Συντριβή Canadair: Αποκάλυψη για την εταιρεία που έκανε τη συντήρηση
Το πυροσβεστικό αεροπλάνο (Canadair CL-215) που συμμετείχε στην κατάσβεση πύρινων εστιών στη δασική πυρκαγιά στον Πλατανιστό Ευβοίας κατέπεσε έπειτα από χαμηλή πτήση και ρίψη νερού, το μεσημέρι της Τρίτης παρασέρνοντας στον θάνατο τους δύο πιλότους Χρήστο Μουλά, 34 ετών και Περικλή Στεφανίδη, 27 ετών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, ώρα πτώσης του μοιραίου αεροσκάφους καταγράφηκε η 14.52, όταν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο πιλότος του άλλου πυροσβεστικού αεροπλάνου που συμμετείχε στην επιχείρηση κατάσβεσης ανέφερε μέσω ασυρμάτου στον πύργο ελέγχου το συμβάν.
Το μοιραίο αεροσκάφος με σειριακό αριθμό 1055, που μεταστάθμευε στην Αεροπορική Βάση της Νέας Αγχιάλου από την αρχή της αντιπυρικής περιόδου, αναχώρησε από εκεί στις 11.44 το πρωί και αφού πέταξε πάνω από τη Χαλκίδα έφτασε στην περιοχή της Καρύστου, όπου επιχειρούσε έως και τη συντριβή του. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, η ρίψη στην εστία που κόστισε τη ζωή στους δυο πιλότους ήταν η τελευταία, αφού το πυροσβεστικό φέρεται πως θα επέστρεφε στη βάση του για ανεφοδιασμό.
Ο πυροσβέστης που μίλησε με τους πιλότους του Canadair πριν την μοιραία πτώση, μίλησε αποκλειστικά στο Open για την τελευταία επικοινωνία που είχαν πριν την τραγωδία.
- «Είχαμε επικοινωνία μαζί τους, δεν μας ανέφεραν κανένα πρόβλημα στο αεροσκάφος. Μας είπαν είμαστε έτοιμοι να επιχειρήσουμε. Πάμε για τελευταίο εφοδιασμό και φεύγουμε. Λίγα λεπτά αφού μιλήσαμε μάθαμε από τον ασύρματο ότι το αεροσκάφος έπεσε».
Το CL-215, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες της ΕΦ.ΣΥΝ., ανήκε στην πρώτη παρτίδα των Canadair που παραλήφθηκαν το διάστημα 1975-1977 από τη χώρα μας, με το συγκεκριμένο να έχει παραληφθεί τον Δεκέμβριο του 1975, βρισκόταν δηλαδή σε υπηρεσία πάνω από 47 έτη. Σύμφωνα, πάντως, με πηγές από το ΓΕΑ, συντηρείτο κανονικά από τους τεχνικούς και θεωρείτο πλήρως επιχειρησιακό, ενώ όλα τα αεροσκάφη ελέγχονται λεπτομερώς και επισταμένως πριν απογειωθούν.
Σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών το μοιραίο αεροσκάφος κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1970 και η συντήρησή του είχε ανατεθεί στη γαλλική εταιρεία Sabena Technics που έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν για πολύ σοβαρά σφάλματα σε επισκευές των νεότερων CL 415.
Από την επίσημη ιστοσελίδα της Sabena Technics προκύπτει ότι η εταιρεία δεν έχει δυνατότητες συντήρησης των συγκεκριμένων αεροσκαφών ενώ ερώτημα παραμένει αν το μοιραίο αεροσκάφος πήγε στο εξωτερικό για συντήρηση.