“Το Φάντασμα της Όπερας”: Αυλαία στο Broadway μετά από 35 χρόνια και 13.980 παραστάσεις- Το “αντίο” του Άντριου Λόϊντ Βέμπερ
Η μακροβιότερη παράσταση στο Broadway, στο Majestic Theatre, το «Φάντασμα της Όπερας» του Andrew Lloyd Webber κατέβηκε την περασμένη Κυριακή μετά από 36 χρόνια και 13.980 παραστάσεις.
Τελευταίος στη σκηνή, όπως αναφερει το APNews, αποχαιρέτησε ηθοποιούς και θεατές ο μεγάλος δημιουργός, ο οποίος αφιέρωσε την τελευταία παράσταση στη μνήμη του γιού του. Μαζί του στη σκηνή αποχαιρέτησαν και παλαιότεροι πρωταγωνιστές με την πρώτη «Christine», την Sarah Brightman, να δέχεται το πιο ενθουσιώδες χειροκρότημα. Από την πρώτη παράσταση στο Λονδίνο το 1986 το μιούζικαλ του Webber, που βασίστηκε στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Gaston Leroux, το έχουν παρακολουθήσει 145 εκατ. θεατές σε 183 πόλεις, σε 17 γλώσσες, σε περισσότερες από 70.000 παραστάσεις. Τα καλά νέα: Τον Οκτώβριο αρχίζουν νέες παραστάσεις σε Ελλάδα, Ιαπωνία, Αυστραλία, Σουηδία, Ν. Κορέα και Ιταλία
Η τελευταία αυλαία έπεσε την Κυριακή στην παραγωγή της Νέας Υόρκης «Το Φάντασμα της Όπερας», ολοκληρώνοντας τη μακροβιότερη παράσταση του Μπρόντγουεϊ με βροντερές επευφημίες, προπόσεις σαμπάνιας και χρυσά και ασημένια κομφετί που ξεσπούν από τον διάσημο πολυέλαιό του.
Ήταν το σόου Νο. 13.981 στο Majestic Theatre και τελείωσε με μια επανάληψη του “The Music of the Night” που ερμηνεύτηκε από το τρέχον καστ, προηγούμενους ηθοποιούς στην παράσταση — συμπεριλαμβανομένης της αρχικής σταρ Σάρα Μπράιτμαν — και μέλη του πληρώματος με ρούχα δρόμου.
Ο Andrew Lloyd Webber ανέβηκε τελευταίος στη σκηνή με μαύρο κοστούμι και μαύρη γραβάτα και αφιέρωσε το τελευταίο σόου στον γιο του, Nick, ο οποίος πέθανε τον περασμένο μήνα μετά από παρατεταμένη μάχη με τον καρκίνο του στομάχου και την πνευμονία. Ήταν 43 ετών.
«Όταν ήταν μικρό αγόρι, άκουσε λίγη από αυτή τη μουσική», είπε ο Lloyd Webber. Ο Μπράιτμαν, κρατώντας του το χέρι, συμφώνησε: «Όταν ο Άντριου το έγραφε, ήταν εκεί. Ο γιος του λοιπόν είναι μαζί μας. Νικ, σε αγαπάμε πολύ».
Ο παραγωγός Cameron Mackintosh έδωσε σε κάποιους από το πλήθος την ελπίδα ότι θα έβλεπαν ξανά το Phantom, και ίσως νωρίτερα από όσο νομίζουν.
«Η μία ερώτηση που με κάνουν ξανά και ξανά — θα επιστρέψει το Phantom; Όντας παραγωγός για περισσότερα από 55 χρόνια, έχω δει όλα τα υπέροχα μιούζικαλ να επιστρέφουν και το «Phantom» είναι ένα από τα σπουδαιότερα», είπε. «Οπότε είναι θέμα χρόνου».
35 χρόνια πριν
Η πρώτη παραγωγή άνοιξε στο Λονδίνο το 1986 και από τότε το σόου έχουν δει περισσότερα από 145 εκατομμύρια άτομα σε 183 πόλεις και παίχτηκε σε 17 γλώσσες σε περισσότερες από 70.000 παραστάσεις. Μόνο στο Μπρόντγουεϊ έχει εισπράξει περισσότερα από 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Όταν άνοιξε το “Phantom” στη Νέα Υόρκη, το “Die Hard” ήταν στις κινηματογραφικές αίθουσες, η Adele γεννήθηκε και οι δισκέτες ήταν στην αιχμή της τεχνολογίας. Ένα γραμματόσημο κόστιζε 25 σεντς και τα πιο δημοφιλή τραγούδια της χρονιάς ήταν το “Roll With It” του Steve Winwood, το “Faith” του George Michael και το “Never Gonna Give You Up” του Rick Astley.
