Κοινό ανακοινωθέν 16 συλλόγων αναπληρωτών κατά της εξαγγελίας Πιερρακάκη για διορισμό τους μέσω ΑΣΕΠ
Αντιδράσεις στον εκπαιδευτικό χώρο σήκωσε η ανακοίνωση – εξαγγελία Πιερρακάκη για διορισμό των αναπληρωτών καθηγητών μέσω διαγωνισμού στον ΑΣΕΠ. Σε κοινή τους ανακοίνωση, 16 σύλλογοι αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, τονίζουν πως “απορρίπτουμε συντριπτικά και μαζικά κάθε ενδεχόμενο γραπτού διαγωνισμού για τον διορισμό και τις προσλήψεις μας, που βάζει στη ρουλέτα των εξετάσεων την καριέρα και τις ζωές μας”.
Το κοινό ανακοινωθέν των 16 συλλόγων:
Μετά τις προγραμματικές δηλώσεις του νέου Υπουργού Παιδείας, κ. Πιερρακάκη, και την εξαγγελία νέου συστήματος διορισμών και προσλήψεων εκπαιδευτικών με βάση τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ, προκλήθηκε, αναπόφευκτα, έντονη ανησυχία και αναστάτωση σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα. Ως απότοκο, σύσσωμοι οι εκπαιδευτικοί Σύλλογοι κινηθήκαμε τάχιστα και συνεδριάσαμε από κοινού με στόχο τη χάραξη κοινού τρόπου δράσης. Άλλωστε, η σαφής κλιμάκωση της κυβερνητικής πολιτικής χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα, παρά τις σχετικές διαβεβαιώσεις, επιτάσσει, αναντίρρητα, τη συνεργασία και τη συλλογική προσπάθεια.
Ο γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ συνιστά ένα αναχρονιστικό σύστημα διορισμών, εφόσον δοκιμάστηκε στο παρελθόν και κατά γενική ομολογία απέτυχε, αφήνοντας κατάλοιπα για πολλά χρόνια, χωρίς να λύσει κανένα πρόβλημα. Τουναντίον, αποτελεί παράγοντα ενίσχυσης της εργασιακής ανασφάλειας και του άγχους των εκπαιδευτικών, καθώς θέτει εν μία νυκτί σε αμφισβήτηση την πρόσβαση στην αγορά εργασίας σε ανθρώπους που ασκούν για χρόνια το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, ανατρέποντας τον προγραμματισμό ζωής χιλιάδων συναδέλφων. Αντί της διόρθωσης των στρεβλώσεων της αδιοριστίας και της αναπλήρωσης με την εξασφάλιση σταθερών και αξιοπρεπών θέσεων εργασίας, παρατηρείται η δημιουργία νέων φουρνιών ανέργων και επισφαλώς εργαζομένων, υπονομεύοντας έτσι το ίδιο το σχολείο και τη σχολική ζωή εν γένει.
Επιπροσθέτως, μόνο ως αλλοπρόσαλλη και ανεδαφική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η κυβερνητική επιλογή που αφορά στην οποιαδήποτε αλλαγή συστήματος, την ώρα που μόλις τρεις μήνες πριν κληθήκαμε να συμμετέχουμε σε προκήρυξη κατάρτισης νέων πινάκων κατάταξης, των οποίων την έκδοση ακόμη αναμένουμε. Η επιστροφή στην κανονικότητα -όπως ανέφερε ο νέος Υπουργός Παιδείας- προϋποθέτει τη συνέχιση των μόνιμων διορισμών, χωρίς αιφνιδιασμούς και ανατροπές στη ζωή των εκπαιδευτικών, που για χρόνια στηρίζουν το δημόσιο σχολείο και υπηρετούν τον στρεβλό θεσμό του αναπληρωτή.
Με το παρόν δελτίο Τύπου, ως Σύλλογοι που εκπροσωπούμε τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό τοποθετούμαστε ενιαία και ομόφωνα:
- Απορρίπτουμε συντριπτικά και μαζικά κάθε ενδεχόμενο γραπτού διαγωνισμού για τον διορισμό και τις προσλήψεις μας, που βάζει στη ρουλέτα των εξετάσεων την καριέρα και τις ζωές μας.
- Επιστρέφουμε τις εξαγγελίες ως απαράδεκτες τόσο ως προς τη διαδικασία, όσο και ως προς το περιεχόμενό τους.
