“Ζάλη” από την τιμή της αμόλυβδης στα νησιά – Άγγιξε ακόμα και τα 3 ευρώ – Στα ύψη όλο τον Αύγουστο
Φωτιά έχουν πάρει οι τιμές της αμόλυβδης στα νησιά καθώς αγγίζουν πλέον τα 3 ευρώ. Η αυξημένη ζήτηση λόγω τουρισμού, το υψηλό κόστος των μεταφορών και το γεγονός ότι τα πρατήρια καυσίμων των νησιών αποκομίζουν εποχικά έσοδα είναι οι βασικές αιτίες.
Στις Κυκλάδες οι τιμές είναι στα ύψη, με τη Μήλο να βρίσκεται στην κορυφή, όπου μπορεί κανείς να βρει την τιμή της βενζίνης έως και 2,45 ευρώ ανά λίτρο.
Επίσης: Κεφαλονιά (2.038), Λευκάδα (2.054), Ευρυτανία (2.036), Λέσβος (2.013), Φωκίδα (2.009), Κέρκυρα (2.010), Ηράκλειο (2.009), Ρέθυμνο (2.016), Λασίθι (2.010).
Η Κως όμως είναι πρωταθλήτρια παρουσιάζοντας σημαντική διαφορά από τις αμέσως επόμενες ακριβές τιμές στα Δωδεκάνησα και συγκεκριμένα σε Πάτμο, Νίσυρο, Λέρο και Ρόδο. Σύμφωνα με τις επίσημες λίστες του υπ. Ανάπτυξης στην Κω γνωστό πρατήριο πουλά την αμόλυβδη βενζίνη στα 2.99 ευρώ. Στην Πάτμο η απλή αμόλυβδη κόστιζε 2.369 ευρώ και στη Νίσυρο 2,360 ευρώ.
Όπως είπε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος των βενζινοπωλών Αττικής Νίκος Παπαγεωργίου, η τιμή της αμόλυβδης αυξήθηκε κατά 0,12 ευρώ τις τελευταίες 10 ημέρες, για να φτάσει πλέον κοντά στα 2 ευρώ το λίτρο.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν διαφαίνεται περιθώριο αποκλιμάκωσης μέσα στον Αύγουστο.
- «Η τιμή είναι εισαγόμενη καθώς οι πετρελαιοπαραγωγοί δεν αύξησαν την παραγωγή λόγω ύφεσης και τώρα που η ζήτηση μεγαλώνει διεθνώς λόγω διακοπών, υπάρχει τεχνητή άνοδος τιμής, αφού πρόκειται για χρηματιστηριακό προϊόν», είπε ο κ. Παπαγεωργίου.
«Όπως όλοι γνωρίζουν, οφείλεται στις διεθνείς τιμές και η πίεση είναι εισαγόμενη. Μην ξεγελιόμαστε, η τιμή είναι στα 2 ευρώ αλλά πέρυσι το καλοκαίρι ήταν στα 2.30 ευρώ», είπε, συμπληρώνοντας ότι από την αρχή του πολέμου στην Ουκρανία η όποια κακή είδηση ωθεί τις τιμές προς τα πάνω.
Από την Κρήτη, ο αντιπρόεδρος βενζινοπωλών Ηρακλείου Φώτης Δοξαστάκης επιβεβαιώνει ότι το μεταφορικό κόστος επιβαρύνει την κατάσταση στα νησιά. «Στην Κρήτη δεν είναι τόσο κραυγαλέα η αύξηση αν και λόγω μικρότερων πρατηρίων και καταναλώσεων υπάρχει η διαφορά», είπε ο κ. Δοξαστάκης και πρόσθεσε: «Συρρικνώνουμε το κέρδος μας αλλά δεν το καταλαβαίνει ο καταναλωτής. Οι καθημερινές ανατιμήσεις στις διεθνείς τιμές δεν διευκολύνουν τη σταθεροποίηση. Τα ελληνικά διυλιστήρια πωλούν καύσιμα σύμφωνα με τις διεθνείς τιμές που παγιώνονται για όλο τον Αύγουστο».
Ερωτηθείς για το πού πρέπει να γίνουν αλλαγές, είπε ότι στο φορολογικό «αν υπάρχει πλεόνασμα να δοθεί στον καταναλωτή και να μειωθεί ο φόρος κατανάλωσης».
- Όπως αποτυπώνεται στο γράφημα του globalpetrolprices.com, που αντλεί πληροφορίες για τις τιμές της βενζίνης την 31η Ιουλίου, η Ελλάδα βρίσκεται στην 7η θέση παγκοσμίως και οι οδηγοί στη χώρα μας την πληρώνουν περίπου όσο στο Μονακό και την Ελβετία.
Ειδικότερα, ο μέσος όρος στην Ελλάδα, τη συγκεκριμένη ημερομηνία, ήταν 1.948 ευρώ ανά λίτρο ενώ στο Μονακό 1,998 ευρώ και στην Ελβετία 1,933 ευρώ.
Αναλυτικά η λίστα:
- Χονγκ Κονγκ: 2,785 ευρώ ανά λίτρο
- Ισλανδία: 2,131 ευρώ ανά λίτρο
- Νορβηγία: 2,069 ευρώ ανά λίτρο
- Δανία: 2.035 ευρώ ανά λίτρο
- Ολλανδία: 2.004 ευρώ ανά λίτρο
- Μονακό: 1,998 ευρώ ανά λίτρο
- Ελλάδα: 1.948 ευρώ ανά λίτρο
- Ελβετία: 1,933 ευρώ ανά λίτρο
- Ιταλία: 1,913 ευρώ ανά λίτρο