“Ομολογία” Καπετάνιου Blue Horizon: Είδα άνθρωπο (τον Αντώνη) να πέφτει στη θάλασσα απο τον καταπέλτη

 “Ομολογία” Καπετάνιου Blue Horizon: Είδα άνθρωπο (τον Αντώνη) να πέφτει στη θάλασσα απο τον καταπέλτη

«Άκουσα τον Ύπαρχο να φωνάζει «Κάπτεν» μέσω VHF, κοιτάζοντας στην κάμερα είδα άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από τον καταπέλτη». Αυτά φέρεται να γράφει, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το cretalive.gr, ο ίδιος ο πλοίαρχος του Blue Horizon στο ημερολόγιο της γέφυρας στις 21.14 το βράδυ της 5ης Σεπτεμβρίου. Καθίσταται λοιπόν ξεκάθαρο ότι ο πλοίαρχος είδε με τα μάτια του τον Αντώνη να πέφτει στη θάλασσα από τον καταπέλτη.

Παρ’ όλα αυτά δεν σταμάτησε τον απόπλου. Έκοψε ταχύτητα, και ενημέρωσε, όπως αναφέρει το Cretalive, στις 9.13 και 9.16 αντίστοιχα, τις αρμόδιες Αρχές «για άνθρωπο στη θάλασσα», χωρίς ωστόσο να δηλώνεται σε καμία περίπτωση εμπλοκή ή υπαιτιότητα του πληρώματος για την πτώση του Αντώνη.

Γιατί όμως δεν σταμάτησε; Αυτό το είναι κρίσιμο ερώτημα καθώς στον 50χρονο αποδίδεται ότι «δεν διέκοψε τη διαδικασία του απόπλου προκειμένου να ενεργήσει άμεσα για τη διάσωση του Αντώνη, ο οποίος έπεσε στη θάλασσα από τον καταπέλτη συνεπεία συνεχόμενων σε βάρος του ωθήσεων από τον ύπαρχο».

Όπως ανέφερε στην ίδια ιστοσελίδα ο συνήγορος υπεράσπισης κ. Γιώργςο Κοκοσάλης, στο ερώτημα γιατί ο πλοίαρχος δεν έκανε «κράτει» αφού είδε την πτώση του αδικοχαμένου Αντώνη, υποστήριξε ότι δεν μπορούσε να σταματήσει:

«-1ον γιατί δεν προβλέπεται από το λεγόμενο μνημόνιο ενεργειών διότι αν σταματούσε, το πλοίο θα ήταν ακυβέρνητο με μεγάλο κίνδυνο όσων επέβαιναν, επιβατών και πληρώματος, των ελλιμενισμένων πλοίων και των επιβαινόντων σε αυτά. Θα μπορούσε να πέσει στον λιμενοβραχιόνα, θα μπορούσε να πέσει στον ντόκο και να συνθλίψει τον Αντώνη.

2ον δεν του δόθηκε εντολή να σταματήσει από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων, όπως ανάλογη εντολή του δόθηκε τόσο στις 21.42 που του ζητήθηκε να διακόψει τον πλου και να περιμένει νεότερες οδηγίες, όσο και στις 22.00 οπότε και διατάχθηκε να επιστρέψει στο λιμάνι του Πειραιά.

3ον για τους προαναφερόμενους λόγους το Κέντρο Ελέγχου του έδωσε εντολή να εξέλθει από το λιμάνι του Πειραιά με ελάχιστη ταχύτητα πηδαλίου».

Σχετικά Άρθρα