- Απαιτούμε ειλικρινή διάλογο και διαβούλευση από μηδενική βάση με εξασφαλισμένη την ισότιμη συμμετοχή του εκπαιδευτικού κλάδου με εκπροσώπους όλων των υπογραφόντων Συλλόγων, μαζί με τις αντίστοιχες Ομοσπονδίες.
Δηλώνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι μπορεί τα προαναφερθέντα να είναι για τους κυβερνώντες ασκήσεις επί χάρτου στη διαδικασία προώθησης μιας συγκεκριμένης πολιτικής ατζέντας, για εμάς όμως είναι η ίδια μας η ζωή. Δεν μπορούμε να αφήσουμε το δημόσιο σχολείο και τις ζωές μας να γυρίσουν πίσω στην ανασφάλεια και την απαξίωση. Κυρίως, όμως, δε θα επιτρέψουμε να
αποφασίσουν για εμάς, χωρίς εμάς.
ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
- Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Δασκάλων- ΠΑ.Σ.Α.Δ.
- Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας- Π.Ε.Α.Δ.
- Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών- ΠΑ.Σ.Α.Ν.
- Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής- Σ.Α.Τ.Ε.Α.
- Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής- Σ.Α.Κ.Ε.Α.
- Πανελλήνιος Σύλλογος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής- ΠΑ.ΣΥ .Δ.Ε.Ε.Α.
- Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού
- Ειδικής Αγωγής- Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.
- Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (υπό σύσταση)- Σ.Α.Φ.
- Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής- Π.Ε.Σ.Μ.Ε.Α.
- Σύλλογος Εκπαιδευτικών Γεωπόνων Τ.Ε.- Π.Ε.ΕΚ.Τ.Ε.Γ.
- Σύλλογος ΠΕ88.04-Διατροφής
- Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Οικονομίας- ΠΑ.Σ.Ε.ΟΙΚ.
- Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών- Π.Ε.Ε.Κ.Ε.
- Σύλλογος Φυσικών Ειδικής Αγωγής- Σ.Φ.Ε.Α.
- Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής- ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.
- Σύλλογος Καθηγητών Αγγλικής Γενικής και Ειδικής (υπό σύσταση)
Προσπάθεια κατευνασμού των αντιδράσεων από Πιερρακάκη
Να κατευνάσει τις έντονες αντιδράσεις των εκπαιδευτικών στην ανακοίνωση της αλλαγής του συστήματος διορισμών μέσω γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ και να τους καθησυχάσει λέγοντας ότι δεν θα υπάρξουν εκπλήξεις αλλά θα προηγηθεί διάλογος, επιχείρησε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοσταθμό RealFm και στη δημοσιογράφο Κάτια Μακρή.
Ο κ.Πιερρακάκης ανέφερε ότι δεν υπάρχει λογος ανησυχίας, καθώς «δεν μιλάμε για κάτι που θα γίνει αύριο. Οι προγραμματικές δηλώσεις αντανακλούν προγραμματική πρόθεση τετραετίας».
Αναλυτικά, ο υπουργός επιχείρησε να «καλοπιάσει» τους αναπληρωτές, τονίζοντας ότι οι αναπληρωτές (που αντιδρούν μαχητικά) «στήριξαν το δημόσιο σχολείο ήδη από τα χρόνια των μνημονίων και ακόμα το στηρίζουν σε όλη τη χώρα. Αν δει κανείς τα βιογραφικά τους έχουν και πολύ πλούσια προσόντα, ένα δύο μεταπτυχιακά, κλπ. Η πολιτεία αναγνωρίζει και τιμά την προσφορά τους και δεν υπάρχει περίπτωση να προωθήσει οποιοδήποτε σύστημα και μην τα λάβει υπόψιν. Δεν θέλουμε να αιφνιδιάσουμε κανέναν, θέλουμε να ανοίξουμε έναν γόνιμο διάλογο αναφορικά με το ποιο να είναι ένα σύγχρονο σύστημα προσλήψεων που θα έχει να κάνει με ανάγκες εποχής για ισότητα, διαφάνεια, αξιοκρατία. Και δεν μιλάμε για κάτι που θα γίνει αύριο. Οι προγραμματικές δηλώσεις αντανακλούν προγραμματική πρόθεση τετραετίας. Θα ανοίξουμε διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, όχι προσχηματικά, γιατί μας ενδιαφέρουν στέρεα βήματα, όχι να αλλάξει κάτι και μετά να αλλάξει ξανά. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, χρειάζεται συγκερασμός, θα ανοίξουμε συζήτηση και θα είμαστε σε στενή επαφή με την εκπαιδευτική κοινότητα»,