Τα …”πρόσωπα” των προέδρων – Ποιοι αναλαμβάνουν το βάρος της προεκλογικής εκστρατείας
Προεκλογικός πυρετός επικρατεί στα κομματικά επιτελεία στην τελική ευθεία προς τις εκλογές της 21ης Μαΐου και σε αυτή τη φάση οι προέδροι ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ, επκεντρώνονται στη στελέχωση των επικοινωνιακών στρατηγείων. Τα πρόσωπα παίζουν ιδιαίτερο ρόλο τόσο στη χάραξη της στρατηγικής και στα βασικά μηνύματα που θα επικοινωνηθούν όσο και στην προβολή των μηνυμάτων μπροστά στη μάχη της τηλεόρασης.
Καταρχάς στο κυβερνών κόμμα:
Στη ΝΔ, τα πρόσωπα που θα αναλάβουν να σηκώσουν το επικοινωνιακό βάρος, σε πρώτη φάση δεν θα είναι βουλευτές, λόγω του περιορισμού εμφανίσεων στον οποίο υπόκεινται οι υποψήφιοι.
Ο Ακης Σκέρτσος, που θα είναι όπως όλα δείχνουν ο νέος εκπρόσωπος της κυβέρνησης, μαζί με τον γραμματέα του κόμματος Παύλο Μαρινάκη, ο οποίος θα εκφράζει την πιο κομματική γραμμή, θα είναι ένα βασικό δίδυμο που θα βλέπουμε στα κανάλια.
Από εκεί και πέρα, η Αννα-Μισέλ Ασημακοπούλου με την ιδιότητα της εκπροσώπου της ευρωομάδας θα βρίσκεται επίσης διαρκώς στα μίντια, ενώ ρόλο θα έχουν και ο Νίκος Ρωμανός, ο Νίκος Χαρδαλιάς και ο Γιάννης Σμυρλής. Υποστηρικτικό ρόλο στον εκπρόσωπο, καθώς δεν έχει περιορισμό εμφανίσεων, θα παρέχει ο γ.γ. Θανάσης Κοντογεώργης, ενώ βέβαιες είναι και οι εμφανίσεις του Γιώργου Γεραπετρίτη. Οσον αφορά την τελευταία εβδομάδα πριν από τις εκλογές, είναι βέβαιο πως θα κρατήσουν μία εμφάνιση πρωτοκλασάτοι υπουργοί όπως ο Αδωνις Γεωργιάδης, ο Νίκος Δένδιας, ο Μάκης Βορίδης, ο Κωστής Χατζηδάκης και ο Κυριάκος Πιερρακάκης.
Σε ότι αφορά τις μετρήσεις τον ρόλο αυτόν έχει αναλάβει ο Θοδωρής Λιβάνιος, που αποτελεί τον άνθρωπο που διεξάγει και αναλύει όλες τις μετρήσεις για λογαριασμό του Μαξίμου, ευρισκόμενος σε στενή συνεργασία με τον Αμερικανό Σταν Γκρίνμπεργκ, ο οποίος «διαβάζει» διαρκώς τις μετρήσεις. Ενας ακόμη δημοσκόπος που συμβουλεύεται το Μαξίμου είναι ο Θωμάς Γεράκης, ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τόσο ο χειρισμός τους όσο και η χάραξη πολιτικής σε αυτά, είναι του Ερικ Παρκς.
ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ
Στον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή δείχνουν πως οι νέοι μπορούν να δώσουν στο κόμμα τη δυναμική που ψάχνουν και συνεπώς στρέφουν την προσοχή τους προς το συγκεκριμένο κοινό. Πέρα από τη μεσαία τάξη, εκτός κάδρου δεν θα μείνουν ούτε οι μεγαλύτερες ηλικίες, όπου η αξιωματική αντιπολίτευση υστερεί.
- Αναμένεται άλλωστε ειδική καμπάνια και εξαγγελίες για τους συνταξιούχους με επίκεντρο τη 13η σύνταξη και τα αναδρομικά από δώρα και επικουρικές συντάξεις.
Από τη ΔΕΘ και μετά, το σύνθημα «Δικαιοσύνη παντού» κυριαρχεί, διότι θεωρούν πως εμπεριέχει όλες τις θετικές έννοιες που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια, το κοινωνικό κράτος και την ορθή φορολόγηση. Σε αυτό εμφατικά έχει προστεθεί η «πολιτική αλλαγή», ενώ η «σταθερότητα» και η «προοδευτική διακυβέρνηση» αποτελούν πάντα μέρος του επιλόγου των ομιλιών του Αλέξη Τσίπρα.
Η πρώτη οργάνωση του καθημερινού επικοινωνιακού σχεδιασμού γίνεται από την Πόπη Τσαπανίδου, τον Νάσο Ηλιόπουλο, τον Νίκο Ανδριόπουλο και τον Μπάμπη Παπαδάκη νωρίς το πρωί.
