Τράπεζα Θεμάτων: Οργισμένες αντιδράσεις για την κατάρρευση του συστήματος – Ανησυχία για τις Πανελλήνιες – Τι λέει το υπουργείο
Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει η κατάρρευση του συστήματος του υπουργείου Παιδείας για τις ενδοσχολικές εξετάσεις στα Λύκεια της χώρας ,ενώ ανησυχία εκφράζεται και τις Πανελλήνες Εξετάσεις.
Το υπουργείο ισχυρίζεται ότι προκλήθηκε Τεχνική Βλάβη στο σύστημα του ΕΔΥΤΕ (Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας) επειδή 1.900 σχολεία απ΄όλη την επικράτεια μπήκαν μαζί στην εφαρμογή με αποτέλεσμα να καταρρεύσει.
Ωστόσο, η καθυστέρηση στις εξετάσεις ήταν μεγάλη καθώς, όπως καταγγέλουν γονείς, οι διευθυντές των σχολείων τους ενημέρωσαν ότι το υπουργείο δεν ήθελε να αναβληθούν οι εξετάσεις ειδικά για τους μαθητές της Γ΄Λυκείου.Μ αυτόν τον τρόπο όμως, παρέμειναν οι μαθητές για πολλές ώρες μέσα στις τάξεις καθώς τα θέματα σε πολλά σχολεία δόθηκαν από τις 11, ενώ σε κάποια άλλα στις 12.:30 το μεσημέρι.
Γι αυτό το λόγο (επειδή οι εξετάσεις είναι σε βάρδιες) σε ορισμένα λύκεια, αποφασίστηκε αναβολή για τους μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου.Οι εξετάσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν σήμερα, θα μεταφερθούν στο τέλος του προγράμματος των εξετάσεων, με το κάθε σχολείο να διαμορφώνει ανάλογα το δικό του πρόγραμμα.
Υπουργείο Παιδείας: Κανονικά διεξήχθησαν οι ενδοσχολικές εξετάσεις της Γ´ Λυκείου
Παρά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν με την καθυστερημένη έναρξη των σχολικών εξετάσεων, το Υπουργείο Παιδείας ανέφερε ότι ειδικά σε ό,τι αφορά τη Γ’ λυκείου, οι μαθητές εξετάστηκαν κανονικά σήμερα.
Άρα, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, δεν θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα σχετικά με τον προγραμματισμό των ενδοσχολικών και των Πανελλαδικών εξετάσεων. Ωστόσο, σε ορισμένα λύκεια, αποφασίστηκε η μη διεξαγωγή των εξετάσεων της Α’ και Β’ Λυκείου.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι εξετάσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν σήμερα, θα μεταφερθούν στο τέλος του προγράμματος των εξετάσεων, με το κάθε σχολείο να διαμορφώνει ανάλογα το δικό του πρόγραμμα.
Εν τω μεταξύ, σημειώνεται ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής είναι σε αναμονή αναλυτικής ενημέρωσης από το ΕΔΥΤΕ για την αιτία του προβλήματος που ανέκυψε το πρωί.
Τσαπανίδου: Οι μαθητές αντιμετώπισαν την κατάρρευση του επιτελικού κράτους της ΝΔ
«Δεκάδες χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες έμειναν για ώρες να περιμένουν μέσα στις τάξεις τους, εξαιτίας της κατάρρευσης της Τράπεζας Θεμάτων», τονίζει σε σημερινή της δήλωση η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Πόπη Τσαπανίδου.
«Η αγωνία και η αγανάκτηση μαθητών, καθηγητών και γονιών είναι απολύτως εύλογη. Μαζί με το άγχος της εξέτασης ήρθαν αντιμέτωποι και με μια ακόμη κατάρρευση του περίφημου επιτελικού κράτους της ΝΔ», σχολιάζει και καταλήγει:
«Μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις έπονται οι Πανελλαδικές.
Τα ίδια θα χουμε και τότε; Στο μέλλον των παιδιών μας δε χωρούν ψηφιακοί ερασιτεχνισμοί».
Φίλης:Η Κεραμέως παρέδωσε μια καταστροφική παρουσία
Για «νέο επιτελικό φιάσκο» κάνει λόγο ο πρώην υπουργός Παιδείας και υποψήφιος βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α’ Αθηνών Νίκος Φίλης, αναφορικά με την αδυναμία Διευθυντών και εκπαιδευτικών για να μπουν στην Τράπεζα Θεμάτων.
Αναφέρει ακόμη τη δήλωση του υπηρεσιακού υπουργού Παιδείας, ο οποίος συστήνει «υπομονή» και συμπληρώνει πως «η κυρία Κεραμέως έφυγε και αντί για υπουργείο παρέδωσε στον υπηρεσιακό υπουργό τα αποτελέσματα μιας διαλυτικής και καταστροφικής για την εκπαίδευση παρουσίας».
