Ναυάγιο στην Πύλο: “Μητέρα των Μαρτύρων” η ονομασία του σκάφους – Ο κατασκευαστής είχε επισημάνει τους κινδύνους

 Ναυάγιο στην Πύλο: “Μητέρα των Μαρτύρων” η ονομασία του σκάφους – Ο κατασκευαστής είχε επισημάνει τους κινδύνους

Την αυτοψία του MEGA σε ένα πλοίο στην Καβάλα που μοιάζει περισσότερο από κάθε άλλο με αυτό του ναυαγίου πλαισιώνουν μια σειρά από ντοκουμέντα, στοιχεία και νέες μαρτυρίες για το πως φτάσαμε στην τραγωδία ανοιχτά της Πύλου, με τον Αιγύπτιο κατασκευαστή να αποκαλύπτει τις εντολές που πήρε πριν παραδώσει το ψαράδικο, που έγινε ο τόπος μαρτυρίου για δεκάδες ανθρώπους στη Μεσόγειο… Κόντρα σε κάθε προβλεπόμενο κανονισμό της συγκεκριμένης κατηγορίας,Στο βωμό του παράνομου κέρδους το σκοτεινό κύκλωμα των διακινητών ζήτησε ένα σκάφος με μεγάλα αμπάρια για μεγάλα ταξίδια αλλά με κόστος μειωμένο, όπως αποκαλύπτεται.

«Η κατασκευή ενός σκάφους που δεν είναι σύμφωνα με κανέναν διεθνώς αναγνωρισμένο κανόνα κατηγορίας αποδείχθηκε δύσκολη. Αντιμετωπίσαμε αυτήν την πρόκληση εστιάζοντας πρώτα στην ολοκλήρωση του συνολικού σχεδιασμού προτού αναζητήσουμε τις εταιρείες που θα προμήθευαν τα ανταλλακτικά που θα χρειαζόμασταν«, ανέφερε ο Αιγύπτιος κατασκευαστής.

Το πλοίο της τραγωδίας ονομάστηκε «Μητέρα των Μαρτύρων». Ο κατασκευαστής είχε επισημάνει τους κινδύνους αλλά για να μην ακυρωθεί η παραγγελία προχώρησε.

«Μας πήρε λίγο χρόνο μέχρι να βρούμε έναν κινητήρα για το σχέδιο που είχαμε ολοκληρώσει. Τελικά ξεπεράσαμε τα ζητήματα συντονίζοντας πιο στενά με τους συμβούλους μας και τους προμηθευτές μας μέσω συχνών συναντήσεων και δοκιμών», συμπλήρωσε.

Όπως θυμάται ο Αιγύπτιος κατασκευαστής, του είχε ζητηθεί να διασφαλίσει ότι το σκάφος θα μπορούσε να μεταφέρει στα ψυγεία όσο το δυνατόν περισσότερα αλιεύματα κατά τη διάρκεια κάθε ταξιδιού. Αυτά όπως του έλεγαν θα μπορούσαν να έχουν διάρκεια έως και 20 ημέρες το καθένα. Μόνο που αντί για ψαριά, εκείνοι που διαπραγματεύονταν και τον πλήρωσαν, είχαν όπως αποδείχθηκε άλλα σχέδια στο μυαλό τους.

«Ο ίδιος πελάτης είχε επιμείνει ότι το σκάφος θα μπορούσε να λειτουργεί ακόμη και κάτω από τις χειρότερες θαλάσσιες συνθήκες που είναι τυπικές σε ορισμένες περιοχές της Μεσογείου. Η μηχανότρατα δεν κατασκευάστηκε σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες κατηγορίας όπως είχε ζητήσει ο πελάτης προκειμένου να διατηρηθεί το συνολικό κόστος στο ελάχιστο».

Παγιδευμένοι άνθρωποι πάνω στο κατάστρωμα και μέσα στα αμπάρια και τις καμπίνες του πληρώματος.

Αυτοψία σε ψαράδικο στην Καβάλα

Το ψαράδικο που παρουσίασε το MEGA μοιάζει ίσως πιο πολύ από κάθε άλλο που βρίσκεται στην Ελλάδα με το αντίστοιχο του ναυαγίου, σε χώρους στο εσωτερικό του, αλλά και στο ύψος του.

Ο κύριος Μανιάς δείχνει τους χώρους και τονίζει πως αν στριμωχτούν στο σκάφος μπορούν να χωρέσουν ακόμα και 700 άνθρωποι κάτω από το κατάστρωμα, τα αμπάρια με τα ψυγεία και οι καμπίνες του πληρώματος

«Ακόμα κι εάν είχε εισροή υδάτων δεν θα βυθιζόταν. Η μηχανή είχε σβήσει από ατροφία και στην προσπάθεια να βάλουν μπρος το σκάφος, κινήθηκε, πήρε άλλες 10 με 20 μοίρες κλίση. Φοβήθηκε ο κόσμος, μετακινήθηκε και με τη δεύτερη επαναφορά γύρισε α λα μπάντα», ήταν η εκτίμησή του.

Άλλο σκάφος που παρουσίασε το MEGA κατασκευάστηκε με τους προβλεπόμενους κανονισμούς και όπως μας λέει ο ιδιοκτήτης του, οι επιβαίνοντες αισθάνονται παντού και πάντα ασφάλεια.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για σκάφη που σχεδιάστηκαν για ψάρεμα και όχι για μεταφορές ανθρώπων σε μακρινά ταξίδια.

Οι συγκρίσεις και οι αναλύσεις συνεχίζονται με τις μαρτυρίες που έρχονται στο φως να αποκαλύπτουν το έγκλημα σε όλες του, τις διαστάσεις.

Σχετικά Άρθρα