Νέα πακέτα εισιτηρίων – Πότε ανακοινώνονται, ποιοι έχουν προτεραιότητα – Καθυστερημένη αντίδραση, αδικαιολόγητα αυξημένο κόστος

 Νέα πακέτα εισιτηρίων – Πότε ανακοινώνονται, ποιοι έχουν προτεραιότητα – Καθυστερημένη αντίδραση, αδικαιολόγητα αυξημένο κόστος

Τη δέσμευση των ακτοπλόων να παρουσιάσουν τις επόμενες  ώρες πακέτα με μειωμένες τιμές έως 20% αποκάλυψε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος. Οι αδικαιολόγητα υψηλές τιμές στο κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, καθιστούν προορισμούς όπως οι Κυκλάδες απαγορευτικό προορισμό για μια τετραμελή οικογένεια που θα πάρει μαζί της και αυτοκίνητο. Το libre σε εκτενές ρεπορτάζ είχε αναφερθεί στο κόστος μετακίνησης σε νησιωτικούς προορισμούς.

Η κυβέρνηση καλείται λοιπόν στα μέσα Ιουλίου και την πλειονότητα των ταξιδιωτών να έχει βάλει ήδη βαθιά το χέρι στην τσέπη, να βάλει φρένο  σε ένα φαινόμενο που ήρθε για μείνει. 

Με την γρίφο των τσουχτερών τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια να παραμένει άλυτος, ο υπουργός Επικρατείας μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega αποκάλυψε το περιεχόμενο της συνάντησης με τους ακτοπλόους, με την κυβέρνηση να ζητάει άμεσες μειώσεις για να αντιμετωπιστεί η  ακατάσχετη ακρίβεια στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

  • ‘’Διαπιστώσαμε ότι υπάρχει σημαντικό ζήτημα στο ύψος των τιμών των εισιτηρίων στις ακτοπλοϊκές γραμμές. Υπάρχει μία αύξηση που φαίνεται να είναι κοντά στο 20%. Είναι 3 με 4 παράγοντες που διαμορφώνουν τα κόστη των ακτοπλοϊκών γραμμών, όπως τα κόστη των καυσίμων, οι αυξήσεις στα εργασιακά, τα κόστη στα ασφάλιστα των εταιρειών αυτών», ανέφερε χαρακτηριστικά προσθέτοντας: «Θα εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια για να δοθούν πιο ελκυστικά πακέτα τιμών στις βασικές γραμμές κορμού και τις διασυνδέσεις που γίνονται από τα λιμάνια της χώρας στα νησιά αυτά. Υπάρχει πρόβλημα, αναγνωρίστηκε και αναμένουμε την αντίδραση της συγκεκριμένης αγοράς για να δούμε πως μπορούν να βελτιωθούν τα πράγματα».

Οι δικαιούχοι κοινωνικού τιμολογίου, κοινωνικού τουρισμού και οικογένειες θα έχουν την προτεραιότητα στην παροχή των νέων πακέτων ενώ κάλεσε τους ακτοπλόους να δείξουν αίσθημα ευθύνης απέναντι στην ελληνική οικογένεια.

Για αργοπορία της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει το ήδη γνωστό πρόβλημα των τσουχτερών τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κάνει λόγο ο Αντώνης Νταλακογιώργος. Ο πρόεδρος  της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ)  μιλώντας στο libre  χαρακτήρισε τις  τελευταίες παρεμβάσεις της κυβέρνησης ως μπαλώματα για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Ο κύριος Νταλακογιώργος αναφέρει ότι μέσα στο 2022 είχαν αυξηθεί οι τιμές σε τρεις διαδοχικές περιόδους εξαιτίας της αύξησης των Ναυτιλιακών καυσίμων και προσθέτει ότι το ίδιο χρονικό διάστημα μειώθηκε αισθητά η ταχύτητα των πλοίων.

  • Το παράδοξο σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ είναι ότι φέτος  οι τιμές των Ναυτιλιακών καυσίμων έχουν μειωθεί πάνω από 35% αλλά οι αντίστοιχες τιμές των εισιτηρίων παραμένουν στα υψηλά περσινά επίπεδα. Φέτος ενώ οι τιμές των Ναυτιλιακών καυσίμων έχουν μειωθεί πάνω από 35% αλλά οι αντίστοιχες τιμές των εισιτηρίων παραμένουν στα υψηλά περσινά επίπεδα!

Τέλος ο κύριος Νταλακογιώργος στέκεται στον γηρασμένο στόλο που κατά μέσο όρο είναι ηλικίας 30 χρόνων σε αντίθεση με αντίστοιχους στόλους του εξωτερικού που μέσος όρος ηλικίας είναι στα 15 έτη.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί και η πρόσφατη ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ που αναφέρει ότι πέρυσι όσο και φέτος διαπιστώνεται ένας ανησυχητικός ρυθμός Ναυτικών ατυχημάτων (που επιβεβαιώνουν το γήρας του Ακτοπλοϊκού στόλου, την ελλιπή συντήρηση πολλών πλοίων και την υπερβολική χρήση τους (24 ώρες το 24ωρο) ιδιαίτερα την θερινή σεζόν.

  • Ενώ στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι μέσα στην υγειονομική κρίση οι Ακτοπλόοι εφοπλιστές ενισχύθηκαν γενναιόδωρα από την κυβέρνηση με 75 εκατομμύρια ευρώ και επιπλέον 37 εκατομμύρια δόθηκαν σε όλους εκείνους που τα πλοία τους εκτελούν άγονες γραμμές.

Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού, Λύσανδρος Τσιλίδης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN, εξηγεί ότι η αιτία για τις υψηλές τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι οι υψηλές τιμές των καυσίμων  για τους ακτοπλόους που προαγοράζουν  μεγάλες ποσότητες καυσίμων για να ανταποκριθούν στο ακτοπλοϊκό έργο.

  • «Οι μεγάλες εταιρείες παίρνουν 3 και 4 μήνες προαγορά καυσίμων και πρέπει να καταβάλουν ποσά σε συγκεκριμένη ημερομηνία. Το κάνουν αυτό για να προστατεύσουν τον εαυτό τους από υπερβολική αύξηση ώστε να μην ανέβουν οι τιμές των εισιτηρίων. Γύρισε μπούμερανγκ όμως γιατί οι τιμές των καυσίμων έπεσε» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Όπως σημείωσε ‘’δεν τίθεται θέμα αισχροκέρδειας στα εισιτήρια αλλά και ότι δεν γίνεται να υπάρχουν δυο κατηγορίες ταξιδιωτών εφόσον δοθεί επιδότηση σε βάρος εκείνων που έχουν ήδη πληρώσει ακριβά τα ναύλα’’.

Σχετικά Άρθρα