Ακολουθεί ο δεύτερος «πρωινός καφές», όπου με τον Αλέξη Τσίπρα ορίζονται οι κατευθυντήριες γραμμές. Συνολική εικόνα του πλάνου δράσης έχουν τα μέλη του Πολιτικού Σχεδιασμού, Νίκος Μπίστης, Ευκλείδης Τσακαλώτος, Νίκος Παππάς και Γιάννης Ραγκούσης.
Τα τέσσερα παραπάνω στελέχη αποτελούν και μέρος της ομάδας των προσώπων που έχουν αναλάβει τον δύσκολο ρόλο της εκπροσώπησης του ΣΥΡΙΖΑ στα τηλεοπτικά πάνελ. Ολγα Γεροβασίλη, Δημήτρης Τζανακόπουλος, Νίκος Βούτσης, Εφη Αχτσιόγλου, Αλέξης Χαρίτσης, Κώστας Ζαχαριάδης, Γιώργος Κατρούγκαλος, Νίκος Φίλης, Πάνος Σκουρλέτης, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, Χρήστος Σπίρτζης, Θανάσης Θεοχαρόπουλος συμπληρώνουν την ομάδα επικοινωνιακής εμπροσθοφυλακής.
Ο σκηνοθέτης Μιχάλης Κωνσταντάτος, που έγινε ευρύτερα γνωστός από την τηλεοπτική σειρά «Αγριες μέλισσες», έχει αναλάβει με την ομάδα του την επιμέλεια των βίντεο που προβάλλει το κόμμα. Το Ινστιτούτο «Νίκος Πουλαντζάς» με τους Κώστα Πουλάκη και Δανάη Κολτσίδα είναι οι «δημοσκόποι» του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ είναι γνωστή η επαφή που έχει το κόμμα με τις εταιρείες Prorata και MRB. Με την τεράστια δουλειά στα social media έχουν επιφορτιστεί ο Λεωνίδας Σακλαμπάνης και ο Κωνσταντίνος Μαρκέτος. Ποια είναι η δύναμή τους;
- Ο διάλογος του Μιθριδάτη με τον Αλέξη Τσίπρα είχε πάνω από μισό εκατομμύριο views και η κουβέντα του προέδρου με τον φοιτητή για τη Νίκη Κεραμέως, πάνω από επτακόσιες χιλιάδες. «Φωτιά» έχει πάρει το TikTok, στο φουλ δουλεύουν οι μηχανές στο Instagram.
ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ
Στον σχεδιασμό της προεκλογικής εκστρατείας επιστρατεύθηκε το επικοινωνιακό επιτελείο αλλά και βουλευτές του κόμματος. Ο εκπρόσωπος Τύπου Δημήτρης Μάντζος, ο γραμματέας του κόμματος Ανδρέας Σπυρόπουλος, ο γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού Παναγιώτης Δουδωνής και οι βουλευτές Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, Μιχάλης Κατρίνης, Ευαγγελία Λιακούλη, Κώστας Σκανδαλίδης και Νάντια Γιαννακοπούλου συμμετέχουν στην προετοιμασία.
- Ο συντονισμός γίνεται από τη διευθύντρια Επικοινωνίας Στεφανία Μουρελάτου, η οποία μαζί με τους συνεργάτες της έχει αναλάβει την καθημερινή επικαιροποίηση θέσεων και τεκμηρίωσης.
Ο Νίκος Ανδρουλάκης θα είναι στην πρώτη γραμμή των τηλεοπτικών εμφανίσεων, καθώς θεωρείται ότι αυτός δίνει το στίγμα καλύτερα απ’ όλους και ότι οι πολίτες αυτόν περιμένουν να ακούσουν. Την ομάδα που θα δώσει τη μάχη της επικοινωνίας από τηλεοράσεως συμπληρώνουν οι Δημήτρης Μάντζος, Ανδρέας Σπυρόπουλος και Παναγιώτης Δουδωνής, οι οποίοι, καθώς δεν θα είναι υποψήφιοι με σταυρό, δεν υπόκεινται στους περιορισμούς στον αριθμό εμφανίσεων.
Ο Στράτος Φαναράς της εταιρείας Metron Analysis είναι ο σταθερός συνομιλητής της Χαριλάου Τρικούπη όσον αφορά την αποτίμηση των δημοσκοπικών μετρήσεων. Συνεργάτες του κ. Ανδρουλάκη αναφέρουν ότι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ θεωρεί τις αναλύσεις του έγκυρες και κοντά στην πραγματικότητα της κάλπης.
Από το ΠΑΣΟΚ δεν έχουν ακόμη καταλήξει σε κάποια διαφημιστική – επικοινωνιακή εταιρεία όσον αφορά την προεκλογική εκστρατεία. Πάντως υπάρχουν ορισμένα πρόσωπα από τον χώρο των μέσων ενημέρωσης που είναι σταθεροί συνομιλητές του κ. Ανδρουλάκη και σε μεγάλο βαθμό καθορίζουν τις επιλογές στην επικοινωνιακή στρατηγική. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον πρώτο λόγο έχει ο Βασίλης Πανάγος, στενός συνεργάτης του Νίκου Ανδρουλάκη.
Με πληροφροίες από Καθημερινή