Προαστιακός Θεσσαλονίκης: Συρμός “έμεινε” στην Λεπτοκαρυά – Υπό κατάρρευση το τροχαίο υλικό του σιδηροδρόμου
Δεν έχουν τέλος τα συμβάντα στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα οποία πιστοποιούν το γεγονός πως βρίσκεται σε οριακή κατάσταση μιας και είχαμε νέο συμβάν όταν συρμός του Προαστιακού Θεσσαλονίκης “έμεινε” σε ακινησία στο ύψος της Λεπτοκαρυάς.
Στις 8:30 το πρωί του Σαββάτου σύμφωνα με το ethnos.gr ένας συρμός του Προαστιακού Θεσσαλονίκης υπέστη ακινησία και «έμεινε» στο ύψος της Λεπτοκαρυάς χωρίς να μπορεί να συνεχίσει τη διαδρομή του.
Αποτέλεσμα ήταν το δρομολόγιο να μην πραγματοποιηθεί και οι επιβάτες να παραμείνουν στο σημείο μέχρι να τους παραλάβουν τα λεωφορεία και να τους οδηγήσουν στη Θεσσαλονίκη που ήταν και ο αρχικός προορισμός τους.
Το περιστατικό δεν είναι το μόνο, καθώς τις προηγούμενες ημέρες έχουν συμβεί και άλλα.
Υπενθυμίζεται ότι πριν μία εβδομάδα άλλος συρμός του Προαστιακού της Αθήνας αυτήν τη φορά, κινούνταν με ανοιχτή πόρτα μέχρι να παρέμβει το προσωπικό της αμαξοστοιχίας και να την ασφαλίσει χειροκίνητα. Δύο ημέρες πριν, αρτηριακή αμαξοστοιχία που κινούνταν στο βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας Αθήνα – Θεσσαλονίκη με 325 επιβάτες ακινητοποιήθηκε εντός της σήραγγας της Όθρυος για περίπου 1,5 ώρα εξαιτίας τεχνικής βλάβης στη μηχανή.
Τα περιστατικά που τείνουν σχεδόν να είναι καθημερινά αποδεικνύουν πως καμία πρόθεση για βελτίωση δεν έχει υπάρξει από την πλευρά της πολιτείας, μετά από τέσσερις μήνες που έχουν περάσει από τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών που είχε ως συνέπεια 57 συνάνθρωποι μας να χάσουν τη ζωή τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ίδιας ιστοσελίδας ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Γιάννης Ξιφαράς, ο οποίος είναι και ο μοναδικός με αρμοδιότητα στον σιδηρόδρομο, που παραμένει στη θέση του από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου υπό τον Κώστα Καραμανλή, κάλεσε την Παρασκευή στελέχη από την τεχνική διεύθυνση της Hellenic Train προκειμένου να συζητήσουν την κατάσταση στο τροχαίο υλικό και συγκεκριμένα τη συνεχιζόμενη διακοπή των δρομολογίων του Προαστιακού στην Αχαΐα, το ζήτημα της μη λίπανσης των σιδηροτροχιών από τον ΟΣΕ εξαιτίας του οποίου καταστρέφονται οι τροχοί των συρμών, αλλά και τα συμβάντα των τελευταίων ημερών.
Για δύο από αυτά μάλιστα το υπουργείο ήδη ανέθεσε στον ΟΣΕ τη σχετική διερεύνηση ακολουθώντας την πάγια τακτική της διερεύνησης περιστατικών από Οργανισμό που εμπλέκεται άμεσα στη σιδηροδρομική λειτουργία, αντί για ανεξάρτητη Αρχή. Και αυτό διότι ο ανεξάρτητος Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών αν και θεσμοθετήθηκε εκ νέου στην προηγούμενη θητεία της κυβέρνησης, έως και σήμερα παραμένει στα χαρτιά, όπως φαίνεται και από τη σελίδα του στη Διαύγεια, στην οποία δεν έχει αναρτηθεί ούτε μία απόφαση έως και σήμερα.
Ετσι, τα συμβάντα που σημειώθηκαν στις 28.06.2023 και στις 29.06.2023 και αφορούν αντίστοιχα σε μη ολοκλήρωση διπλής σύζευξης μεταξύ αμαξοστοιχιών και σε ακινητοποίηση αμαξοστοιχίας στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, λόγω τεχνικού προβλήματος στη σήραγγα «Όθρυς», θα διερευνήσει για ακόμα μία φορά ο ΟΣΕ. Το πόρισμα της έρευνας αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός δεκαημέρου και θα υπάρξει η σχετική ενημέρωση, σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο.