδέν και μάλιστα την ώρα που έως τα τέλη του μήνα σχεδιαζόταν να έχουν παραδοθεί σε λειτουργία τα συγχρονα συστήματα που είχαν ανακοινωθεί ότι θα ολοκληρωθούν μετά την εθνική τραγωδία των Τεμπών με τα 57 θύματα.

Άγνωστο ακόμα είναι πότε θα καταστεί δυνατό να επανεκκινήσουν τα επιβατικά δρομολόγια, τα οποία δεν εκτελούνται. Ηδη, πάντως, υπάρχει γκρίνια ως προς την απόφαση της Hellenic Train να διακόψει τη σιδηροδρομική σύνδεση και στο τμήμα Αθήνα – Λιανοκλάδι, στο οποίο η γραμμή είναι «καθαρή» και χωρίς προβλήματα. Η διακοπή των δρομολογίων, η οποία σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές, δε δικαιολογείται, έχει αφήσει χωρίς εξυπηρέτηση ενδιάμεσες περιοχές, όπως η Θήβα, η Λιβαδειά και η Τιθορέα χωρίς αυτές να έχουν πληγεί από τα ακραία φαινόμενα.

Στη σύσκεψη το πρωί της Δευτέρας στο συντονιστικό κέντρο που έχει στηθεί στη Λάρισα υπήρξε και επισκόπηση της κατάστασης του οδικού δικτύου στην περιοχή του τριγώνου Λάρισα-Καρδίτσα-Τρίκαλα, σύμφωνα με την οποία:

  • Όλες οι βασικές οδικές αρτηρίες είναι πλέον ανοικτές, εκτός του άξονα Τρικάλων – Λάρισας, ο οποίος αυτή την ώρα είναι προσβάσιμος στα οχήματα παροχής βοήθειας και στα μηχανήματα τα οποία εκτελούν εργασίες προκειμένου να ανοίξει και να δοθεί στην κυκλοφορία.
  • Άνοιχτός είναι και ο αυτοκινητόδρομος Ε65.
  • Κλειστή παραμένει η Εθνική Οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης).
    Σε κάθε περίπτωση οι εργασίες καθαρισμού των υπόλοιπων επαρχιακών και δασικών δρόμων συνεχίζονται με κάθε διαθέσιμο μέσο, ενώ η Ελληνική Αστυνομία συνιστά στους οδηγούς που κινούνται στην περιοχή χαμηλές ταχύτητες και ιδιαίτερη προσοχή και να ακολουθούν τις οδηγίες των αρχών που βρίσκονται στα σημεία.

Αυτό που διαπιστώθηκε, επίσης, είναι ότι μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα στη σιδηροδρομική σύνδεση της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη καθώς οι ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι τεράστιες και η αποκατάσταση θα πάρει αρκετά μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Στο σκοτάδι ξαφνικά βυθίστηκαν λίγα λεπτά μετά τις 20.30 χθες μεγάλα τμήματα του Βόλου με άγνωστη αιτία ως τώρα.

Πολλές περιοχές εκτός από τη διακοπή της ηλεκτροδότησης έμειναν και χωρίς το μη πόσιμο νερό που παρέχεται κατά διαστήματα σε κεντρικούς τομείς του Βόλου επειδεινώνοντας ακόμη περισσότερο την προβληματική κατάσταση που βιώνουν χιλιάδες κάτοικοι της πρωτεύουσας της Μαγνησίας εξαιτίας της θεομηνίας στην περιοχή.

  • Τους 2.235 έφτασαν οι πολίτες που απεγκλωβίστηκαν με τη συνδρομή των Ενόπλων Δυνάμεων στη Θεσσαλία. Αναλυτικότερα, συνδράμουν με 445 άτομα, 29 άτομα από τον Ειδικό Διακλαδικό Λόχο Αντιμετώπισης Πυρηνικής – Βιολογικής – Χημικής Άμυνας σε 5 ομάδες, 80 πτυχιούχους πολιτικούς μηχανικούς και 5 αξιωματικούς Υγειονομικού.

Οι Ένοπλες Δυνάμεις εχουν διαθέσει έως τώρα από χερσαία μέσα 57 μηχανήματα έργου, 70 οχήματα γενικής χρήσης, μια γέφυρα, δέκα γεννήτριες, 71 λέμβους απεγκλωβισμού, δύο ασθενοφόρα και εννέα λεωφορεία. Από ιπτάμενα μέσα έχουν διατεθεί συνολικά εννέα ελικόπτερα και συγκεκριμένα δύο Chinook, ένα AS 332, ένα S-70, 3 UH-1H, ένα ΑΒ 205 και ένα Β-212. Από πλωτά μέσα έχουν διατεθεί μια φρεγάτα και ένα αρματαγωγό. Επίσης, οι ‘Ενοπλες Δυνάμεις έχουν διαθέσει 17.160 λίτρα καύσιμα, 1.140 ράντζα, 1545 κουβέρτες, 400 υποθέματα, δέκα τραπέζια και 42 καρέκλες.

Σχετικά Άρθρα