Αναλυτικά η δήλωση του Ν. Φίλη:
«Για το σημερινό νέο «επιτελικό» φιάσκο του υπουργείου Παιδείας με το blackout της Τράπεζας Θεμάτων, υπεύθυνη είναι η κυβέρνηση της ΝΔ και προσωπικά η κυρία Κεραμέως. Από το πρωί η Τράπεζα Θεμάτων έχει «πέσει» και οι διευθυντές Λυκείων και οι εκπαιδευτικοί είναι αδύνατο να αντλήσουν θέματα και να τα κληρώσεων για τη διενέργεια των εξετάσεων.
Σε πανικό ο υπηρεσιακός υπουργός Παιδείας κ. Κίττας συστήνει… «υπομονή». Άγνωστο πού είναι και τι πράττει ο εκλεκτός της τ. υπουργού Παιδείας στο ΙΕΠ και υπεύθυνος για τη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων, κ. Αντωνίου. Κατόρθωσε επιτέλους να γυρίσει το ρολόι της εκπαίδευσης πίσω στο 2014, όπως ήταν το διακηρυγμένο όραμά του! Ας περιμένουν τώρα οι εκπαιδευτικοί μαζί με μερικές δεκάδες χιλιάδες μαθήτριες και μαθητές στις αίθουσες.
Η κυρία Κεραμέως έφυγε και αντί για υπουργείο παρέδωσε στον υπηρεσιακό υπουργό τα αποτελέσματα μιας διαλυτικής και καταστροφικής για την εκπαίδευση παρουσίας».
ΠΑΣΟΚ: Πρωτοφανής αναστάτωση από τη μη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων
Ανακοίνωση στην οποία επικρίνει την πρώην υπουργό Παιδείας και τη διοίκηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής εξέδωσε και το ΠΑΣΟΚ.
«Προφανώς δεν έχει καμία ευθύνη η υπηρεσιακή κυβέρνηση και ο υπηρεσιακός Υπουργός Παιδείας για την καθυστέρηση των εξετάσεων σε όλα τα λύκεια της χώρας, εξαιτίας της αδυναμίας λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Τράπεζας Θεμάτων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Έχουμε επισημάνει κατ’ επανάληψη το γεγονός της μη αναβάθμισης στις ψηφιακές πλατφόρμες της εκπαίδευσης και την ουσιαστική εγκατάλειψη του ψηφιακού σχολείου.
Δυστυχώς, η ανεπάρκεια της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας και της διορισμένης από την κ. Κεραμέως διοίκησης του ΙΕΠ προκάλεσε την πρωτοφανή αναστάτωση μαθητών και εκπαιδευτικών.
Παράλληλα, διαβάλλεται και ο θεσμός της Τράπεζας των Θεμάτων, που είναι ένα εκσυγχρονιστικό βήμα στη λειτουργία των σχολείων μας. Είναι αναγκαία η άμεση αναβάθμιση της ψηφιακής λειτουργίας σε όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, καθώς επίσης και η απόδοση ευθυνών για τη δοκιμασία των μαθητών» τονίζει η ανακοίνωση.
ΟΛΜΕ: Να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων
Η ΟΛΜΕ εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την κατάρρευση του συστήματος των εξετάσεων, σήμερα το πρωί και ζήτησε την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ:
«Σήμερα το πρωί κατέρρευσε η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων, με αποτέλεσμα τα σχολεία όλης της Ελλάδας να αδυνατούν να βγάλουν θέματα.
Εν τω μεταξύ, για να γίνει η κλήρωση των θεμάτων από την Τράπεζα, οι καθηγητές αναγκάζονται να βρίσκονται στα σχολεία από τις 7:00 το πρωί. Είναι, δε, τόση η επιμονή του υπουργείου στο συγκεκριμένο μέτρο, που προτιμάει να βασανίζει για ώρες καθηγητές και μαθητές, παρά να δώσει μία απλή οδηγία οι εξετάσεις να γίνουν με θέματα που θα βάλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί.
Αν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό το απλό ζήτημα ενδοσχολικές εξετάσεις, μπορεί κανείς να φανταστεί τι θα γίνει αν συμβεί κάτι παρόμοιο στις πανελλαδικές εξετάσεις που ξεκινούν σε λίγες μέρες. Ακόμα και αν η πλατφόρμα τελικά λειτουργήσει, η ΟΛΜΕ επιμένει να ζητά την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, που λειτουργούν σαν φίλτρα απόρριψης μαθητών από τα Λύκεια, που έχουν οδηγήσει σε σημαντική εντατικοποίηση την μαθησιακή διαδικασία και σε αύξηση του άγχους των μαθητών».