Οι κριτικοί ήταν θετικοί, με τη New York Post να το αποκαλεί «ένα κομμάτι άψογα κατασκευασμένου μουσικού θεάτρου», η Daily News να το περιγράφει ως «θεαματική ψυχαγωγία» και οι New York Times να λένε ότι «δεν θέλει τίποτα περισσότερο από το να πλημμυρίσει το κοινό με φαντασία. και διασκέδαση.”
Τα άλλα μιούζικαλ του Lloyd Webber περιλαμβάνουν τα “Cats”, “Jesus Christ Superstar”, “Evita”, “Sunset Boulevard” και “School of Rock”. Το κλείσιμο του «Phantom» σημαίνει ότι ο συνθέτης έχει μείνει με ένα σόου στο Μπρόντγουεϊ, το «Κακή Σταχτοπούτα» που έχει υποστεί κριτική.
Το κλείσιμο του «Phantom», που αρχικά είχε προγραμματιστεί για τον Φεβρουάριο, αναβλήθηκε για τα μέσα Απριλίου μετά από μια πλημμύρα αναζωπυρωμένου ενδιαφέροντος και πωλήσεων εισιτηρίων που οδήγησε τα εβδομαδιαία έσοδα στα 3 εκατομμύρια δολάρια. Το κλείσιμο σημαίνει ότι το μακροβιότερο στέμμα του σόου πηγαίνει τώρα στο “Chicago”, το οποίο ξεκίνησε το 1996. Το “The Lion King” είναι το επόμενο, έχοντας ξεκινήσει παραστάσεις το 1997.
Sarah Brightman, left, and Andrew Lloyd Webber speak onstage during the final curtain call for “The Phantom of the Opera.” CHARLES SYKES/INVISION/AP
Το Μπρόντγουεϊ σημείωσε μεγάλη κάμψη κατά τη διάρκεια της πανδημίας , με όλα τα θέατρα κλειστά για περισσότερους από 18 μήνες. Μερικές από τις πιο δημοφιλείς εκπομπές – “Hamilton”, “The Lion King” και “Wicked” – ανέκαμψαν καλά, αλλά άλλες εκπομπές δυσκολεύτηκαν.
Το να ξεφύγει απαιτεί συνήθως μια σταθερή ροή τουριστών, ειδικά για το “Phantom”, και οι επισκέπτες της πόλης δεν έχουν επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα. Η πανδημία αύξησε επίσης τα έξοδα για όλες τις εκπομπές, συμπεριλαμβανομένων των συνηθισμένων δοκιμών COVID-19 και των υπαλλήλων ασφαλείας στο προσωπικό. Το Phantom έγινε αφίσα για την επιστροφή του Μπρόντγουεϊ — τελικά, είναι μερικώς μασκοφόρος.
Οι θαυμαστές μπορούν πάντα να δουν το Phantom αλλού. Η εμβληματική παραγωγή του Λονδίνου γιόρτασε την 36η επέτειό της τον Οκτώβριο και υπάρχουν παραγωγές στην Ιαπωνία, την Ελλάδα, την Αυστραλία, τη Σουηδία, την Ιταλία, τη Νότια Κορέα και την Τσεχική Δημοκρατία. Μία θα προβληθεί στο Βουκουρέστι και άλλη θα ανοίξει στη Βιέννη το 2024.
Ο Κουάτσου, ο οποίος περπάτησε στο κόκκινο χαλί πριν από το τελικό σόου με ένα καυτό ροζ κολλητό φόρεμα με λαιμόκοψη και κόψιμο, είπε ότι η πικρία υπονομεύτηκε από τη μεγάλη αποστολή. Τα περισσότερα Broadway δείχνουν ότι η στενή ολίσθηση στο σκοτάδι αδιάφορα.
«Το γλυκαίνει κάπως, σωστά;» είπε. «Πρέπει να γιορτάσουμε στο τέλος αυτού. Μαζευόμαστε όλοι μαζί και πίνουμε και γελάμε και μιλάμε για το σόου και όλα τα ψηλά και τα χαμηλά. Τελειώνει με μεγάλη νότα».